Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RDP naar Hyper-V host -> geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
voor mijn eindwerk van school heb ik een windows domein opgezet. Voor het beheer van op afstand gebruik ik momenteel Teamviewer.

Maar als ik vanaf mijn LAN de Hyper-V server wil beheren lukt het niet... Ik heb RDP aangezet op de host en de firewal regels nagekeken en die laten dit verkeer toe. Ik kan echter geen verbinding maken...

Met een virtuele computer kan ik wel verbinding maken via RDP, maar vanaf daar kan ik ook geen verbinding maken naar mijn Hyper-V host...

Waaraan kan dit liggen?

mvg,
Nathan

EDIT: ik heb al geprobeerd via het commando telnet HYPER 3389, maar ik kan geen verbinding maken... ping lukt wel...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 12:01 ]

Verwijderd

Misschien een hele stomme vraag van mij (maar ik kan je netwerk situatie niet inschatten :P)
Maar als ik even mijn school in gedachte neem met projecten en de problemen die zich daar voordeden.

Probeer je met RDP te werken via een intern netwerk? (Althans, intern als in rechtstreeks in het netwerk van je domein?) of ''extern'' via het netwerk van je school?

Als je namelijk extern werkt, wel even de poortjes forwarden op je router of op je domain controller met nat (als het rechtstreeks via je DC gaat).

Misschien een voor de hand liggend antwoord, maar dit probleem was het vaak bij ons, dat port forwarding was vergeten.

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 09:14
Gebruik je dezelfde Host om mee te connecten? Vista en Windows 7 hebben een betere beveiliging met RDP dan XP. Bij het instellen van RDP kun je dat instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is in het interne netwerk...

Ik gebruik Remote Desktop Connection van Microsoft voor MAC.
Bij de instellingen van RDP heb ik gezet toetstaan, ongeacht de versie...

Maar ik snap niet dat ik wel via RDP kan naar mijn virtuele DC, maar niet naar de host met exact dezelfde instellingen...
Van op mijn DC kan ik ook geen RDP verbinding maken naar de host...

Verwijderd

over welke OS-en hebben we het hier?
betreft dit toevallig de MS hyperV server, welke gratis is?
deze heeft namelijk de instelling niet zo makkelijk (dacht is), maar is dan ook wel gratis....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:46:
over welke OS-en hebben we het hier?
betreft dit toevallig de MS hyperV server, welke gratis is?
deze heeft namelijk de instelling niet zo makkelijk (dacht is), maar is dan ook wel gratis....
Het is een Windows Server 2008 R2 grafische versie (geen core)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Het is een Windows Server 2008 R2 grafische versie (geen core)
heb je remote toegang wel aangezet op je host.

System-properties -> remote settings -> allow connections from....

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:05:
[...]

heb je remote toegang wel aangezet op je host.

System-properties -> remote settings -> allow connections from....
Ik heb gewoon in Serverbeheer bij Remote desktop aangezet... Dat zou voldoende moeten zijn, want er ordt op dat moment ook een regel in de firewall aangemaakt...

Ik heb net hetzelfde gedaan op DC1 (virtueel) en dat werkt wel...

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je?

Is de Remote Desktop Services gestart op de host?

Verwijderd

en op je host heb je 1 netwerkkaart?
of meerdere?

welke IP adressen worden gebruikt? en op welke IP adressen wordt RDP verkeer toegelaten? klopt dit met de instelling in de firewall?

geef wat meer informatie over de gebruikte IP adressen, firewall instellingen en RDP instellingen, anders wordt het toch een beetje lastig....

ook wanneer je DNS gebruikt, klopt de DNS ook?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:48:
en op je host heb je 1 netwerkkaart?
of meerdere?

welke IP adressen worden gebruikt? en op welke IP adressen wordt RDP verkeer toegelaten? klopt dit met de instelling in de firewall?

geef wat meer informatie over de gebruikte IP adressen, firewall instellingen en RDP instellingen, anders wordt het toch een beetje lastig....

ook wanneer je DNS gebruikt, klopt de DNS ook?
Ik heb een paar screenshots genomen.

