• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beste mensen,
Ik heb een pci-videokaartje (geforce 8400gs) liggen welke ik wil gebruiken om mijn plasma-tv op aan te sluiten. Alleen vroeg ik mij af of de pci-bus wel snel genoeg is om full hd films mee te kijken. Heb de kaart een tijdje gebruikt in een andere pc en daar merkte ik al wel dat Aero in Vista wat minder smooth aanvoelde dan met de onboard pci-e chip. Ook scrollen in vista classic theme ging iets stroperiger dan normaal.

Iemand een idee of zo'n pci-kaart full-hd films vloeiend weer kan geven? Mijn pc kan het op zich wel gewoon aan. Kan het evt. wel proberen, maar wil eerst even peilen of dit uberhaupt kans van slagen heeft.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

•Full support for both Microsoft® DirectX 10 and DirectX 9 for unparalleled levels of graphics realism and performance
•NVIDIA PureVideo™ HD2 technology provides unsurpassed Blu-ray and HD DVD movie picture quality
•NVIDIA 8 Series graphics processors are essential for accelerating the best Microsoft® Windows Vista™ experience
1 Functionality depends on your operating system and specialized drivers. Check www.nvidia.com for up-to-date support information.

2 PureVideo HD support is currently only available on Microsoft Windows Vista for GeForce 8500 and 8600 graphics processors. Visit our drivers page for the latest information on upcoming Windows XP driver support.
3 A GeForce 8800 GTS 512MB must be paired with another GeForce 8800 GTS 512 MB, regardless of graphics card manufacturer to enable SLI technology.
Waarchijnlijk net geen bluray maar een mkv die wat kleiner is wel

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 15-02-2011 22:37 ]

Iperf

• Palomar
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:35:
[...]

[...]

Waarchijnlijk net geen bluray maar een mkv die wat kleiner is wel
Het gaat denk ik niet zozeer om de chip zelf (gf8400gs), maar meer om de pci-interface. Die is aanzienlijk trager dan pci-express. Ik vraag mij alleen af in hoeverre dat invloed heeft op films.

Handigst zou natuurlijk zijn als iemand dit al eens geprobeerd heeft en zijn of haar ervaringen kan delen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 15-02-2011 22:47 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37

BrammT

The one and only!

Testen kost geen geld, alleen 5 minuutjes moeite. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt blijkbaar de hardware, waarom test je het dan gewoon niet zelf? Lijkt me een kleine moeite om dat ding even in te bouwen en de drivers er op te zetten, is 10 minuten werk, en je weet het. Je zal dus je antwoord eerder hebben dan wachten op een antwoord hier denk ik.

Ey!! Macarena \o/

• Palomar
  • Niet online
Ja, dan doe ik dat wel. Heb alleen geen hdmi- of vga-kabel en geen vrij pci-slot meer, maar bedenk daar wel even wat op...

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37

BrammT

The one and only!

Ff naar de action lopen morgen, ~3e. (HDMI kabel)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Palomar
  • Niet online
BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:57:
Ff naar de action lopen morgen, ~3e. (HDMI kabel)
Die is alleen te kort (heb al een paar van liggen ;)). Maar realiseer me net dat mn monitor ook hdmi heeft, dus kan het iig wel testen :)
Pagina: 1