Ja ik vermoed dat ik een timeout probleem heb, ik weet het echter niet zeker aangezien ik geen flauw idee heb waar ik iets kan vinden van de fout (in de code) en het gebeurt op meerdere plaatsen in de applicatie.
De applicatie op zich werkt goed, echter als je ongeveer 30minuten (soms wat langer) de applicatie heb open staan maar niet gebruikt en het daarna gaat gebruiken krijg je een fout melding.
Als ik bijvoorbeeld een 'validator' laat afgaan krijg in een Javascript error die meld:
En die lange rits aan tekens is niet altijd het zelfde. Ik krijg dan geen Event in mijn server log.
Echter bij andere handelingen is het niet een JS error maar de volgende:
Nu staat hierboven niet de volledige stacktrace, de trace start in mijn eigen applicatie maar komt daarna uit in "System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)".
Op dit moment heb ik wel een Event in de serverlog, namelijk de zelfde foutmelding zoals ik op het scherm krijg (zoals die hierboven in de 'code' blok staat).
Om deze (includeStagesBeforeAsyncPoint) reden denk ik dat het niet mijn eigen code is maar iets met een timeout.
Als ik echter google op de laatste regel dan krijg ik veel resultaten alleen niet waar ik iets mee kan, in mijn ogen, met mijn applicatie.
Dus nu is mijn vraag waar zou het aan kunnen liggen, en hoe is het wellicht op te lossen.
De applicatie op zich werkt goed, echter als je ongeveer 30minuten (soms wat langer) de applicatie heb open staan maar niet gebruikt en het daarna gaat gebruiken krijg je een fout melding.
Als ik bijvoorbeeld een 'validator' laat afgaan krijg in een Javascript error die meld:
code:
1
2
3
| Sys.WebForms.PageRequestManagerServerErrorException: Object reference not set to an instance of an object. URI: [ApplicatieLocatie]/ScriptResource.axd?d=Dc9-UlnhYJh8MdtPgKqwid4lqtkwsDKQHlQhntMzv2uFdUSbkK_fKPmdNlduAF4sHd0cgUOVOl1mlUvSGtqbSiHk6PRjBs6jBwhq3sXDNKxghJh5Cd8LLEJYjZK3Xetjx2o3dVGw-_PTQ5_uStRZr0y827TS3k9NGBenuLxjHJsHlArD0&t=1d5be520 |
En die lange rits aan tekens is niet altijd het zelfde. Ik krijg dan geen Event in mijn server log.
Echter bij andere handelingen is het niet een JS error maar de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Server Error Object reference not set to an instance of an object. Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14 System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35 System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99 System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50 System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627 |
Nu staat hierboven niet de volledige stacktrace, de trace start in mijn eigen applicatie maar komt daarna uit in "System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)".
Op dit moment heb ik wel een Event in de serverlog, namelijk de zelfde foutmelding zoals ik op het scherm krijg (zoals die hierboven in de 'code' blok staat).
Om deze (includeStagesBeforeAsyncPoint) reden denk ik dat het niet mijn eigen code is maar iets met een timeout.
Als ik echter google op de laatste regel dan krijg ik veel resultaten alleen niet waar ik iets mee kan, in mijn ogen, met mijn applicatie.
Dus nu is mijn vraag waar zou het aan kunnen liggen, en hoe is het wellicht op te lossen.