Hoi iedereen,
Op school gebruiken we Wireshark om allerlei data over het netwerk te bestuderen.
Nu heb ik de laatste versie voor OSX gedownload (Wireshark 1.4.3 Intel 64.dmg)
De instalatie is goed verlopen maar als ik wireshark start dan zijn er geen interfaces om mee te capturen.
Ik heb het al verschillende keren opnieuw geinstaleerd zonder succes.
Maar ik kwam er achter dat wanneer ik Kismac draaide (apple passive mode) en dan wireshark start, er wel interfaces zijn (4 interfaces). Dus wireshark werkt wel maar hij kan dus geen interface vinden zonder dat ik iets speciaal doe.
Nu is de vraag hoe ik dit kan oplossen door eerst altijd kismac te starten, voorlopig zal ik het zo wel doen maar een oplossing voor in de toekomst zou leuk zijn.
En dan heb ik nog een klein probleempje met wireshark.
Ik heb ook de Utilities van wireshark geinstaleerd (ChmodBPF --> Startupitems)
Maar als ik nu mijn macbook pro start dan krijg ik een foutmeling na het aanmelden ivm ChmodBPF en veiligheid.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt Toon
Macbook Pro medio 2010
Intel Core I5 @ 2.4Ghz - 8GB Ram
OSX 10.6.6
Op school gebruiken we Wireshark om allerlei data over het netwerk te bestuderen.
Nu heb ik de laatste versie voor OSX gedownload (Wireshark 1.4.3 Intel 64.dmg)
De instalatie is goed verlopen maar als ik wireshark start dan zijn er geen interfaces om mee te capturen.
Ik heb het al verschillende keren opnieuw geinstaleerd zonder succes.
Maar ik kwam er achter dat wanneer ik Kismac draaide (apple passive mode) en dan wireshark start, er wel interfaces zijn (4 interfaces). Dus wireshark werkt wel maar hij kan dus geen interface vinden zonder dat ik iets speciaal doe.
Nu is de vraag hoe ik dit kan oplossen door eerst altijd kismac te starten, voorlopig zal ik het zo wel doen maar een oplossing voor in de toekomst zou leuk zijn.
En dan heb ik nog een klein probleempje met wireshark.
Ik heb ook de Utilities van wireshark geinstaleerd (ChmodBPF --> Startupitems)
Maar als ik nu mijn macbook pro start dan krijg ik een foutmeling na het aanmelden ivm ChmodBPF en veiligheid.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt Toon
Macbook Pro medio 2010
Intel Core I5 @ 2.4Ghz - 8GB Ram
OSX 10.6.6