Verzendkosten buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Na iets minder dan een jaar begint mijn Steelseries Siberia v2 (black USB) kuren te vertonen. Gisteren heb ik bij Steelseries een ticket aangevraagd en die is goedgekeurd. Ik mag mijn headset versturen en krijg dan een nieuwe. Nu een klein addertje: Ik moet de verzendkosten naar Steelseries toe zelf betalen, en laten zij nou in Denemarken zitten.

Ik heb met Steelseries overlegd of er iets met de prijs van verzending te regelen is maar zij willen enkel een muismat of ander product meesturen. Ik was pas de 2e ooit die klaagde over de hoge verzendkosten. Ik heb een paar koeriersbedrijven gecontroleerd en kom op ongeveer deze prijzen uit:

TNT: Euro 2 zone, €56,56 (0.5 kg)
GLS: Euro1 zone, ongeveer €13 (hangt af van maat)
FedEx: €35,42 (FedEx International Economy)

Hebben jullie misschien ervaringen met het verzenden van pakketten naar het buitenland en wat de prijzen daarvan zijn. Ik vind het ook erg raar dat GLS zo goedkoop is ten opzichte van de andere.

De gegevens van het pakket zijn ongeveer:
L = ong.20cm
B= ong. 10cm
H= ong. 7 cm
gewicht: ong. 0.5 kg

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 11:01
DK lijkt mij een veilig land om naar toe te sturen, itt Italie bv. Dus je zou ook de gewone pakketservice kunnen nemen.

Heb ooit iets verzekerd verzonden voor een waarde van 300 e voor 20 euro, TNT, binnen EU. Dus een koerier lijkt me overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt bij TNT.

Zonder track en trace is het tot 2 kg versturen naar Denemarken (zone 1) €8,69 en €13,00 met T&T.

Zie hier: http://www.tntpost.nl/voo...et-buitenland-tracktrace/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
pennywiser schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:46:
DK lijkt mij een veilig land om naar toe te sturen, itt Italie bv. Dus je zou ook de gewone pakketservice kunnen nemen.

Heb ooit iets verzekerd verzonden voor een waarde van 300 e voor 20 euro, TNT, binnen EU. Dus een koerier lijkt me overdreven.
Nouja, ik bedoel met koerier ook TNT enzo, die grote postbedrijven (TNT,GLS, FedEx .. ehm DHL ..dat soort bedrijven. Het gaat mij vooral om de kosten en aangezien GLS ineens zo goedkoop is, lijkt mij dat er iets onder zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is natuurlijk een verschil tussen TNT Post en TNT Express. Waarschijnlijk is de gewone pakketpost van TNT Post het meest voordelig.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Gewoon pakket versturen met track en trace via TNT (zie eerdere post)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:49:
er is natuurlijk een verschil tussen TNT Post en TNT Express. Waarschijnlijk is de gewone pakketpost van TNT Post het meest voordelig.
Ik had inderdaad de TNT Express gekozen. Ik had dus niet gezien dat je met de standaard TNT post ook naar buitenland kon versturen...

**edit**

Ik zie inderdaad de prijs van €14,30 nu bij de TNT post naar Denemarken. Ik ga denk ik via TNT dan maar verzenden omdat ik die iets meet vertrouw als GLS. Bedankt voor de tips dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door w4rguy op 15-02-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

paQ

gewoon met het pakketje naar een GLS pakketshop gaan ;)

20x10x7 is ws een XS pakketje.
voor 13 euro issie verzekerd daar binnen... wat... 2 dagen?

en online tracken

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
ik heb ongeveer dezelfde vraag.
ik moet een RMA doen naar duisland
nu kun je bij TNT ook naar het buitenland versturen zonder track en trace en dan is de prijs maar 8.69

maar ik zie hier zo niet of die dan wel verzekerd of iets dergelijk is, hebben jullie heir meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het via de GLS doen.

Kost volgens mij maar 11,40 (XS, zone 1) en is bovendien verzekerd en je hebt een T&T-code. Dat is dus en goedkoper dan de TNT en je bent wel verzekerd.

Als je het risico durft te nemen dan is de 8,65 van de TNT het goedkoopst.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:39:
Ik zou het via de GLS doen.

Kost volgens mij maar 11,40 (XS, zone 1) en is bovendien verzekerd en je hebt een T&T-code. Dat is dus en goedkoper dan de TNT en je bent wel verzekerd.
Ja maar ik heb ook ooit een filmpje bij GLS gezien op iemand zijn hyves (gelinked van Youtube) dat ze met de dozen aan het gooien waren (letterlijk). Ik zag een GeForce 460 langskomen van toen nog 350 euro ofzo. Ik zou er niet blij mee zijn als dat met mijn headset gebeurt. En dan is het al helemaal lullig als ik mijn Headset op zou sturen, en hij dan kapot gaat doordat er mee wordt gegooid, en dat Steelseries dan zegt .. ja schade door gebruiker :). Dan ben ik ook klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Ja maar ik heb ook ooit een filmpje bij GLS gezien op iemand zijn hyves (gelinked van Youtube) dat ze met de dozen aan het gooien waren (letterlijk). Ik zag een GeForce 460 langskomen van toen nog 350 euro ofzo. Ik zou er niet blij mee zijn als dat met mijn headset gebeurt. En dan is het al helemaal lullig als ik mijn Headset op zou sturen, en hij dan kapot gaat doordat er mee wordt gegooid, en dat Steelseries dan zegt .. ja schade door gebruiker :). Dan ben ik ook klaar :P
Denk je dat het bij de TNT anders gaat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:44:
[...]

Denk je dat het bij de TNT anders gaat dan ;)
Daar heb ik in ieder geval geen filmpjes van gezien, als ik dat zou zien kies ik ook snel voor een ander :P. Daarnaast werkt een vriendin van mij bij een distributiecentrum van de TNT en haar vertrouw ik wel en bij hun gaat het er niet zo aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan verzend je het toch gewoon onverzekerd met de TNT.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 10:48 ]

Pagina: 1