bravia W5500 en PC via HDMI valt weg na kanaal overschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
ik heb al een tijdje de W5500, deze gebruik ik als pc monitor via HDMI op een Ati HD 4850, werkt perfect maar als ik tv kijk of me ps3 aanzet en weer terugschakel naar het kanaal dan krijg ik geen beeld.

moet de kabel eruithalen en weer erin doen of van display wisselen, is hier een oplossing voor? ik denk dat het door hdcp handshake komt, kan ik hier geen kabel/switch voor krijgen die "actief" blijft?

Heb al een beetje gezocht maar niet echt iets tegengekomen wat duidelijk laat zien dat ik geen geld weggooi.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tiduz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:37:
ik heb al een tijdje de W5500, deze gebruik ik als pc monitor via HDMI op een Ati HD 4850, werkt perfect maar als ik tv kijk of me ps3 aanzet en weer terugschakel naar het kanaal dan krijg ik geen beeld.

moet de kabel eruithalen en weer erin doen of van display wisselen, is hier een oplossing voor? ik denk dat het door hdcp handshake komt, kan ik hier geen kabel/switch voor krijgen die "actief" blijft?

Heb al een beetje gezocht maar niet echt iets tegengekomen wat duidelijk laat zien dat ik geen geld weggooi.
Mijn eerste gedachte is: driverprobleem. Mijn W5500 en HD4870 doen het altijd vlekkeloos via HDMI (met standaard driver settings).

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
ik heb het zelf ook maar vergeet steeds er iets aan te doen.
Volgens mij komt t gewoon door een instelling in Windows. Je kunt instellen na hoeveel tijd "niks doen" de pc in slaapstand gaat.
Er wordt dan geen beeld meer doorgegeven door de videokaart en dan zal de handshake verbroken worden en heb je geen beeld meer bij teruggaan naar pc.

Alleen opstarten helpt dan nog. Als je binnen n bepaalde tijd teruggaat, heb je dat probleem niet.
Oplossing (hopelijk) : verleng die tijd naar sleep/wachtstand bij instellingen Windows (energiebeheer?)

• Tiduz
ik heb energiebeheer compleet uit staan, slaapstand/hibernate gebeurt nooit, op mn samsung TV beneden blijf ik ook gewoon beeld houden waardoor ik denk dat het toch aan de TV zelf moet liggen?

Drivers zijn het denk ik ook niet, heb er al meer dan anderhalf jaar last van, ook met verse installaties van windows en meer dan 12 verschillende driver-cycles over de tijd :S

echt geen idee hoe ik hier dan last van heb

[ Voor 37% gewijzigd door Tiduz op 15-02-2011 16:41 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
ik had dat eerst dus ook. na 10 minuten gaat mn schermbeveiliging aan op de pc, maar dan is er niks aan de hand.
Echter, na n half uur ging de pc op slaapstand en dan kreeg ik geen beeld meer op mn tv en ging de pc niet meer uit slaapstand.

toen heb ik de slaapstand gewijzigd naar 5 uur en was t probleem weg.
Even twijfelde ik of t ook de instelling was waardoor de muis de pc uit slaapstand mag halen, maar dan had je dat op de andere tv ook moeten hebben.

Mijn probleem doet zich nu alleen voor als ik mn tv heb uitgezet en later weer aan :(

• Tiduz
als ik snel terugschakel is er niets aan de hand, maar als ik bv 2 minuten een andere kanaal op de tv pak en terugga naar hdmi krijg ik geen signaal, nu doe ik het maar via hotkey naar monitor en terug naar pc wisselen, maar toch is dat best irriterend, hoort gewoon te werken lijkt mij

Pagina: 1