Toon posts:

debian potato installatie dhcp masq y2k-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Debian op een Cyrix 486DX-2 met 8MB, 3c503,3c509. Installatie van potato ging prima naar wij dachten :)

dhcp-client 2.0pl4-2 DHCP Client

dhcpcd 1:1.3.17pl2-8 DHCP client for automatically configuring IPv4 networking

Tja, vroeg me dus af welke van de bovenste twee ik moet hebben voor @home netwerk.

Nog een tweede vraag: De bios v/d PC kan geen datum onthouden > 12/31/99. Y2k probleem dus. Dit kan ik oplossen door direct als de PC geboot wordt het JAAR te veranderen naar 2001, en als de pc wordt afgesloten het jaar weer terug te zetten naar 1996. Iemand een goede oplossing daarvoor?

B.V.D

Verwijderd

Topicstarter
ff omhoog, en meteen nog een vraag stellen :)

kan ik pump gewoon verwijderen?
> apt-get remove pump

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Op Friday 16 March 2001 12:29 schreef Zemanova het volgende:
Debian op een Cyrix 486DX-2 met 8MB, 3c503,3c509. Installatie van potato ging prima naar wij dachten :)

dhcp-client 2.0pl4-2 DHCP Client

dhcpcd 1:1.3.17pl2-8 DHCP client for automatically configuring IPv4 networking

Tja, vroeg me dus af welke van de bovenste twee ik moet hebben voor @home netwerk.
Wij gaan voor Cistron ADSL de dhcpcd gebruiken, is nu nog static. In ieder geval schijnt dhcpcd de beste te zijn, maar vraag me niet waarom.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• Oeboema
Op Friday 16 March 2001 17:02 schreef Zemanova het volgende:
ff omhoog, en meteen nog een vraag stellen :)

kan ik pump gewoon verwijderen?
> apt-get remove pump
Daar kom je vanzelf achter door het te proberen *D

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ik denk dat het ergste wat er kan gebeuren door jouw y2k bug is dat bepaalde logfiles niet goed of met de verkeerde datum worden beschreven. Als ik jouw was, zette ik de datum gewoon op de datum van vandaag, minus 10 jaar, dus op vrijdag 16 maart 1991. Dan ben je voorlopig van het gezeur af :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

volgens mij is dhcpd de deamon die adressen uitleverd hoor :? ik heb ook @home :r en ik gebruik dat dhclient voor dat is iedeaal.:)

• Oeboema
Op Friday 16 March 2001 17:38 schreef Gila het volgende:
volgens mij is dhcpd de deamon die adressen uitleverd hoor :? ik heb ook @home :r en ik gebruik dat dhclient voor dat is iedeaal.:)
Je hebt gelijk maar moet ook iets beter lezen. Ik had het over de dhcpcd ipv de dhcpd, dus de DHCP client daemon.

Pagina: 1