Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] PC start om de 5 dagen automatisch op om 4u

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 21:31
Sinds een paar weken komt mijn Windows 7 desktop om de 5 dagen, om 4u 's nachts automatisch uit zijn sluimerstand. (Ik heb het dus niet over de slaapstand of hybride sluimerstand, hoewel het probleem zich daar ook wel zal voordoen. Als de PC volledig is uitgeschakeld, heb ik het probleem niet -denk ik, maar ik twijfel nu...)

Ik vind geen rare activiteiten in de W7 logboeken na het automatisch resumen. Ik zie ook geen geplande taken op dat uur van de nacht en al zeker geen die de pc uit sluimerstand zouden mogen halen (al moet ik toegeven dat ik die taakplanner niet echt overzichtelijk vind.)

In men BIOS staat elke wake-on-... functie uit.

De hardware en de installatie zijn ongeveer 14 maanden oud. De nieuwste hardware omvat cpu, mobo, memory & SSD. De voeding, case, videokaart, opticals en een secundaire HDD dateren nog van daarvoor. Niets overclocked.

Asus P7P55D Pro
i5 750
4GB Patriot DDR3 1600Mhz Low Latency
Intel X25-M 80GB Postville, Samsung Spinpoint 500GB, Seagate Barracuda 160GB,
Sparkle Nvidia 8800GT-512MB
Windows 7 Home Premium

Any ideas?
Het is ongelooflijk storend aangezien de pc in men slaapkamer staat en ik gewoon ben hem altijd in sluimerstand te zetten ipv volledig uit te schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 15-02-2011 11:16 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Verwijderd

Oh ik ben dus niet de enigste met dat probleem.

Mijn Windows 7 pc doet het zelfde maar dan om de nacht, ergens tegen een uur of 3.
Dus danig vervelend (gezien ik er steeds wakker van werd en mompelend me pc dan probeer uit te krijgen met gesloten ogen... dat ik op een gegeven moment maar weer terug ben gegaan naar ouderwets afsluiten.

Had eerst het idee dat me kat 's nachts over me keyboard liep...

Me laptop heeft hier vreemd genoeg weer geen last van.

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 21:24
Ik had dit probleem ook aardig vaak, maar 'automatisch installeren' van Windows-updates uitschakelen heeft ietwat geholpen.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
wat NTAuthority aangeeft, probeer windows updat eens uit te schakelen?

Kan me voorstellen dat deze ingesteld staan om op een bepaald tijdstip te updaten.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
Ik heb dit inderdaad ook gehad, zeer vervelend! Eerste keer werd ik er ook wakker van.
Uiteindelijk als volgt opgelost

Energiebeheer, en dan geavanceerde instellingen.
--> Slaapstand, hier bij "activeringstimer toestaan, uitschakelen selecteren.

Sindsdien gelukkig geen last meer van gehad!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-11 21:12
Het zou misschien ook kunnen dat er in de Bios iets ingesteld staat bij de "wekker" functie... zie: http://www.computeridee.n...ch-opstarten-en-afsluiten Je zou inderdaad ook eens i n het energiebeheer kunnen kijken...

[ Voor 15% gewijzigd door MineTurtle op 15-02-2011 16:04 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 21:31
Die "activeringstimers" was het enige dat nog aan stond.

Nu een paar nachten wachten ....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
en, het blijft stil... goed teken?

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Gebruik je toevallig ook de Windows Media Center (WMC) met de TV gids?

Als ik een verse W7 install heb gedaan en de WMC nog niet heb ingesteld, dan gaat het goed. Zodra ik WMC instel zodat ik mijn TV kaart kan gebruiken, heb ik het zelfde probleem. Tevens had ik dit zelfde probleem ook met Vista.
Pittie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:02:
Ik heb dit inderdaad ook gehad, zeer vervelend! Eerste keer werd ik er ook wakker van.
Uiteindelijk als volgt opgelost

Energiebeheer, en dan geavanceerde instellingen.
--> Slaapstand, hier bij "activeringstimer toestaan, uitschakelen selecteren.

Sindsdien gelukkig geen last meer van gehad!
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen :)
Pagina: 1