Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb hier een ML110 G6 met VMware ESXi voor wat test en knutselwerk die geen enkel beeld meer geeft. Wat is er gebeurd?

Ik heb (op aanraden van een collega omdat die kloterige interne DVD-speler "brak by default" is en ik geen vertrouwen had in booten van CD/DVD) via LO100 (beknopte iLO) geprobeerd de firmware te updaten van deze server. Van HP heb ik een 60 dagen evaluatie-key gekregen om ook virtuele KVM/Media aan de praat te krijgen. Tijdens het updaten liep de java-applet echter vast en heb ik de server uit en weer aangezet omdat hij niet meer reageerde, de LO100 niet meer pingbaar was op de console geen beeld meer kreeg (energiespaarstand) en ook de CAPS-lock niet meer reageerde.

Na deze weer aangezet te hebben, startte ESXi wel weer gewoon op, incl. de virtuele machientjes die daar op draaien, maar LO100 geeft nog steeds geen sjoege evenals het scherm. Ik heb er een USB-toetsenbord bijgezocht en hiermee kan ik (volgens mij) het apparaat wel bedienen. Maar goed, zonder scherm is dat toch best lastig...

Nu is natuurlijk dé vraag der vragen: Hoe krijg ik dit riedeltje weer aan de gang? Ik ben al aan het googlen geslagen maar helaas, zonder enig resultaat.

Is er hier misschien iemand die me vooruit kan helpen?

NB. Vreemd genoeg lijkt de ML110 wel van HP-DVD's te kunnen booten dus als iemand me de toetsaanslagen kan geven die nodig zijn om de boel automatisch te laten updaten

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
BIOS al gereset? Klinkt alsof Console Redirection aanstaat (naar een COM poort).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik zat inderdaad ook aan "Console Redirection" te denken, al wist ik niet hoe dat heette... ;)

Maar BIOS resetten, gaat dat nog steeds op de ouderwetse manier met jumpertjes? Ik kan dus niet in de BIOS zelf komen...

Edit 1: De BIOS heb ik inmiddels gereset door de BIOS-batterij eruit te halen en de powerknop een halve minuut in te drukken. Nu werkt alleen het PS/2 toetsenbord het nog niet... :( Maar goed, nu eerst maar eens even de firmware updaten

Edit 2: Het stuk verdriet geeft bij het opstarten nu 1 lange piep met 2 korte, wat er op zou wijzen dat de monitor niet aangesloten is. Dat is dus wel het geval, wat er dus op wijst dat de BIOS nu echt helemaal kaduuk is. Nu zit er wel een recovery-optie ingebouwd maar die doet het inmiddels ook al niet meer.

Morgen maar even HP bellen. Bah, wat baal ik van die ellendige schrootbak! :X

[ Voor 65% gewijzigd door tERRiON op 15-02-2011 23:47 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus, als ik het goed begrijp, heb je de update gestart en tijdens het updaten de stroom van de server afgetrokken....?

ik weet niet welke update op dat moment actief was, maar die heb je in ieder geval niet goed afgerond. Hopelijk heb je nog garantie of een niet verlopen carepack..... lijkt me namelijk dat het updaten van de firmware niet is gelukt, en je door het loshalen van de power de boel om zeep geholpen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 23:31

erwinb

Cloud addict

klinkt als een moederboard wat niet meer helemaal lekker is.
Bellen met HP (De meeste modellen hebben 3 jaar hardware support) en een nieuw moederboard laten plaatsen.
Die ML110 G6 is volgens mij nog niet zo lang op de markt ik dacht ergens begin 2010.

[ Voor 20% gewijzigd door erwinb op 16-02-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Wat ik mij herinner van die LO100 boardjes is dat die het scherm overnemen van de standaard VGA uitput. Dus als die verrot is, no screen.
Kan je dat LO100 kaartje uit de machine halen en dan op de standaard VGA een scherm aansluiten?

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• tERRiON
Gisteren uiteindelijk HP toch maar gebeld want er was uiteindelijk echt helemaal niks meer van te maken. En vandaag is de mamaplank vervangen dus ik kan weer internetten zonder van m'n buren te stelen. En, belangrijker nog, ik kan weer mail ontvangen!

Thnx voor de support!

Enne, Flyduck... That's me! :P

blah

Pagina: 1