[PHP-CLI] Listen Daemon voor opvangen XML instructiesets

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik wil graag in PHP een listening daemon maken die een TCP connectie accepteert en vervolgens gaat wachten op data in de vorm van een complete XML data set van <xml> tot </xml> en vervolgens iets met die ontvangen data doet (terwijl hij ondertussen weer wacht op nieuwe data).

Ik weet al hoe ik een listening socket kan maken die nieuwe connecties accepteert en in nieuwe threads gooit om daar vervolgens 1 regel op te vangen en na een carriage return en line feed de verbinding weer verbreekt.

Maargoed.. de verbinding mag dus niet dichtgegooid worden: hij moet blijven luisteren en na de </xml> de XML gaan parsen... op de een of andere reden krijg ik 't niet goed voor elkaar..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sockets in PHP en vooral het accepteren van meerdere connecties en het als een daemon draaien van PHP is alles behalve optimaal. Aangezien threading ook een issue is kun je ook niet de data parsen en tegelijkertijd blijven luisteren naar nieuwe instructies, dit zou je eventueel op kunnen lossen door een los PHP proces te starten die de parsing afhandelt al is dit alles gehalve ideaal.

Is het daadwerkelijk nodig om een socket te hebben ? is het niet net zo handig/effectief om een raw-post van xml data op te vangen en die te processen ?

Waarvoor is het eigenlijk ? een beetje context doet wonderen meestal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:09
Als je het zelf wilt bouwen waarom kijk je dan niet af bij ircbots in php geschreven. Daarbij bestaat er ook iets als XML-RPC en SOAP. Maar dit had jezelf toch ook wel kunnen bedenken?

[ Voor 15% gewijzigd door rhodium op 15-02-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
cappie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:34:
Maargoed.. de verbinding mag dus niet dichtgegooid worden: hij moet blijven luisteren en na de </xml> de XML gaan parsen... op de een of andere reden krijg ik 't niet goed voor elkaar..
Zolang je niet aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt is dit niet meer dan een scriptrequest. We verwachten hier minstens dat een TS goed uitlegt wat het probleem is, en wat hij al geprobeerd heeft om het op te lossen, en wat daar niet aan wilde lukken.

Lees De Quickstart nog eens door. Mocht je er toch nog niet uitkomen, dan kun je een nieuw topic openen zolang die maar aan het PRG beleid en de Quickstart voldoet

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.