Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:39
Hallo,

Zit met het volgende probleem,

Mijn dvd brander ( LG gh22ns) wordt of niet altijd herkend en als die al wordt herkend dan opent hij niet.

Hij zit aan gesloten op een asrock 870 extreme 3 met een gele bijgeleverde Sata kabel, wanneer ik de stroomkabel van de brander eraf (antec basic430) haal en er weer opzet dan functioneert het apparaat weer normaal en het begint t weer van vooraf aan nadat je de computeer uit hebt gezet. Verschillende sata poorten op het mobo haalt ook niks uit tot nu toe.

Dit alles draait op W7 en het gaat om nieuwe onderdelen.Zitten verder geen drivers/cd of iets bij en W7 installt hem volgens mij automatisch zelf.

Alvast bedankt!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Opstarten met de windows cd, werkt hij dan wel?
Opstarten met ubuntu livecd, werkt hij dan?
Indien ja dan ligt het aan je software.

Dvd aansluiten op de hoofd sata aansluitingen, meestal 4 of 6 sata aansluitingen, niet op de extra 2 sata aansluiten(kan soms niet goed zijn). Ook niet aansluiten op een extra sata kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
Ik weet niet of je een andere PC tot je beschikking hebt. Anders zou ik gewoon daar even de DVD brander op proberen. Doet hij het daar wel, dan is het je PC. Doet hij het daar ook niet, dan is het de DVD brander. Voor slechts 15 euro heb je al een nieuwe, dus dat zal geen dure grap worden.

http://tweakers.net/price...jOt01slo8TqM8ZZ3hMknpvf8B

[ Voor 28% gewijzigd door Saeverix op 16-02-2011 12:16 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer ook eens een andere S-ATA kabel. Ik heb eens iets gelijkaardigs gehad, en elke keer werkte het weer even na opnieuw inbouwen. Maar er zat blijkbaar ergens toch een los contactje, want na het vervangen van de kabel werkte alles prima.