3D met nVidia 3D kit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
Ik ga heel binnenkort een Acer H5360 beamer halen die ik in combinatie met een nVidia 3D kit en een bijbehorende videokaart (waarschijnlijk wordt dat de GTX 460) en daarmee dus in 3D films wil gaan kijken en eventueel in 3D gamen.

Ik heb nu een film gedownload: Shrek 3D en als ik die wil kijken is een player als Stereoscopic Player en de beamer dan al voldoende om het in 3D te kunnen zien? En wel met zo'n brilletje wat je in de bioscoop krijgt. Die goedkope. Of moet ik toch de hele set up (videokaart + de kit) installeren?

Is er al iemand met deze set up en als dat het geval is kan hij of zij mij dan wat tips geven waar ik zoal op moet letten. Ik lees over het algemeen goede dingen over de nVidia 3D kit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 20:08

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

De zogenaamde '3D-Ready' DLP projectoren kunnen alleen 3D weergeven via de NVidia 3D Vision kit, met actieve shutter-bril.
De brilletjes die jij bedoelt zijn van RealD en werken alleen passief d.m.v. polarisatie.

Om andere 3D bronnen (zoals PS3) weer te kunnen geven, heb je een extra apparaat als de 3D-XL van Optoma nodig (komt nog op de markt deze maand).

PowerDVD 10 MarkII is geschikt voor Blu-ray iso's en losse files als mkv's kunnen met de player van NVidia, Total Media Theatre, MPC homecinema e.d. worden afgespeeld. Uiteraard moeten de codecs aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
WackyWindsurfer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:48:
De zogenaamde '3D-Ready' DLP projectoren kunnen alleen 3D weergeven via de NVidia 3D Vision kit, met actieve shutter-bril.
De brilletjes die jij bedoelt zijn van RealD en werken alleen passief d.m.v. polarisatie.

Om andere 3D bronnen (zoals PS3) weer te kunnen geven, heb je een extra apparaat als de 3D-XL van Optoma nodig (komt nog op de markt deze maand).

PowerDVD 10 MarkII is geschikt voor Blu-ray iso's en losse files als mkv's kunnen met de player van NVidia, Total Media Theatre, MPC homecinema e.d. worden afgespeeld. Uiteraard moeten de codecs aanwezig zijn.
Oke, het is me nu wat duidelijker, dus wat het apparaat voor optoma is om met de goedkope brilletjes te kunnen kijken is de nVidia voor de dure brilletjes. Voor beide heb je wel de 120 Hz beamers nodig, zoals ik binnenkort ga kopen de H5360.
Maar dan kan ik dus beter voor de optoma gaan aangezien je hier niet de dure brillen voor nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Spiritual89 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Oke, het is me nu wat duidelijker, dus wat het apparaat voor optoma is om met de goedkope brilletjes te kunnen kijken is de nVidia voor de dure brilletjes. Voor beide heb je wel de 120 Hz beamers nodig, zoals ik binnenkort ga kopen de H5360.
Maar dan kan ik dus beter voor de optoma gaan aangezien je hier niet de dure brillen voor nodig hebt. :)
Je begrijpt me verkeerd, ik heb nergens gezegd dat je met die adapter dan de passieve brillen kan gebruiken?

Bij de 3D-XL adapter zit ook 1 bril, net als bij de 3D Vision kit van NVidia. De brillen zijn niet compatible, voor zover ik weet. Wel kun je de 3D-XL adapter ook met andere merken 3D Ready projectoren gebruiken, ook die van Acer, welke wat goedkoper is dan de HD67N van Optoma, welke ik heb.

Kijk eens bij Optoma op de site voor meer info, misschien is het dan wat duidelijker voor je.

Wil je alleen via de pc kijken en gamen, heb je dus alleen de kit van NVidia nodig met een 3D Ready projector, op een geschikte videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door WackyWindsurfer op 16-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
WackyWindsurfer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:18:
[...]
Je begrijpt me verkeerd, ik heb nergens gezegd dat je met die adapter dan de passieve brillen kan gebruiken?

Bij de 3D-XL adapter zit ook 1 bril, net als bij de 3D Vision kit van NVidia. De brillen zijn niet compatible, voor zover ik weet. Wel kun je de 3D-XL adapter ook met andere merken 3D Ready projectoren gebruiken, ook die van Acer, welke wat goedkoper is dan de HD67N van Optoma, welke ik heb.

Kijk eens bij Optoma op de site voor meer info, misschien is het dan wat duidelijker voor je.

Wil je alleen via de pc kijken en gamen, heb je dus alleen de kit van NVidia nodig met een 3D Ready projector, op een geschikte videokaart.
Ah oke, ik begrijp het nu. Het wordt dus dan toch de nVidia kit voor mij aangezien het allemaal via mijn computer gaat lopen. In ieder geval bedankt voor je goede informatie.
Mag ik je alleen nog vragen wat jouw ervaringen zijn met Optoma als je 3D gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Spiritual89 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:09:
[...]

Ah oke, ik begrijp het nu. Het wordt dus dan toch de nVidia kit voor mij aangezien het allemaal via mijn computer gaat lopen. In ieder geval bedankt voor je goede informatie.
Mag ik je alleen nog vragen wat jouw ervaringen zijn met Optoma als je 3D gebruikt.
Ik heb de Optoma HD67N sinds vrijdag in huis met de 3D Vision kit van NVidia. Inmiddels heb ik twee volledige 3D Blu-ray films gekeken en wat getest met losse files.

