Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail security leak, waar meld je zoiets?

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben geen hacker maar gewoon iemand die een security probleem heeft ontdekt en daarvan melding wil maken. Echter, na dik een uur rondklikken op de site van Google ben ik het zoeken naar contactgegevens een beetje beu.

Door (volgens mij) een fout in Gmail ontvang ik al tijden lang emails die aan een andere Gmail gebruiker gericht zijn. Nadat ik vanmorgen een test heb gedaan, bleek ik in staat te zijn om op basis van deze emails in te loggen op de iTunes account van de betreffende andere persoon en een nieuwe iPAD te bestellen. Natuurlijk heb ik deze bestelling niet doorgevoerd. Idem voor Paypal, Ebay enz websites, waarbij je een email adres moet opgeven voor password recovery.

Dit lijkt me absoluut niet wenselijk. Aangezien Google niet telefonisch of per mail bereikbaar is vraag ik me af bij wie ik dit aan moet gaan kaarten.

Ik kan ook direct de publiciteit zoeken, maar zolang ik dit direct door kan spelen aan Google benut ik die optie liever eerst. In het kader van algemeen belang geef ik hier geen verdere details. Wie weet hoe ik in contact kan komen met Google?

Verwijderd

je kan abuse@gmail.com proberen
Verwijderd in "Gmail security leak, waar meld je zoiets?"

overigens kan het misschien zijn dat die persoon perongeluk een forwarder naar jouw emailadres heeft ingesteld

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 09:17 ]

Verwijderd

http://www.google.nl/intl/nl/press/

Iemand van de persafdeling kan je vast wel doorverbinden naar iemand van de security afdeling.

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:15
Toink schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:00:
Door (volgens mij) een fout in Gmail ontvang ik al tijden lang emails die aan een andere Gmail gebruiker gericht zijn.
Heb je de andeere gebruiker al gemaild? Een mail terug naar een forward blijft, bij Gmail, op de mailbox van de forward hangen. Dan kan hij/zij het probleem misschien oplossen.

• Toink
  • Niet online
Heb een mail gestuurd naar het press adres, eens kijken wat erop terug komt. :)

De andere gebruiker heb ik geinformeerd over dit probleem. Die is er vanzelfsprekend niet blij mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Toink op 15-02-2011 09:11 ]

Verwijderd

Toink schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:10:
Heb een mail gestuurd naar het press adres, eens kijken wat erop terug komt. :)
"Opmerking: als u geen lid van de pers bent en een bericht naar deze alias stuurt, ontvangt u geen antwoord. "
De andere gebruiker heb ik geinformeerd over dit probleem. Die is er vanzelfsprekend niet blij mee.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je hebt niet lang gezocht neem ik aan? Juiste linkje voor je waar je het moet melden: http://www.google.com/security.html

~ 5 seconden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 15-02-2011 09:13 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

security@google.com is waar je moet zijn. :)

• Toink
  • Niet online
Phas0r schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:13:
Je hebt niet lang gezocht neem ik aan? Juiste linkje voor je waar je het moet melden: http://www.google.com/security.html

~ 5 seconden :+
Daar ben ik geweest. Maar waar staat het contactformulier of contactgegevens?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oh my bad! Even graven voor je :)

Hun telefoon nummer staat wel op die pagina :+

http://www.google.com/corporate/security.html Idd zoals hierboven, security@google.com ;) Staat ook nog wat extra info bij ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Ventieldopje op 15-02-2011 09:21 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:11:
[...]
"Opmerking: als u geen lid van de pers bent en een bericht naar deze alias stuurt, ontvangt u geen antwoord. "

[...]
Snap ik... als dit het enige bekende mailadres is dan gaat alles natuurlijk hierheen.

Telnr heb ik ook al gebeld. Druk op 1 als je meer info wil over producten en diensten. Druk ik op 1, krijg ik melding dat er geen info wordt gegeven over producten en diensten aan de telefoon. Optie 2 is als je een naam van een medewerker weet met wie je doorverbonden wil worden. Die heb ik niet :).

[ Voor 31% gewijzigd door Toink op 15-02-2011 09:21 ]

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 17:13

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Toink schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:19:
[...]
Snap ik... als dit het enige bekende mailadres is dan gaat alles natuurlijk hierheen.
En je bent niet in het bezit van een telefoon?

• Toink
  • Niet online
Ben ik ook al geweest, maar ook daar zie ik geen contactformulier of contactgegevens.

• Toink
  • Niet online
Bedankt, ga ik nog een mail naar sturen naar security@ en dan zal 't wel opgepakt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Toink op 15-02-2011 09:24 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan het ook aan Tweakers melden, dan nemen ze vanzelf wel contact met je op :+
Pagina: 1