HP Laserjet CP2025 eet papier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuwe HP Color LaserJet CP2025 gekocht. Na installatie - die in Windows 7 64-bit verre van vlekkeloos verliep, moest compatibility mode met Vista inschakelen - eens geprobeerd te printen. Dit ging harstikke fout, een simpele "Hello world!" print vanuit notepad geeft als resultaat dat de printer 2 blaadjes produceert: de eerste komt er normaal uit maar is leeg, de tweede blijft halverwege steken en is voor de helft beprint. Daarna zegt de printer op het display dat er een papierstoring is in Lade 2.

Het lijkt er op - mijn gokje althans - dat de printer denkt dat hij met groter papier werkt dan hij daadwerkelijk werkt. Ik heb geen Nederlandse Windows 7, alle printer instellingen stonden dan ook by default op Letter. Dit allemaal aangepast naar A4, standaard instellingen in Windows, op de printer zelf alles wat met formaat te maken had op A4 gezet: geen verandering. De printer blijft exact hetzelfde doen als hierboven beschreven.

Ik heb 80 grams A4 papier van Pelikan (Business Paper).

Iemand suggesties? (Ga nu effe kijken of ik ander papier kan scoren, maar aangezien hij het eerste vel perfect pakt gok ik niet dat dit het is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu 75 grams A4 papier van Primera gehaald (zit hier om de hoek), exact het zelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ten eerste, printers hebben één universele waarheid.

Sorry, kon het niet laten.

Dit lijkt mij meer met het mechanisme te maken te hebben. Printers spugen namelijk over het algemeen papier altijd uit als ze detecteren dat er nog papier in zit. Zeker omdat je op alle logische punten je printer al als "A4" ingesteld hebt.

Je zou kunnen proberen op een andere papiersoort te printen, het achterkantje van een willekeurig A4tje uit de papierbak ofzo, daarmee sluit je uit dat het aan de papiersoort ligt.

-Edit-

Wat meestal ook geen kwaad kan is de meest recente driver te downloaden, dat kan hier.

Dan moet je even goed kijken welke versie je hebt, staat meestal wel achterop. Je kan dan ook gewoon de W7 driver downloaden. Meegeleverde drivercd zijn meestal zwaar *&$%&&* bij printers.

[ Voor 27% gewijzigd door Niekleair op 15-02-2011 18:00 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de suggesties, zal es een nieuwe driver proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Voor deze printer zijn geen specifieke win7 x64 drivers. Hp verwijst naar de x64 universal printerdrivers. Die kun je downloaden op hp.com. Probeer die eens.

Daarnaast zou ik in windows de erea instellingen op nederlands zetten. Je krijgt dan een nederlandse klok, valuta cijfernotatie enz. En het allerbelangrijkste... Je bent meteen van dat letterformaat af als standaard.

Als dat niet werkt dan is er misschien iets mis met het interne mechanisme van de printer... Ik zou de printer dan gewoon gaan ruilen als je er niet te veel tijd in wil gaan steken om precies uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 14:52
En de interne test pagina of configuratie pagina van de printer, komt die er wel gewoon uit?
Zo ja, printer ok, driver probleem.
Zo niet, hardware probleem, retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJMRaijmakers schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:47:
En de interne test pagina of configuratie pagina van de printer, komt die er wel gewoon uit?
Zo ja, printer ok, driver probleem.
Zo niet, hardware probleem, retour
Nee, die doet EXACT hetzelfde... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En fijn is dat, hp.com kent em niet eens...

http://h20180.www2.hp.com..._page=hpcom&lang=nl&cc=nl

Ook de UK versie kent em niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:56:
[...]

Nee, die doet EXACT hetzelfde... :/
Dan is het dus simpel: printer is doa -> retour leverancier.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:05:
En fijn is dat, hp.com kent em niet eens...

Ook de UK versie kent em niet :X
Jawel hoor. Als je 'laserjet 2025' invoert op de site van HP, kom je keurig hier uit. Ik weet het, die zoekwoorden zijn érg ver gezocht... ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Jiffy op 15-02-2011 19:43 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:38:
[...]

Dan is het dus simpel: printer is doa -> retour leverancier.
[...]

Jawel hoor. Als je 'laserjet 2025' invoert op de site van HP, kom je keurig hier uit. Ik weet het, die zoekwoorden zijn érg ver gezocht... ;)
Ik begrijp je sarcasme, maar als je zoekt op "cp2025" dan vind je niks, en DAT vond ik toch niet vergezocht ;) Thx for meedenken anyways 8)

Ik ga morgen contact opnemen met HP. Ben zakelijke gebruiker (ZZP-er), dan moet ik de RMA zelf doen AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Nee, de leverancier moet gewoon de RMA afhandeling doen. Of je een zakelijke gebruiker bent of particulier maakt niets uit. Zeker voor een DOA.
Pagina: 1