Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knoppix CD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Om de bestanden terug te halen van een computer met een gecrashte windows probeer ik met Knoppix een cd te maken om te booten (had al een USB, maar helaas ondersteund het MB dit niet). Nu heb ik 1st boot device gezet op de dvd/cd en 2nd boot device op mijn harde schijf. Ik hoor dat tijdens het opstarten de cd wordt geladen, maar vervolgens start windows gewoon normaal op. Net alsof mijn computer dus niets vind op de CD om te booten??? Ik heb een simpele engelese KNOPPIX versie gedownload, deze gemount met Daemon Tools. Vervolgens heb ik de bestanden gekopieerd naar een lege DVD, rechtermuisklik in windows en 'Op schijf branden'. Wat kan er verkeerd gaan? Hopelijk heeft iemand een idee.

Gr Sander

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Je moet de .iso naar dvd branden, niet de bestanden. De .iso is een image van een bootable dvd - dus -> burn image en daarvan booten.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit weinig met Macs te maken heeft, verplaats ik dit topic naar Client Software Algemeen :)

MS > CSA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:06:
Ik heb een simpele engelese KNOPPIX versie gedownload, deze gemount met Daemon Tools. Vervolgens heb ik de bestanden gekopieerd naar een lege DVD, rechtermuisklik in windows en 'Op schijf branden'. Wat kan er verkeerd gaan? Hopelijk heeft iemand een idee.
Je hebt heel effectief de "opstartbaarheid" van de CD gesloopt. 8)7

Gebruik imgburn om het iso-bestand te branden naar schijf. :)

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:14:
[...]

Je hebt heel effectief de "opstartbaarheid" van de CD gesloopt. 8)7

Gebruik imgburn om het iso-bestand te branden naar schijf. :)
Haha, dankjewel ;)
Ik zal het vanmiddag even als Image proberen te braden, bedankt allemaal :)