Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hi guys, ik zit met een probleem. Ik gebruik Twitter for Android en met de laatste 2.0.0 update krijg ik geen meldingen meer van tweets, terwijl ik die wel heb aanstaan (ook na een reboot werkt dat niet). Als ik de applicatie echter probeer te verwijderen lukt dat niet, ik kan alleen de updates verwijderen zodat hij teruggaat naar versie 1.0.5. De update dan herinstalleren helpt niet.

Dus nu probeer ik de hele applicatie te verwijderen, wat zou moeten kunnen aangezien Twitter for Android bij mijn weten niet een native app is op HTC's, die hebben HTC Peep. Als ik naar Menu -> Applicaties -> Applicaties beheren -> tabblad Downloads ga kan ik de update verwijderen, Twitter verdwijnt dan uit dat tabblad. De applicatie bevindt zich dan echter nog wel op mijn telefoon, alleen dan als versie 1.0.5. Ga ik weer terug naar Applicaties beheren, maar kies dan de tabblad Alle applicaties staat Twitter er wel tussen, versie 1.0.5. Daar kan ik echter niets mee doen, alle knoppen zijn grijs. Dan in hetzelfde tabblad ook de Twitter-widget van HTC Corporation, maar die kan ik alleen Gedwongen stoppen.

Dit alles is op een ungeroote Desire HD met de 1.72 update. Mijn vraag nu is, is het nog mogelijk om de Twitter applicatie te verwijderen zonder de telefoon te downgraden naar 1.32 en hem dan te rooten? Of wordt het tijd dat ik een andere Twitter-applicatie ga gebruiken totdat men 1.72 kan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Is het niet mogelijk om hem via de market te verwijderen? Gewoon naar de tab "mijn apps" gaan, daar op Twitter klikken, en dan "verwijderen" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een percentage van 99,99% zeker dat je geroot moet zijn om die app te verwijderen, helaas. Ik hoop voor jou dat iemand anders die 0,01% kan bevestigen. (of ontkrachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Huntard schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:43:
Is het niet mogelijk om hem via de market te verwijderen? Gewoon naar de tab "mijn apps" gaan, daar op Twitter klikken, en dan "verwijderen" kiezen.
In de market kan ik alleen de updates verwijderen, als ik dat doe is hij ook uit de market verdwenen maar staat versie 1.0.5 nog gewoon op de telefoon.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:57:
Met een percentage van 99,99% zeker dat je geroot moet zijn om die app te verwijderen, helaas. Ik hoop voor jou dat iemand anders die 0,01% kan bevestigen. (of ontkrachten)
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. :-( Ik hoop met je mee. ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:57:
Volgens Google kan het in ieder geval niet. Ik vind meerdere resulaten waarin aangegeven wordt dat het verwijderen van de Twitter-applicatie (of andere 'meegeleverde' applicaties) niet mogelijk is omdat deze in de ROM van de telefoon 'gebakken' zit. Het enige wat mogelijk is, zoals de TS zelf al aangegeven heeft, is het verwijderen van de updates.

Misschien heeft de TS iets aan deze guide? Hierin wordt uitgelegd hoe je (uiteraard geheel op eigen risico) systeemapps kan verwijderen. Je hebt dan echter wel een gerootte telefoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Thanks, maar ik weet echter 100% zeker dat de applicatie nog niet op de telefoon stond toen ik hem kreeg. Daarbij is het ook sterk onlogisch om een andere Twitter applicatie mee te leveren als je zelf HTC Peep hebt. Maar dat terzijde.

Dan is alleen rooten nog een mogelijkheid, maar dat wordt me moeilijk gemaakt door het feit dat ik met geen mogelijkheid de Android SDK en ADB op mijn PC krijg. Maar dat is weer een ander verhaal.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ha. Soms kan het toch zo simpel zijn. Had nog niet het slimme idee gehad om uit en weer in te loggen. Werkt nu weer allemaal vlekkeloos. :z :X

Dus, mocht iemand nog problemen hebben met de geüpdate Twitter client, log even uit en weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Sagaris schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:06:
Thanks, maar ik weet echter 100% zeker dat de applicatie nog niet op de telefoon stond toen ik hem kreeg. Daarbij is het ook sterk onlogisch om een andere Twitter applicatie mee te leveren als je zelf HTC Peep hebt. Maar dat terzijde.

Dan is alleen rooten nog een mogelijkheid, maar dat wordt me moeilijk gemaakt door het feit dat ik met geen mogelijkheid de Android SDK en ADB op mijn PC krijg. Maar dat is weer een ander verhaal.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
De Twitter app staat wel standaard op je tel. En ja er staan dus wel standaard 2 Apps voor bijna hetzelfde op je telefoon bij aanschaf (zo ook voor navigatie en lokatie tools) een die bij Android zit en een van htc.
Pagina: 1