TASCAM (Teac) is dit een A-merk?

Pagina: 1
Acties:

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Las laatst ergens op internet dat TASCAM een A-merk zou zijn voor externe soundcards.

Nu in de wikipedia lezen we dat het onderdeel is van TEAC een wat minder bekend merk wat vlg. mij geen echt A-merk was.

Klopt dit of is het anders?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Teac is wel een redelijk goed bekend merk hoor. Loopt alweer behoorlijk wat jaren mee. Maar of ze ook goeie geluidskaarten hebben, dat zou ik niet weten.

Maar vertel eens wat meer over je 'externe geluidskaart'? Er zijn hier op GoT behoorlijk wat DJ's en Producers die daar wel meer over kunnen vertellen als ze weten wat je zoekt. Low latency, aantal inputs/outputs analoog digitaal, high-gain.

Ey!! Macarena \o/

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zelf al gelezen wat TEAC allemaal doet? Of opgezocht wat ze allemaal hebben geproduceerd?

Op die manier kom je wat te weten over het bedrijf. Daarnaast als je gewoon een review opzoekt over de soundcard welke het betreft kun je ook lezen of het iets is :+

Merk zegt regelmatig zeer weinig. Grote merken kunnen geweldige dingen maken en ook prut. Zelfde voor de kleine merken.... Gewoon kijken naar de producten op zichzelf en niet naar een merk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HD-readonly
Wat verder lezen in de wiki leert dat TASCAM toch goede resultaten heeft behaald.
Tascam distributed the MMR-8 and MMR-16 audio film dubbers which won an Emmy in 1995 for "Outstanding Achievement in Engineering Development".[2] and an Emmy in 2000 during the "Prime Time Emmy Awards".[3] These multi-track hard disk recording systems were designed by TimeLine Vista of San Marcos, California under the product management leadership of Michael Newman (product marketer).
Ik heb nu nog geen externe geluidskaart maar overweeg er 1 te gaan kopen, dit is hoofdzakelijk voor spraak doeleinden maar moet wel goed klinken.

Verwijderd

Ja, TASCAM is een A merk. Heb ik ergens op internet gelezen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 22:49 . Reden: Bronvermelding FTW ]

• HD-readonly
Touchdomex schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:45:
Zelf al gelezen wat TEAC allemaal doet? Of opgezocht wat ze allemaal hebben geproduceerd?

Op die manier kom je wat te weten over het bedrijf. Daarnaast als je gewoon een review opzoekt over de soundcard welke het betreft kun je ook lezen of het iets is :+

Merk zegt regelmatig zeer weinig. Grote merken kunnen geweldige dingen maken en ook prut. Zelfde voor de kleine merken.... Gewoon kijken naar de producten op zichzelf en niet naar een merk.
Of je in review moet geloven?

De eigenaren van de shop beheren ook de site met de reviews en dan is alles state of the art zowat.

Of zijn er ook onafhankelijke neutrale review sites?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

HD-readonly schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:50:
[...]

Of je in review moet geloven?

De eigenaren van de shop beheren ook de site met de reviews en dan is alles state of the art zowat.

Of zijn er ook onafhankelijke neutrale review sites?
Op dit gebied wel. Genoeg audiofielen die maar graag audioapparatuur testen en er een review over schrijven.

Ook is het niet handig om in maar 1 review te geloven. Als je 5 vind die lovend zijn dan mag je er bijna wel vanuit gaan dat ding wat je koopt goed is ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Teac en Tascam zijn al veertig jaar synoniem voor professionele opnameapparatuur, waarbij hun uitstapje naar de semi-professionele markt met hun vier- en acht-sporen cassette en tapedecks als een bom insloeg in de jaren zeventig. Enfin, het merk staat zonder meer op dezelfde hoogte als bijvoorbeeld Studer of Sony.
Oh en dan bedoel ik niet de Walkman, maar de multitracks van Sony natuurlijk.
Kortom, wis en waarachtig is Teac/Tascam een A-merk.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat DeBolle zegt. TASCAM is ongeveer hét merk als je professionele audio opname apparatuur zoekt. TEAC is vooral bekend van hun tape-decks (je weet wel, met die grote spoelen) en cassette decks, die ook top of the range waren.

Dus ja, voor audio-opname apparatuur is het zeker een A-merk. Maar A-merk status zegt helaas niks over de kwaliteit van een bepaald product. Creative Labs (in de tijd dat het nog SoundBlaster heette) was ook ooit hét merk voor geluidskaarten, maar daar is geloof ik weinig meer van over, als ik de verhalen mag geloven.

Dus wil je weten of het apparaat dat je op het oog ook echt goed is, zoek recensies op.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 15-02-2011 00:24 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik denk dat ik dit beter tussen de audio-liefhebbers in Audio en HiFi kan achterlaten; EL zou handig zijn als je 'm open zou willen schroeven en dat lijkt niet de intentie te zijn.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En in aud zeggen we: "ja".

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Het merk is alleen voornamelijk bekend vanwege topkwaliteit analoge apparatuur. Goed om te lezen dat ze met de tijd meegaan maar ik zou wel proberen te achterhalen of dat niet een ander merk geluidskaart is met een TEAC-sticker erop.
Pagina: 1