• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik zou graag wat horen van de ervaren hardware tweakers hier.

Ik heb een XFX HD5850 van iets meer dan een jaar oud sinds kort heb ik het volgende probleem:

Videokaart loopt na half uur idle gebruik vast en laat zwart scherm met artifacts in de vorm van groen/blauwe blokken zien (internetbrowser en videospeler aan, aangesloten op twee schermen)

Idem als ^ na 10 minuten Test Drive Unlimited 2.

Videokaart heeft overigens al ongeveer 3 maanden kuren in de vorm van een zwart scherm gedurende 1 seconde en de windows melding: 'De videodriver is hersteld van een fout.'

Is hij stuk en moet hij RMA of zie ik iets over het hoofd? Heb in principe garantie, maar weet graag zeker dat hij inderdaad kapot is voor ik hem opstuur.

Alvast bedankt!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

1 seconde zwart crash is een driver probleem, updaten? als dat niet werkt, heb ik nog wel n trucje..

crashen na n tijdje idle is waarschijnlijk stof, maak de koeler eens lekker stofvrij? :)

• Jochem Boom
Oja vergeten te zeggen, allereerst m'n pc grondig schoongemaakt. Hij geeft nu helemaal geen beeld meer als ik probeer op te starten.

Drivers zijn verder gewoon up to date.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:14
En hoe heb je de PC schoongemaakt?

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Op welke manier heb je je pc schoongemaakt? Ik hoop met een busje perslucht :P

Verder:
- Heb je al een andere kaart geprobeerd? -> werkt dat ook niet: driver/mobo stuku
- heb je windows al opnieuw geinstalleerd -> windows blijft windows :P -> lost het probleem misschien op

• Jochem Boom
heb hem schoongemaakt met stofzuiger op lage stand en een kwastje voor de gevoelige delen. Dat gaat al jaren prima ;-) Ik zal er morgen even een andere videokaart proberen. Windows opnieuw installeren wordt lastig, want ik krijg dus helemaal geen beeld. Thanks voor de reacties in ieder geval!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Een stofzuiger?
Ongeveer het minst goede idee om je pc mee schoon te maken. Een stofzuiger veroorzaakt namelijk statische elektriciteit en dat vindt je pc niet al te leuk..
Het kan heel lang goed gaan maar het hoeft natuurlijk maar een keer fout te gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Nef op 16-02-2011 07:14 ]

• Jochem Boom
Ik heb vanochtend getest met een andere videokaart en denk dat ik alles wel uitgesloten heb.

Beide beeldschermen werken
Beide PCI Express sloten werken (getest met 6200gt in beide sloten)
En krijg vanzelfsprekend gewoon beeld via de VGA kabel aangesloten op mijn monitor.
Ook de 5850 nog even in het andere PCI-Express slot geplaatst en beide DVI uitgangen getest voor dubbelcheck, maar daar krijg ik geen beeld uit.

Ben ik rond?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:14
Jochem Boom schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:21:
Ik heb vanochtend getest met een andere videokaart en denk dat ik alles wel uitgesloten heb.

Beide beeldschermen werken
Beide PCI Express sloten werken (getest met 6200gt in beide sloten)
En krijg vanzelfsprekend gewoon beeld via de VGA kabel aangesloten op mijn monitor.
Ook de 5850 nog even in het andere PCI-Express slot geplaatst en beide DVI uitgangen getest voor dubbelcheck, maar daar krijg ik geen beeld uit.

Ben ik rond?
Je zou misschien nog kunnen testen of het niet aan de voeding ligt door die kaart even bij een vriend of zo in de computer te steken, geeft hij dan nog geen beeld, RMA.
Pagina: 1