Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Windows Backup optie
Het volgende, standaard zit er in Windows Vista & Windows 7 de mogelijkheid om standaard je gegevens te laten backuppen.

Windows 7
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/backup-and-restore

Windows Vista
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/products/features/security-safety

Nu heb ik het al verscheidene keren gebruikt en ook bij kennisen ingesteld.

Echter ik begin een beetje te twijfelen daar er nog steeds een enorme hoeveelheid alternatieve programma's zijn voor de backup.

Alternatieven in overvloed
Google link >>Klik <<

Mijn vraag is dus., wat zijn jullie ervaringen met Windows Backup?
Gebruiken jullie het als een echt betrouwbare backup of is het gewoon een extra'tje.
Dat is namelijk de reden dat ik het vraag.

Er is mij namelijk gevraagd om te gaan denken over een backup van alle kritische data.
En dat probeer ik nu te realiseren.

Eerst uitwerken dan pas opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ik heb voor pa-lief de Windows Back-up gebruikt om zijn computer elke zondag een back-up te laten wegschrijven naar een externe HDD die hij daarna weer opbergt.

Over het algemeen heb ik hier verder geen omkijken meer naar, heb nog nooit mee gemakt dat hij op een of andere reden ermee stopt.

Al met al ben ik zelf erg tevreden over het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik ga er eens naar kijken. Wist niet eens van het bestaan van dit programma af. Toch wel fijn om wekelijks een backup weg te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spongerobie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:47:
Ik heb voor pa-lief de Windows Back-up gebruikt om zijn computer elke zondag een back-up te laten wegschrijven naar een externe HDD die hij daarna weer opbergt.

Over het algemeen heb ik hier verder geen omkijken meer naar, heb nog nooit mee gemakt dat hij op een of andere reden ermee stopt.

Al met al ben ik zelf erg tevreden over het programma :)
Je hebt dus ook al eens een grote backup teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Wat is je definitie van groot :P, ik maak hiermee gemiddeld back-ups van 40 a 50 GB, terugzetten heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, ik kan dit van de week wel even voor je testen met een dummy file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

op kantoor gebruikt om onze nieuwe setups (hdd vervangen door ssd, mem verdubbeld en win7 x64 erop) uit te rollen en het werkt echt heerlijk.

simpelweg met de recovery cd starten, usb disk eraan en met 3 klikjes zet je zo het image terug :)
In het geval dat je winbu gebruikt om te klonen wel na terugzetten van het image ff windows en office key's vervangen voor de juiste, hostname veranderen en windows/office activeren :)

images op USB disk werken echt heerlijk. en dat terwijl een gekochte versie van norton ghost niet wilde werken met de SSD's :')

[ Voor 20% gewijzigd door JoSchaap op 15-02-2011 16:53 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Pagina: 1