Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier dan mijn eerste post op dit forum.

Mijn moederbord van mijn pc is helaas overleden. Nu was het al een pc van 10 jaar oud, dus een mooi excuus om naar iets anders te gaan kijken.

Echter op mijn harde schijf staan nog al mijn emails e.d. en deze wil ik graag overzetten. Mijn vriendin heeft een laptop met windows vista en daarop windows mail.
De harde schijf sluit ik aan via de behuizing van mijn externe harde schijf en kan ik gelukkig benaderen.

Nu schijn je de mappen met je mail e.d. te kunnen importeren in windows mail. Alleen ik weet niet waar deze mappen op de oude harde schijf staan. Op de oude pc was windows xp geïnstalleerd.

Ik heb al even zitten googlen, maar het is mij niet gelukt om het antwoordt te vinden.

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik mijn oude mailtjes weer te voorschijn toveren.

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Zoek eens naar *.pst op die oude schijf. Dat moeten je mailbestanden zijn. Zet wel even verborgen bestanden weergeven aan. Importeren en gaan. ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan geen pst-bestanden importeren in Windows Mail zonder een werkende Outlook configuratie te hebben.

Je moet dus eerst Outlook installeren (een demo van Outlook 2010 werkt ook, maar niet de Click-to-Run) en deze configureren met je pst-bestanden van je oude machine via Bestand-> Openen-> Open Outlook Gegevensbestand. Een mail account configureren is niet noodzakelijk.

Vervolgens kun je de import functie van Windows Mail gebruiken.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07
Roady81 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:05:
Je kan geen pst-bestanden importeren in Windows Mail zonder een werkende Outlook configuratie te hebben.

Je moet dus eerst Outlook installeren (een demo van Outlook 2010 werkt ook, maar niet de Click-to-Run) en deze configureren met je pst-bestanden van je oude machine via Bestand-> Openen-> Open Outlook Gegevensbestand. Een mail account configureren is niet noodzakelijk.

Vervolgens kun je de import functie van Windows Mail gebruiken.
Dit is me anders nooit gelukt. Live Mail lust de pst niet, en heb hier altijd third party tool voor moeten gebruiken.
Toch krom dat 2 programmas van MS niet willen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
lifeguard schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:43:
[...]

Dit is me anders nooit gelukt. Live Mail lust de pst niet, en heb hier altijd third party tool voor moeten gebruiken.
Toch krom dat 2 programmas van MS niet willen samenwerken.
De originele post gaat ook over Windows Mail en niet over Windows Live Mail. Windows Live Mail kan inderdaad geen data van Outlook importeren.

In plaats van een 3rd party tool kun je ook een Live Hotmail of IMAP account gebruiken om de data over te zetten. Dit betekent uiteraard dat je eerst je data upload en daarna weer download.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal.

Het is me gelukt en ik heb nu mijn mailtjes weer terug.
Pagina: 1