Wifi op Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-01 21:46
Beste Tweakers,

Regelmatig organiseren we LAN Party's en hierbij hebben we de beschikking over een stel Windows 2003 servers. 1 van deze servers heeft de beschikking over een extra netwerkkaart en deze is gekoppeld aan een ADSL modem. Deze server deelt het internet met het interne LAN.
I.v.m. de upgrade van het internet dienen we over te stappen op Wifi, dit willen we op dezelfde manier doen, via deze ene server zodat niet iedereen een Wifi adapter hoeft aan te schaffen.

Mijn vraag:
- Zijn er Wifi dongels die ondersteund worden op Windows 2003
- Zijn er eventueel accespoints die contact kunnen maken met het andere accesspoint (incl. web authenticatie) en dat we vervolgens hier de server middels UTP op aansluiten?

Alvast bedankt!

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27

lier

MikroTik nerd

Volgens mij is een bridge hetgeen je zoekt. Dit is een doos die WiFi omzet naar wired.

Verder kan je (denk ik) best zoeken op wifi adapters (USB, PCI, PCIe) waarvoor Windows 2003 drivers bestaan. Even bij de fabrikant zoeken naar de drivers...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ik heb een tijdje een speedtouch usb wifi adapter gebruikt op me 2003 server.Draaide perfect,kon aardig internet uit de buurt vangen en doorliften via me netwerk naar de andere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

2003 is eigenlijk gewoon XP hé, dus de kans is groot dat XP drivers zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grote kans? Ik weet het wel zeker, 2003 is net zo veel Windows XP als Windows 7 Enterprise Windows 7 Home is. Ik zal het nog sterker vertellen, WindowsXP drivers werken zelfs vaak nog onder Windows 2000 (heb ik toevallig vorige week mogen ontdekken).

Dus zoek gewoon een adapter die WindowsXP ondersteuning heeft (vrijwel alle dus) en zoek een stukje software voor Windows 2k3 dat als bridge kan werken (grote kans dat Win2k3 dat standaard al ingebouwd heeft zitten) en je bent klaar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De architectuur van 2003 en XP is gelijk, maar dat wilt niet 100% zeggen dat onderling drivers zullen werken, daar sommige drivers "hard" kijken welk OS geïnstalleerd is. En daar XP overigens een doorontwikkeling van 2000 is, is het niet vreemd dat die drivers onderling vaak ook werken. NT kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 22:23

BrammT

The one and only!

Vraag is natuurlijk wel of je draadloos wil gaan werken. ;)
Zou persoonlijk gaan kijken of het enigszins mogelijk is om een kabeltje gebruiken..

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of je zou idd een bridge moeten gebruiken maar volgens mij moet wifi ook gaan werken dmv extern hulpprog of intern Wintools. Een bridge is denk ik de mooiste oplossing.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1