OpentTel ODS 3000H HD en BoxKey

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisaro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een OpenTel ODS 3000H HD Satelietontvanger. Deze wordt door de Albaneese Provider DigitAlb uitgegeven in combinatie met een SmartCard. Ze hebben de SmartCard en de Satelietontvanger met elkaar 'gepaired' (getrouwd). Dat wil zeggen dat ik de smartcard alleen in de originele box kan gebruiken. Nu heb ik voor mijn Canal Digitaal abonnement ook een box en is het heel vervelend om steeds de kabels te switchen van de ene ontvanger naar de andere.

Nu wil ik de DigitAlb SmartCard in een andere ontvanger plaatsen maar om beeld te hebben dien ik ergens een BOXKEY van het originele apparaat op te geven.. Maar de vraag is waar kan ik deze vinden? ik kan dit op geen enkel manier uitlezen. Nu heb ik op verschillende fora gelezen dat ik een eprom moet uitlezen doormiddel van een programmer.. Ik heb jullie hulp nodig om te kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

- Wat voor programmer heb ik nodig?
- Wat voor software heb ik nodig?
- Hoe voer ik zo een erpom 'dump' uit?

Ik zal latet wat meer specs van het apparaat online zetten.

Alvast onzetten bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je iig erg veel kennis van de materie nodig.

Want met alleen de boxkey ben je er nog niet want je moet ook de RSA uitlezen.

Daarvoor moet je de flash chip uitlezen. Dit kan je doen door hem eruit te solderen en dan met de juiste programmer de hele firmware uitlezen.
Maar vaak zijn de chips overgoten met een of ander wit goedje wat keihard is.

Of de flash via JTAG uitlezen. Daarvoor moet je aan de JTAG aansluitingen van de proc komen en daarvoor moet je de datasheet van de proc hebben (wat op zichzelf al een uitdaging is).

Als je de firmware uitgelezen heb moet je deze decomprimeren of ontsleutelen want sommige decoders hebben versleutelde stukken firmware.

Als je dat gelukt is dan moet je zoeken naar 00 00 00 00 01 C6 .

Daar moet ergens de BK/RSA zitten.

De IRD heb je ook nodig maar die is makkelijker te vinden.

Even een programmertje eraan hangen werkt dus helaas niet.

Ikzelf ben nog aan het spelen met een UPC boxje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisaro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Bedankt voor je reactie..
Ik heb weinig kennis van de materie maar wil dit wel graag proberen.. Veel mensen schijnen dit al te hebben gefixt maar ze vertellen niet hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

Mag ik iedereen hier er wel op attent maken dat je nu een versleuteling (kopieerbeveiliging) van een scrambled satelliet-zender probeert te hacken, iets wat in Nederland op het randje van de wet balanceert? ;)

Dat gezegd hebbende, als je het al over een box-key hebt, dan denk ik gelijk aan Videoguard-versleuteling zoals BSkyB en UPC die op hun zenders hanteren. De ervaring leert dat die niet alleen 'moeilijk' te kraken valt, het is bijna onmogelijk, en het enige wat je zou kunnen proberen is de kaart tussen twee ontvangers te sharen.

Als je de sleutels uit je box kan peuteren vind ik je heel knap, want als we dat voor elkaar hadden, dan had ik hier al een schotel staan die aan een Dreambox hing en de hele dag BBC HD op liep te nemen. Als je niet weet wat je aan het doen bent, loop je meer risico je box te slopen dan er iets nuttigs uit te halen: Het vereist de nodige voorkennis van embedded elektronica en cryptografie-systemen. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dit topic bespreekt het uitvoeren van waarschijnlijk illegale activiteiten. Daarnaast verwachten we dat er eerst zelf onderzoek wordt gedaan ipv hier de vraag neer te zetten en te wachten op antwoord. (Waarschijnlijk komt er best wel wat kennis en ervaring bij kijken om het uit te voeren.) Daarom gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.