De set is hoofdzakelijk voor 3D gamen, maar ik was erg benieuwd naar de kwaliteit met films in 3D. Mijn verwachtingen waren niet erg hoog, daar ik ook een Full-HD lcd projector van Epson gebruik voor HD materiaal.

Maar ik ben toch erg positief over de kwaliteit, de 3D ervaring is goed vergelijkbaar met een 3D film in de bios. Het formaat helpt hier zeker bij, de diverse demo opstellingen met 3D lcd of plasma tv's vond ik erg tegenvallen (te klein voor een goede 3D ervaring).

De lagere resolutie (1280x720 i.p.v. 1920x1080) valt bij het kijken minder op dan ik had verwacht. Deze DLP projectoren kunnen bij sommige mensen wel problemen geven door het 'regenboog-effect', als je daar gevoelig voor bent zou het de pret wel kunnen bederven.
Gelukkig heb ik er geen last van (al ik zie het wel soms), en het knipperen van het brilletje merk ik ook niet. Er worden 3 neusvleugel-inserts bij de 3D Vision kit meegeleverd, de pasvorm is dus aan te passen. Na 2 uur de bril op je hoofd merk ik wel het knellen achter/boven mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik zat nog een beetje te twijfelen maar ben nu echt serieus om! Kan niet wachten. Ik heb soms ook weleens last van het regenboog effect maar ik stoor me er niet zo aan of het is bij mij niet erg genoeg om er last van te hebben.

Wat voor een formaat scherm heb jij? Die van mij (1:80mtr x 1:80mtr) is naar mijn gevoel net iets te klein. Als ik de beamer opstart dan zie je rechtsboven de resolutie even staan en wel 1280 x 720, maar als hij daarop zou blijven staan dan komt mijn scherm net iets te kort links en rechts. Nu staat het altijd op 1024 x 768 op een afstand van bijna 5 meter als ik via de pc iets kijk.

Zo wordt het wel een heel kostbaar verhaal voor mij :-( als ik ook nog eens een ander scherm ga kopen.
Maar dan heb je wel wat als ik het moet geloven .... nogmaals bedankt!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Ik zit op dit moment met een tijdelijke opstelling, om te testen. Net verhuisd en nog aan het verbouwen.
Mijn (span)scherm is 104" (2,40m breed), wat ik zaterdag weer in elkaar heb gezet.
De plaatsingsvrijheid is wel redelijk beperkt met deze projectoren, ze hebben alleen een kleine zoom en geen lensshift. Ik ken de Acer die jij wilt niet persoonlijk, maar dat zal wel vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Nog 1 klein vraagje, als ik nou een blu-ray speler koop voor de pc, kan ik daar dan ook 3D blu-ray films mee afspelen als ik de juiste software heb (Cyberlink PowerDVD 10 bijvoorbeeld)?
Er vanuit gaande dat ik de rest al heb waar wij het hierboven over hebben ;-)

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

PowerDVD 10 Deluxe MarkII is geschikt voor 3D Blu-ray, dus ja.
Ik mount een ISO van een 3D Blu-ray en speel deze af, dus met een Blu-ray speler moet het ook werken (is voor de software hetzelfde).

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 10:02
Spiritual89 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:01:
Ik ga heel binnenkort een Acer H5360 beamer halen die ik in combinatie met een nVidia 3D kit en een bijbehorende videokaart (waarschijnlijk wordt dat de GTX 460) en daarmee dus in 3D films wil gaan kijken en eventueel in 3D gamen.
Ik heb de Acer met dezelfde videokaart. 3D is werkelijk fantastisch mooi! Jammer dat Avatar zo'n slecht verhaal heeft anders had ik die vaker dan drie keer gezien :P De normale weergave van (niet 3d) films is niet fantastisch maar nog steeds acceptabel. Bij de 3d wordt de resolutie twee keer zo hoog doordat je ogen elk de 720p krijgen en hier één beeld van maken.
Nadeel is, de al eerder genoemde, beperkte zoom van de lens. Ik heb nu een scherm van 2,20 m breed (niet de diagonaal dus) en dat is min of meer het maximum op net geen 4 meter tussen beamer en scherm. Minimumbreedte is ongeveer 1,80 m met 16:9 verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Ik ben ook van plan een 3D beamer te gaan aanschaffen. Zelf heb ik de Dell XPS 17 laptop en die heeft NVIDIA 3DTV Play software, waarmee je als het goed is 3D kunt afspelen met een beamer. Maar voor PS3 gaming heb je dus zo'n adapter nog nodig, dat is wel even jammer. Is de prijs daar al van bekend?

edit: dat is dus 260 euro, veel geld. Alleen wat ik niet snap is dat er al youtube filmpjes te vinden zijn met die acer beamer die ps3 aan het spelen zijn. Hoe hebben hun dan het spul aan weten te sluiten? Dr zullen andere manieren zijn die ook werken blijkbaar.

Ik twijfel toch weer erg of ik dit wel moet doen. Hoe is de beeldkwaliteit en de kleuren met 2D en 3D beeld? Het word al met al toch wel een dure bedoeling, 550 voor de beamer, ong 150 euro voor 2 brillen, 260 euro voor een adapter en daarnaast moet ik voor 300 euro aan verduisterende gordijnen gaan aanschaffen want in de zomer kan je met het lange licht het anders wel vergeten.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 25-02-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Is er ook een Topic voor best buy 3d beamers
Pagina: 1