Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik heb een tijdlang DD-WRT op mijn WRT54GS gedraaid, maar nu ik de router niet meer heel erg nodig had, had ik het plan opgevat om er eens OpenWRT op te zetten.
Dat is fout gegaan, en de router werkte niet meer.

Na een powercycle was de router helemaal niet meer bereikbaar.
Ik heb toen geprobeerd om hem te un-bricken, maar ik heb het idee dat ik aan het einde van mijn opties ben.

Wat heb ik gedaan:
Een virutele nic aangemaakt met IP-adres 192.168.1.10/255.255.255.0
Via TFTP heb ik geprobeerd om DD-WRT er weer op te krijgen. Na een power-cycle bleef het linker lampje snel knipperen.
Heb het een uur aangekeken, maar niets werkte meer.
Apparaat opengemaakt en de pinnen 15 en 16 kortgesloten
Daarna was er weer een IP-adres, en kon ik weer TFTP-en. Na wat geknipper van de lampjes en extra lang wachten weer een powercycle gedaan: weer dat knipperende lampje.

Het resultaat is nu dat het lampje alleen maar staat te knipperen. Ik kan alleen een nieuwe image tftp-en als ik de pinnen heb verbonden, maar de image blijft niet staan.

Ik ben bang dat ik alle opties wel heb gehad, en dat de router echt kaputt is. Heeft iemand nog ideeën? 't Is niet zo dat ik de router echt nodig heb, maar het was weer een leuk ontdek-projectje om OpenWRT eens te bekijken.

Het gaat om de WRT54Gs ver.6 (CGN9*)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Goed. Hij ligt nu in de prullenbak. Ik kan er geen leven meer uit toveren.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Met Jtag zou je misschien nog mogelijkheid hebben. Je had toch al een bootup in management/recovery mode geprobeerd?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 15:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Er is een guide om de WRT54GS te unbricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Bootup heb ik al geprobeerd, maar ik kom ook niet meer in recovery mode. Het enige wat ik kan is het apparaat pingen, en pas na het verbinden van de wellbekende pinnen 15 en 16. jtag is me eerlijk gezegd teveel moeite.
@DaMarcus, die site heb ik al gehad, evenals nog tien andere met dezelfde tips die allemaal op details van elkaar verschillen.

Bedankt voor de reacties. Hij ligt nog steeds in de prullenbak :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als de machine ping en tftp kan, dan lijkt het me geen brick. Dat is meer een gebrek aan inzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je al eens geprobeerd de originele Linksys-firmware te restoren? Dus geen alternatieve firmware. Normaal zou je na een paar minuten terug een solide brandende powerled moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:37:
Heb je al eens geprobeerd de originele Linksys-firmware te restoren? Dus geen alternatieve firmware. Normaal zou je na een paar minuten terug een solide brandende powerled moeten krijgen.
Ja, ook al geprobeerd, helaas, er gebeurt niets.

Nogmaals: Ik kan alleen tftp-en als de router aan staat en de pinnen zijn kortgesloten geweest. Als de firmware erop staat, gebeurt er vervolgens niets. Ik kan de machine dan ook alleen maar pingen, niet benadern met telnet of een web-interface. Na een powercycle blijft het lampje weer wild knipperen. TFTP wil dan niet, totdat de pinnen weer zijn kortgesloten.
Ook een 30/30/30 reset haalt niets uit (ik heb echt elke website er al over nageslagen, en ben er in totaal al meer dan 10 uur vol mee bezig geweest).

Wat me het meest irriteert, is dat-ie na een pin-verbinding nog de schijn van leven geeft. Dat geeft nog enige hoop. Alleen elke keer na een tftp-sessie (of gewoon proberen te benaderen zonder tftp) reageert-ie nergens op, behalve ping.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wellicht is JTAG dan toch de enige optie, maar als je daar niet aan wil beginnen vrees ik dat er niet veel meer over blijft.

Pagina: 1