De netwerkkaarten eerst. Op mn host (computernaam HYPER, IP: 192.168.0.5, SecureNAT client) heb ik maar 1 netwerkkaart enabled en dat is de kaart 'Domein' dit is een virtueel netwerk die gekoppeld is met een fysieke netwerkadapter, waarop een fysieke switch is gekoppeld. Alle virtuele computers en servers zijn met dit zelfde netwerk gekoppeld.

De domeincontroller is een virtuele server en deze is is gekoppeld met het virtuele netwerk 'Domein'.

Ik kan vanaf een fysiek toestel in het domeinnetwerk een verbinding maken via RDP naar de domeincontroller (computernaam: DC1, IP: 192.168.0.2, SecureNAT client), maar niet naar de host.

Vanaf de domeincontroller kan ik ook geen RDP verbinding maken naar de host.

Ik moest op de DC1 gewoon het vinkje zetten zoals hieronder, en dan werkte alles, wat bij de host niet het geval is:
Afbeeldingslocatie: http://www.familievileyn.be/upload/tweakers/RDP%20op%20host.jpg

Firewall en services op de host:
Afbeeldingslocatie: http://www.familievileyn.be/upload/tweakers/firewall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familievileyn.be/upload/tweakers/services.jpg

IP configuratie op de host:
Afbeeldingslocatie: http://www.familievileyn.be/upload/tweakers/ipconfiguratie%20host.jpg

Foutmelding als ik RDP probeer vanaf DC1 naar host:
Afbeeldingslocatie: http://www.familievileyn.be/upload/tweakers/DC1.jpg

Wat zou er verkeerd kunnen lopen?
mvg,
Nathan

EDIT: De DNS records kloppen ook...

Verwijderd

Heb jij er een hardware matige router bij zitten?
Want ik zie namelijk dat de gateway naar 192.168.0.1 verwijst op je HYPER server en je DC1 op 0.2 staat. (bij ons op school was het gewoonlijk dat de DC1 het internet door sluisde naar de andere members in het netwerk. vandaar)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:42:
Heb jij er een hardware matige router bij zitten?
Want ik zie namelijk dat de gateway naar 192.168.0.1 verwijst op je HYPER server en je DC1 op 0.2 staat. (bij ons op school was het gewoonlijk dat de DC1 het internet door sluisde naar de andere members in het netwerk. vandaar)
Ik heb nog een virtuele machine met Forefront TMG op, dit is de default gateway.
Maar die mag en kan geen probleem geven want ik zit in het interne netwerk...

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:06
Staat de firewall services op de client aan of uit? Mocht deze uitstaan zal hij de RDP connectie altijd blokken.

Verwijderd

Topicstarter
drpeer_holland schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:24:
Staat de firewall services op de client aan of uit? Mocht deze uitstaan zal hij de RDP connectie altijd blokken.
staat aan...

Verwijderd

Topicstarter
Is er een oplossing?

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Zo te zien zou alles gewoon moeten werken.
Weet je zeker dat er iets de poort blokkeert ofzo?

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:49:
Zo te zien zou alles gewoon moeten werken.
Weet je zeker dat er iets de poort blokkeert ofzo?
neen, ik heb het volledig getest...
op een andere server met dezelfde configuratie werkt het ook normaal...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kijk eens eens met het volgende commando of de rdp poort actief is en luistert:
netstat -ano | find ":3389"

Staan er authenticatie issues in je Security Logs?

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 21-02-2011 18:03 ]

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 20:40
Zet de firewall is uit.. werkt het dan dan weet je waar het probleem in zit ;)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Firewall service moet niet uit (!) Die vlieger gaat tegenwoordig niet meer op.
shadowman12 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:02:

Staan er authenticatie issues in je Security Logs?
Dit is een goede tip. Voer dit commando wel in een elevated prompt uit.

Het kan zijn dat je RD host instellingen niet goed staan. Kijk daar eens naar. Als ik je verhaal goed lees gebruik je geen Session Broker. Zorg dan ook dat deze uit staat:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_kqRKLLdia-M/S9ZgtqEUwdI/AAAAAAAAB9M/ITdG4mlN3cA/s1600/3.png

Probeer ook eens verbinding te maken met de parameter /admin achter de computernaam:

Afbeeldingslocatie: http://4sysops.com/wp-content/uploads/2008/06/rdc6-1-thumb.png

[ Voor 25% gewijzigd door Dysmael op 21-02-2011 23:07 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Misschien kan het te maken hebben met bepaalde security-groups waarin je hosts of PC's moet aan toevoegen om via RDP connectie te kunnen maken.

