Hulp bij eerste server

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greedseed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2021
Hallo allemaal.
ik ben all eventjes bezig met hardware maar met server's ben ik echt newb. Heb onlangs men handen vast gekregen aan een Tyan S2723 server board met dual Xeon 2.5Ghz

Er zat niets in van ram en drives dus ben ik all eventjes aan het zoeken voor er drives en raid cards in te krijgen
Maar ik heb onlangs ram gekocht. 4* 1G DDR 266 ECC geheugen. Hier zit ik blijkbaar all de eerste keer fout. Ik moet dus Reg memory hebben en dat zijn deze modules niet.

Maar ik weet nu niet of dit de directe aanleiding is tot mijn ander probleem.

Toen ik hem gistere voor de eerste keer teste kreeg ik maar geen beeld

de CPU's werden warm en ook de GPU chip werd warm en ledjes brande drives gingen dus de server ging aan en hij de iets.
maar ik kreeg dus nog altijd nix op mijn beeld. Heb het met verschillende beeldschermen geprobeerd en altijd hetzelfde. er komt geen lettertje op en het scherm zegt ook dat de server gewoon uit staat en gaat na enkele seconden in stand-by mode omdat er geen output is dus

zou dit gewoon aan het ram liggen of is er hier meer aan de hand en is het moederbord ook beschadigd ?

erg bedankt voor de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mag ik je wijzen op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dit heeft helaas niets met PNS te maken, een thuisserver is immers geen Professionele omgeving. En bij Processors, Moederborden & Geheugen gaat het topic ook op slot, dus wil ik je aanraden om de eerste link eens goed door te nemen.

Dit topic is gesloten.