Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Onze lokatie heeft glas. We delen die verbinding met 3 andere bedrijven. ADSL en kabel is niet mogelijk (geen dekking). Omdat Ziggo de 99,8% uptime garantie vaak niet waar kan maken willen we een backuplijn voor de email. Al enkele weken probeer ik een offerte te krijgen voor een UTRAN abonnement met 8 IP adressen, maar dat is moeilijker dan ik dacht.

Klantenservice Vodafone: Niet bereikbaar, telefonische menu is net een doolhof en met de "verkeerde" keuze word ik gewoon opgehangen. Ik wil graag klant worden, maar zij bieden mij de kans niet. Op e-mail wordt niet gereageerd.

Klantenservice Hi: "U kunt 40 USB sticks aanschaffen met 40 bijbehordende abonnementen, dat is onze enige optie."
Dat is nou juist wat ik niet wil, ik wil een data abonnement met een aantal vaste IP adressen zodat onze mailservers wel mail kunnen ontvangen en versturen.

Klantenservice T-Mobile: Na urenlang bellen heb ik eindelijk een ticket kunnen aanmaken. Ik zal worden teruggebeld door de afdeling die hierover gaat. Verder kon de T-Mobile medewerkster mij vertellen dat zulke aanvragen vaak via externe partijen gaan en dat de externe partijen vervolgens de diensten van T-Mobile afnemen. Er wordt dan apparatuur geplaatst en er worden externe antennes geplaatst. Welke externe partijen dit soort abonnementen aanbieden wist ze niet.

Ik moet blijkbaar bij een externe partij een offerte opvragen. Alleen waar? Het liefst heb ik UTRAN bij T-Mobile omdat zij op precies onze lokatie de beste dekking hebben.

Bovendien is mijn vraag toch niet zo moeilijk? Ik wil gewoon een UTRAN verbinding met 8 IP adressen. Wie kan mij wellicht een stap verder helpen? Bij welke externe partijen kan ik offertes opvragen?

-edit-

Via XS4ALL geprobeerd: Niet mogelijk. IP adres is altijd dynamisch bij XS4ALL.

T-Mobile LAN Access zou een optie kunnen zijn. LAN Access is mij echter niet geheel duidelijk. Wordt er vanaf T-Mobile een VPN opgezet naar een datacentrum naar keuze en communiceert de Mobiele Internet Device middels een speciale APN naar T-Mobile? In dat geval kan ik routes aanmaken waardoor ik feitelijk alsnog een vast IP adres heb. Maar dan zou ik dus een server bij een datacentrum moeten hosten? Dit lijkt mij een beetje te duur voor een backupverbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 16-02-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 20:14
Waarom 8 IP's voor de backup van je mail? Of is de backup-lijn voor alle bedrijven bedoeld?

Weet niet hoever je precies van de wijkcentrale af zit dat er geen ADSL leverbaar is, maar wat je kunt proberen is http://www.xenosite.net/. Zelf positieve ervaringen mee, een stabiele verbinding in een uithoek waar geen enkele provider wilde leveren.

Ik heb geen idee of Vodafone UTRAN leverd, maar ik kan je wel helpen aan het nummer van een accountmanager daar (wij hebben een IP-VPN van vodafone). Heb je daar iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
Xs4all is altijd een vast ip dus niet dynamisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 14:20
Bij KPN heb ik dongles met een vast IP adres. Ze bieden de dienst aan onder het noemert 'advanced internet'

Alleen ben ik er niet zeker van of ze dan het toelaten om uberhaupt servers er op te draaien en meer dan 1 IP adres zullen ze zeker bij zo'n abonnement niet om staan te springen om te geven. (Of je neemt 8 abo's ;) )
n0fragger schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:33:
Xs4all is altijd een vast ip dus niet dynamisch
Wikipedia: UMTS Terrestrial Radio Access Network

het gaat over mobiele verbindingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Keiichi op 16-02-2011 16:35 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
PeterEs schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:30:
Waarom 8 IP's voor de backup van je mail? Of is de backup-lijn voor alle bedrijven bedoeld?
Het is voor meerdere bedrijven bedoeld. Alle bedrijven zitten ook op de huidige glaslijn.
Weet niet hoever je precies van de wijkcentrale af zit dat er geen ADSL leverbaar is, maar wat je kunt proberen is http://www.xenosite.net/. Zelf positieve ervaringen mee, een stabiele verbinding in een uithoek waar geen enkele provider wilde leveren.
8 kilometer. De PTT heeft destijds een spoel van 4 kilometer koper onder ons pand aangelegd waardoor de koperdraad naar de wijkcentrale 8 kilometer is. Bovendien zit Schiphol in de weg, de koperkabel loopt om Schiphol heen.

We hebben een tijdje gebruik gemaakt van de diensten van Xenosite, maar deze verbinding was gewoon niet stabiel. We hebben ook overwogen om diensten af te nemen bij Schiphol Telematics, maar ook dat was niet heel gemakkelijk. Glasvezel was de oplossing, alleen het lukt Ziggo niet om de uptime garantie waar te maken.
Ik heb geen idee of Vodafone UTRAN leverd, maar ik kan je wel helpen aan het nummer van een accountmanager daar (wij hebben een IP-VPN van vodafone). Heb je daar iets aan?
Graag, want de Vodafone klantenservice is echt een ramp. Allereerst moet je door een heel telefonisch menu zien te komen en een verkeerde keuze wordt gestraft met "dank u, de verbinding wordt nu verbroken," en als je eenmaal een medewerker aan de lijn krijgt dan weten ze niet eens wat ze moeten doen :F

Inmiddels heb ik contact gehad met een "externe" partij: www.iris-mobile.nl
Zij kunnen een vast IP adres leveren op een datasim i.c.m. KPN. Ik wil echter graag verder shoppen, want het bereik van T-Mobile is op onze lokatie beter dan KPN.
Keiichi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:34:
Bij KPN heb ik dongles met een vast IP adres. Ze bieden de dienst aan onder het noemert 'advanced internet'

Alleen ben ik er niet zeker van of ze dan het toelaten om uberhaupt servers er op te draaien en meer dan 1 IP adres zullen ze zeker bij zo'n abonnement niet om staan te springen om te geven. (Of je neemt 8 abo's ;) )
We hebben een accountmanager bij KPN, wellicht dat ik hem kan vragen over Advanced Internet. Hij wist in de eerste instantie niets over eventuele datasims met vaste IP's.
Het is puur voor onze email wanneer glas uitvalt. Veel traffic zal er dus niet worden gegenereerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 16-02-2011 18:49 ]