Die 'remote desktop' is blijkbaar bij velen een heikelpunt. K'zit namelijk zelf voor het moment met een gelijkaardig probleem waarin portforwarding voor UVNC onder geen enkel instelling wil lukken. Succes dus.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

RolfLobker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:04:
[....]
Als ik hier op Windows 7 en op Windows 2008 R2 mijn firewall uit zet, dan lig ik echt helemaal open. Dus dat gaat wel degelijk op.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:26:
[...]

neen, ik heb het volledig getest...
op een andere server met dezelfde configuratie werkt het ook normaal...
Dan lijkt het er op dat er een andere applicatie de poort dicht houdt.

• Dysmael
itsalwaysme schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:11:
[...]
Als ik hier op Windows 7 en op Windows 2008 R2 mijn firewall uit zet, dan lig ik echt helemaal open. Dus dat gaat wel degelijk op.
Dat gaat niet op. Niet in een serveromgeving tenminste. Op Windows 7 heeft het geen nadelig effect. Als je Windows 2008 R2 als werkstation gebruikt zal het ook geen nadelig effect hebben. Wanneer je bv RRAS gebruikt dan mag de Windows Firewall Service [n]niet[/b] uit staan. De firewall zelf mag je best uitzetten via de instellingen in Windows Firewall with Advanced Security. Daar geef je per profiel (Work, Home, Public) op of je de firewall in- of uitgeschakeld wil hebben.

http://technet.microsoft....rary/cc766337(WS.10).aspx
Because Windows Firewall with Advanced Security plays an important part in helping to protect your computer from security threats, we recommend that you do not disable it unless you install another firewall from a reputable vendor that provides an equivalent level of protection.
De Windows Firewall service moet je, net als bijvoorbeeld IPv6, nooit uitschakelen op een server. Dat is helemaal niet nodig en kan alleen voor problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
webgangster schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:47:
Zet de firewall is uit.. werkt het dan dan weet je waar het probleem in zit ;)
Dat heb ik al lang geprobeerd... Maar dit gaf geen resultaat
shadowman12 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:02:
Dit heb ik ook geprobeerd en hij luister blijkbaar inderdaad niet naar poort 3389, maar RDP staat wel aangevinkt, dus ik snap niet waarom die poort dan niet wordt opengezet...
Dit is het probleem, maar wat is de oplossing hiervoor?

q
RolfLobker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:04:

[...]

Dit is een goede tip. Voer dit commando wel in een elevated prompt uit.

Het kan zijn dat je RD host instellingen niet goed staan. Kijk daar eens naar. Als ik je verhaal goed lees gebruik je geen Session Broker. Zorg dan ook dat deze uit staat:

[afbeelding]
Ook geprobeerd, maar dit staat er niet tussen... zie de screenshot hieronder

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.ab7fbb81c7.jpg
Link: http://www.freeimagehosting.net/image.php?ab7fbb81c7.jpg

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 20:18 ]

• Turdie
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Dat heb ik al lang geprobeerd... Maar dit gaf geen resultaat

[...]

Dit heb ik ook geprobeerd en hij luister blijkbaar inderdaad niet naar poort 3389, maar RDP staat wel aangevinkt, dus ik snap niet waarom die poort dan niet wordt opengezet...

q
[...]
Remote Desktop Services service die niet draait, en dus de service een start geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 22-02-2011 21:48 ]

• Dysmael
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:16:
[...]
[...]
shadowman12 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:15:
[...]

Remote Desktop Services service die niet draait, en dus de service een start geven.
Lijkt inderdaad het juiste antwoord te zijn. Als er geen process op poort 3389 luistert moet haast de RDS service wel uit staan. Deze behoort op automatisch te staan. Wellicht wil het process omwille van wat voor reden niet starten. Je kan de imagenaam (c:\windows\system32\xxx.eex) terugvinden in services.msc. M.b.v. bv Process Monitor kan je, als je filtert op die imagenaam, wellicht achterhalen waarom de service niet start.

