Problemen binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Ik heb de laatste maanden aparte problemen binnen ons netwerk.
We hebben een bedrijf en wonen naast het bedrijf.

Het netwerk zowel thuis als zakelijk loopt via een router een Linksys WRT610N.
Het internet wordt geleverd door Ziggo met het abbonement alles in een extra.
De snelheid is 120mbit.

Ik heb verschillende problemen waarvan ik niet weet waar ik moet beginnen om ze op te lossen.
Dus ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Bijgevoegd heb ik een schets om het netwerk zoals ik het thuis heb te verduidelijken.

Het eerste probleem is als volgt en speelt al sinds de snelheid van Ziggo omhoog is gegaan naar 120Mbit.

Op de schets is een pc met een rood hokje. Dit is mijn eigen pc, tevens download pc voor grote backup files.
Als er geen netwerkverkeer via de andere pc's is dan haal ik hier een downloadsnelheid van 11 mbyte per seconde. Dit is dus goed.
Echter zodra op een andere pc netwerkverkeer is, dan valt de verbinding van de modem weg, zodra de downloadsnelheid boven de 6mbyte per seconden komt. Hij download dan 3 minuten. Verbinding knalt er uit. Modem hersteld zich, en 3 minuten later exact hetzelfde probleem.
Contact gehad met Ziggo en zei zeggen probleem ligt bij mij.

Het tweede probleem en het belangrijkste probleem. Dit speelt sinds een 4 weken.

Het netwerk valt willekeurig uit. Alle pc's krijgen dan geen verbinding met elkaar. Op 2 pc's na. De rode en de groene.
Het belangrijkste, de pc's op de blauwe switch, vallen ook uit. Overal verschijnt onderin een geel driehoekje.
De pc's op de blauwe switch zijn van het bedrijf.
Ik heb al een andere linksys router gebruikt en hierbij treden dezelfde problemen op.

De besturingssystemen van de pc's zijn windows xp en windows 7.

Ik begrijp dat het misschien niet duidelijk overkomt, maar ik ben bereid zoveel mogelijk informatie te geven.
Ik heb redelijke kennis van ict. Maar ik heb helaas niet het geld om een professional in te huren.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.crazycor.nl/netwerk2.png

Verwijderd

Ik heb dezelfde router en ik heb er ook issues mee gehad.
Oplossing voor mij was het flashen naar ddwrt wat heel erg makkelijk is.
De linksys software vind ik PERSOONLIJK ronduit kut en onstabiel.
Maar het is natuurlijk aan jou om te beslissen of je wilt flashen. Houd er wel rekening mee dat je garantie op je netwerk component dan vervalt. Wat je ook zou kunnen doen is op een paar PC's iets van wireshark te installeren om te kijken of er vage dingen gebeuren in het netwerk. Extra tip waar ik zeker ook me zou beginnen, check de staat van je uplink aansluiting. Het opnieuw knijpen van een RJ45 stekkertje kan soms wonderen doen. En schaf voor een paar euro op deal extreme ff een kabel tester aan. Super handig en je kan zo zien of je een rotte kabel hebt.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Ik heb al vaker van storingen gehoord waarbij de WRT610N de boosdoener was dus ik zou die als eerste uit proberen te sluiten.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Welke wireless beveiliging heb je?

Meh ...

• Ccc
Wireless beveiliging: WPA-2Personal.

Zojuist Wireshark geinstalleerd op deze pc's zometeen begin ik met de rest.

Ik ben nog niet zo heel bekend met ddwrt, heb het begin deze week op een oude router geïnstalleerd om er mee te experimenteren.

Kabel tester heb ik en kabels zijn in orde allemaal.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Oe met DDWRT even goed kijken of je router wel ondersteund wordt, anders heb je een mooi duur en nutteloos doosje erbij.

Je kan even de beveiliging er af halen en kijken of dit een verbetering geeft. Ik heb een soortgelijk probleem gehad en een wijziging in beveiliging deed het em.

Meh ...

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:43
Is het niet beter om meteen te investeren in een goed modem (Cisco o.i.d.)?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Ccc
@Twarp, bedankt voor de tip. En ik zal gelijk de beveiliging eens controleren of deze problemen leverd.

@h40d: Ik neem aan dat je een router bedoelt inplaats van Modem?

Wat voor een zou jij mij dan adviseren?

Ik heb namelijk 1.5 jaar terug deze wrt610n aangeschaft omdat mijn oude linksys de snelheden niet aan kon. Na het lezen van reviews zou deze router toendertijd 'goed' zijn.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:43
Bedoel idd een router. Durf me niet aan een specifiek advies te wagen. Daarvoor heb ik te weinig ervaring met routers. Mijn opmerking vloeide voort uit de vernieuwing van het netwerk bij mij op het werk. Daar bleek (in dat geval) het modem onvoldoende capaciteit en onvoldoende configuratiemogelijkheden te hebben. En als ik je verhaal lees en de opmerking van cvdv87, dan lijkt het me zinvol om eens te kijken of de router het zwakke punt is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

RammY

Dát!

h40d schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:12:
Is het niet beter om meteen te investeren in een goed modem (Cisco o.i.d.)?
Linksys is tegenwoordig de home-tak van Cisco .... dus....
Waarom je dan een Cisco wil hebben is mij een raadsel..

Kan TS een indicatie geven van hoeveel data er over de lijn getrokken word?
Aangezien ik zo een dikke 10 pc's tel in het schema.

Verder ga ik met TWARP mee.... Install eens DD-WRT op dat ding (if possible). Rev. 1 en 2 zijn beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door RammY op 16-02-2011 11:31 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
RammY schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:29:
[...]
Simpel, er is nog steeds een wereld van verschil tussen de consumenten- en professionele produkten van Cisco.
Het consumenten spul is nog wel eens wat shaky, terwijl de professionele apparaten zo degelijk zijn als het maar kan.

Desondanks zou ik aanraden het nog even aan te kijken met wat er nu staat, wellicht met alternatieve firmware zoals voorgesteld.
Het zou jammer zijn als er nu flink werd geinvesteerd terwijl het huidige materiaal het ook aan zou moeten kunnen.

• Ccc
RammY schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:29:
[...]

Kan TS een indicatie geven van hoeveel data er over de lijn getrokken word?
Aangezien ik zo een dikke 10 pc's tel in het schema.

Verder ga ik met TWARP mee.... Install eens DD-WRT op dat ding (if possible). Rev. 1 en 2 zijn beschikbaar.
Hoeveel data over wat voor een tijdbestek?
Er zijn avonden waar continu de lijn volledig wordt benut. Dus continu een downstream van 12mbyte per seconde.
Overdag is het meestal gewoon zo dat 4pc's continu aan het browsen zijn. Dus geen "zware" netwerk bezigheden.

Ook staat er nog op een van de pc's een acces database. Deze staat achter de blauwe switch. De computers achter de blauwe switch maken overdag ook gebruik van deze database.
Pagina: 1