iTunes - backup/restore, hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat ik nergens terug kan vinden, maar waar ik wel benieuwd naar ben: wat doet een restore vanuit iTunes precies als ik iTunes ook mijn backups terug laat zetten?

Volgens mij gebeurt er dit: de iPhone wordt "leeg gemaakt", iTunes kopieert alle losse apps, hun gebruikersinstellingen, mail, adressen, SMSen, etc. terug naar de iPhone. Daarmee blijft er dus helemaal niets over van een eventuele jailbreak.

Maar gaat het wel zo? Of zit er in de backup van iTunes gewoon een "dump" van de inhoud van je iPhone harddisk, en komen er dus wel weer jailbreak-restjes mee bij een restoren?

Ik vraag me dit af omdat ik zie dat sommige mensen gebruik maken van bepaalde tools (zoals i-FunBox) om handmatig te backuppen en alles terug te zetten na een restore. Als de backup/restore van iTunes werkt zoals ik denk, is dat dus helemaal niet nodig. Je iPhone wordt toch wel helemaal schoon. Maar misschien werkt het toch anders?

Wat ik in ieder geval wel zeker weet is dat bij een firmwareupdate er het e.e.a. achterblijft. Na een update en nieuwe jailbreak installeerde ik SBSettings en zag ik dat er aan aantal toggles bij stonden die ik eerder geïnstalleerd had.

Wie het weet mag het zeggen! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Schopje :)

omniscale.nl

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, vooral omdat het syncen altijd een stuk langer duurt vanwege deze backup. Als er niets belangrijks wordt opgeslagen zou ik het beter uit kunnen schakelen zelfs.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• posttoast
  • Nu online
Nou ja, niets belangrijks: in ieder geval je contacten/SMSjes/applicatie-instellingen/agenda/etc. worden opgeslagen natuurlijk. Hoewel voor mij eigenlijk alleen die SMSjes en applicatie-instellingen belangrijk zijn, de rest staat allemaal online.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Voor zo ver ik het weet maakt iTunes een backup van je iPhone instellingen en je fotos, smsjes, contacten.
Hoe weet ik dit over de instellingen. na een restore zie je dat je mail settings nog hetzelfde zijn, wifi wachtwoorden blijven hangen, save games van spellen zijn er nog, en kleine instellingen van JB apps zijn er nog.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
OK, dus als je je iPhone echt "schoon" wilt hebben zul je handmatig aan de gang moeten gaan?

omniscale.nl

Pagina: 1