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:20:
[...]

[...]

Lijkt inderdaad het juiste antwoord te zijn. Als er geen process op poort 3389 luistert moet haast de RDS service wel uit staan. Deze behoort op automatisch te staan. Wellicht wil het process omwille van wat voor reden niet starten. Je kan de imagenaam (c:\windows\system32\xxx.eex) terugvinden in services.msc. M.b.v. bv Process Monitor kan je, als je filtert op die imagenaam, wellicht achterhalen waarom de service niet start.
het proces staat gestart... Ik heb het eens opnieuw gestart, maar het lukt nog altijd niet...

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:10:
[...]

het proces staat gestart... Ik heb het eens opnieuw gestart, maar het lukt nog altijd niet...
Wat staat er in je Security Logs? Misschien ook je Event Logs
Wat krijg je terug als je een telnet ip 3389 doet?

Loop ook even de stappen van dit artikel door:
Remote Desktop Disconnected or Can’t Connect to Remote Computer or Remote Desktop Server (Terminal Server) running Windows Server 2008 R2

En dit artikel is ook wel handig bij troubleshooten van dit soort problemen:
How to resolve the issue “Remote Desktop Disconnected” or “Unable to Connect to Remote Desktop (Terminal Server)”

[ Voor 54% gewijzigd door Turdie op 23-02-2011 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
shadowman12 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:18:
[...]

Wat staat er in je Security Logs? Misschien ook je Event Logs
Wat krijg je terug als je een telnet ip 3389 doet?

Loop ook even de stappen van dit artikel door:
Remote Desktop Disconnected or Can’t Connect to Remote Computer or Remote Desktop Server (Terminal Server) running Windows Server 2008 R2

En dit artikel is ook wel handig bij troubleshooten van dit soort problemen:
How to resolve the issue “Remote Desktop Disconnected” or “Unable to Connect to Remote Desktop (Terminal Server)”
Telnet lukt niet... mijn server zegt dat het commando telnet niet wordt herkend...

Als ik in het configuratieprogramma voor hostserver voor extern bureaublad-sessies kijk bij de eigenschappen van de verbinding en dan klik op netwerkadapter krijg ik de volgende error:
Het configuratieprogramma voor de Hostserver voor Extern bureaublad-sessies kan de eigenschappen voor deze verbinding niet ophalen. De verbinding is verwijderd of de interne status van deze verbinding is beschadigd. Sluit alle eigenschappenpagina's en kies Vernieuwen in het menu.
Waarschijnlijk ligt daar het probleem... Ik heb gisteren gekeken of er geen oude adapters meer op de computer staan die al verwijderd zijn, maar ik heb er geen gevonden...

Dit zijn de netwerkadapters op de HYPER-machine:
  • Fysiek: Extern-FOREFRONT: deze heeft geen IP-adres, en wordt enkel gebruikt door de Forefront-Server als virtueel netwerk.
  • Fysiek: Extern-HYPER: deze is uitgeschakeld, deze werd in het begin gebruikt om de HYPER-V server rechtstreeks met internet te verbinden zonder de Forefront te gebruiken.
  • Fysiek: Fysieke Netwerkadapter 3: Deze wordt gebruikt om mijn virtueel LAN te koppelen aan een fysieke switch
  • Virtueel: LAN, dit is de virtuele verbinding van de Hyper-V server die met het domein verbonden is. via deze verbinding moet de RDP verbinding binnenkomen.
  • Virtueel: Extern-Forefront: dit is een virtuele netwerkadapter die gekoppeld is aan de fysieke netwerkadapter van forefront, maar deze is uitgeschakeld, want enkel Forefront is verbonden met internet.
Dit zijn de netwerkverbindingen die ik heb... Maar deze worden door de één of andere reden niet herkend in RDP...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost gekregen!

Ik heb in de console 'Configuratieprogramma voor Hostserver voor Extern bureaublad-sessies' de verbinding verwijdert en opnieuw aangemaakt, en deze gekoppeld aan het virtuele 'Domein' netwerk.
Nu werkt het wel!

Bedankt iedereen voor ALLE hulp!!!

Merci!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 15:41 ]

Pagina: 1