Activedocument geeft in 2e run Run-time error 462

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01
Ik maak gebruik van office 2003, en ben bezig aan een tool in access.
In een formulier zit een knop welke een bestaand word document opent (read only) en hier vervolgens waarden uit een database in gaat vullen.

Alles werkt naar behoren maar enkel de 1e run.
zodra ik nogmaals op de knop druk, worden alle velden weer netjes in gevult zoals dat de bedoeling is.
Echter op het punt waar ik een hyperlink in wil voegen gaat het mis.

Om de hyperlink in te voegen maak ik gebruik van Activedocument, en deze is hij in de tweede run kwijt.
(Ondanks dat hij het word document netjes opent zoals de eerste keer, en de rest wel netjes invult)
Alle andere velden zijn overigens enkel tekst en worden aangepast door code als:

c.Range.InsertAfter ("tekst")

waarbij

Set c = tbl.Cell(3, 1)

Echter het toevoegen van een hyperlijk krijg ik dus niet voor elkaar.
Is er een manier om via de c.Range een hyperlink toe te voegen, of desnoods het active document opnieuw in te stellen?

Ik mag helaas niet de hele code hier publiceren.

Nog een kleine aanvullende opmerking:
de 1e run gaat goed, de 2e gaat fout, 3e goed, 4e fout enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Jackbq op 15-02-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackel7007 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:16:
Ik mag helaas niet de hele code hier publiceren.
dat is problematisch, want voor het debuggen van de door jou gemelde fout is dat toch wel noodzakelijk.
kijk eens of de code met meerdere word-instanties aanroept waarvan dan vervolgens de verkeerde instantie afgesloten wordt.
ipv. activedocument, doe onmiddellijk een verwijziging naar dit document en werk verder met deze verwijzing verder in de
code:
1
2
set MyDoc=activedocument
mydoc.tables(x).cells( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
ik denk dat het probleem inmiddels opgelost is.
ik moet nu echter van meer dan 3000 word files, de macro's 1 regeltje aanpassen.
Is er een manier om dit te automatiseren?

Ik heb op google gezocht naar batch processing (en of adjusting) word macro's maar dat geeft erg veel foute resultaten. Wellicht gebruik ik ook niet de juiste termen.
Wie geeft me een duwtje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als het is gelukt of je juist stops niet meer reageren met feedback zoals bedankje/melding dat het niet gaat lukken (voor de mensen die je hielpen) resp. de uiteindelijke oplossing (voor de mensen met dezelfde vraag) is natuurlijk niet handig als je later vervolgvragen stelt. Dan gaat men de volgende keer minder zin hebben om mee te denken ;) Het is geen eis maar hierbij wel de tip om voortaan een topic netter te beindigen met wat feedback :Y)

Anyway: [google=vba change vba code] => http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=75489 => http://www.cpearson.com/excel/vbe.aspx

FWIW: ik zou de code dus helemaal niet in elk bestand zelf zetten, maar juist in een extern 'master'bestand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Helaas staat de code niet in een master bestand, dus ook als ik dat wil bereiken moet ik alle files gaan aanpassen en laten verwijzen naar het master bestand....
ik ga kijken wat ik met de voorgestelde zoekopdracht kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Deze tool lijkt ook oplossing te bieden.
http://www.datamystic.com/wordpipe.html
Pagina: 1