• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 09:24
Heb ik me altijd afgevraagd. Maakt het uit? (i.e. anders dan dat het ene twee slots gebruikt en het andere 1?)

PS en ik doel hiermee op de 2x2 GB setjes die worden aangeboden.

[ Voor 25% gewijzigd door filipy23 op 15-02-2011 19:01 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

De titel van dit topic leidt zelfs al tot genoeg resultaten op google..

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-02-2011 19:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 07:19

paularts

Paulux !!!!!!

Tipje van de sluier : Dual Channel

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

een simpele overweging: ga je binnen nu en n jaar of 2 dr nog 4 gig bij douwen, dan 1x4, vind je 4 wel genoeg, dan 2x2 vanwege dual channel ;)

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

Ja of je hebt 4 slots op je mobo dan sowieso voor 2*2 kiezen. Het is alleen niet echt op de toekomst gericht in mijn ogen dus zelf zou ik het niet doen. Ik zou eerder voor 2*4 gaan :P.
Het is dus wel sneller om 2*2 te doen als je mobo dual-channel ondersteunt, maar als dat niet zo is 1*4 net zo slim of zelfs slimmer. Want dan kun je er nog een reepje bij doen.

• X-DJiNn
  • Laatst online: 17:25

X-DJiNn

Knooier !

What he says ! :P

Weet niet of je Windows gaat draaien, maar boven 3 Gb aan geheugen => 64-bit :)

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 20x 455WP Longhi / 10x Oost / 10x West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax

• filipy23
Mijn mobo wordt wss een Asrock Extreme3. Ik draai windows XP 64bit. Op basis van de reacties hier neig ik nu naar 2x4 GB.

Maakt het dan nog iets uit of ik twee losse 4 GB chips koop (was op voorraad) of een set van 2x4 GB?

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:24

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Gezien de prijzen van ram tegenwoordig, 2*4Gig. Vier Gig begint me soms toch wat nauw te worden, vanaf ik boven de drie gig belasting ga begin ik vertragingen op te merken.

• Aragnut
  • Laatst online: 21:18
filipy23 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:25:
Maakt het dan nog iets uit of ik twee losse 4 GB chips koop (was op voorraad) of een set van 2x4 GB?
los van het feit dat bovenstaande posts ook al hebben aangegeven dat dit soort info met google makkelijk te vinden is:

Het voordeel van de setjes is dat de fabrikant garandeert dat ze samenwerken. Over het algemeen betekent dit dat beide reepjes met dezelfde chip merken/versies zijn gemaakt, en soms ook nog zijn getest. Het belang hiervan komt voornamelijk aan de orde bij overclocken.

• filipy23
Aragnut schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:32:
[...]

los van het feit dat bovenstaande posts ook al hebben aangegeven dat dit soort info met google makkelijk te vinden is:

Het voordeel van de setjes is dat de fabrikant garandeert dat ze samenwerken. Over het algemeen betekent dit dat beide reepjes met dezelfde chip merken/versies zijn gemaakt, en soms ook nog zijn getest. Het belang hiervan komt voornamelijk aan de orde bij overclocken.
Maar als je dan twee losse 4GB repen koopt van hetzelfde merk en versie dan zou dit toch geen verschil moeten maken van de repen die in setjes worden aangeboden?

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Zoek eerst even wat informatie op op internet kerel, dit is gewoon weg op elke mogelijke manier te vinden op internet. wikipedia, google of bing geven je meer info dan je nodig hebt.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet je zeker dat je Windows XP 64 bits wil gaan gebruiken? Of bedoelde je stiekem Windows 7 64 bits? :Y) Windows XP 64 bits is namelijk niet zo heel erg stabiel is de algemene ervaring. ;)

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 09:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

filipy23 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Maar als je dan twee losse 4GB repen koopt van hetzelfde merk en versie dan zou dit toch geen verschil moeten maken van de repen die in setjes worden aangeboden?
Waarom zou je dat nou weer doen :| waarschijnlijk nog duurder ook

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Aragnut
  • Laatst online: 21:18
filipy23 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Kun je niet garanderen. Een fabrikant kan meerdere leveranciers van chips gebruiken welke allemaal dezelfde "basis" specs hebben. Zoals ik aangaf in mijn vorige post heeft dit voornamelijk invloed op overclocken, waarbij je de grens gaat opzoeken. Als alles 1 grens heeft, ipv 2, gaat dat makkelijker.
Pagina: 1