Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje aan mensen die al werkzaam zijn in de ICT-branche.
Omdat ik een persoon ben die aardig handig is met computers, o.a. windows, muziekproductie en grafische bewerking, ben ik van plan een ICT-opleiding te gaan starten. Ook natuurlijk omdat ik computers interessant vindt.
Echter heeft een kennis van mij, die werkzaam is in de ICT,j mij aangeraden vooral voor de Microsoftcertificaten en ITIL te gaan i.p.v. een algemene opleiding. Mijn achtergrond is dat ik een HBO-diploma op zak heb en goed Engels spreek en schrijf.
Graag zou ik advies krijgen hieromtrent.
Is het gelijk starten met het behalen van bovenstaande certificaten niet te hoog gegrepen? Ik weet dat alles in het Engels is, maar dat houdt me niet tegen. Wel dat ik bijvoorbeeld qua computernetwerken nog weinig tot geen weet heb.
Wat kunnen jullie mij aanraden om te doen?
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

PS..Mijn interesse, als functie, gaat uit naar bijvoorbeeld een netwerkbeheerder op een middelgroot bedrijf.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
als netwerkbeheerder heb je niets zo gek veel aan die ms certificaten. Mijn eigen ervaring is dat het vooral cvwerk is, inhoudelijk vond ik de boeken van MS een stuk minder, maar veel bedrijven worden wild van die papiertjes.

Als je netwerken wil doen, kun je misschien beter het ciscotraject overwegen, al moet je je eerst misschien eens goed inlezen wat je precies wil doen in de netwerk wereld (veel opties mogelijk), iets wat vooral belangrijk is als je losse certificaten wil doen.

Je kennis heeft deels gelijk: veel bedrijven geloven het wel als je hbo hebt, het gaat erom dat je een bepaald denk en werkniveau hebt. Maar ik denk dat je motivatie waarom je het wil doen nogal mager is. Van "iemand die handig is met windows, muziekproductie en grafische shizzle" wil je gaan naar iemand die een netwerkbeheerder is voor een middelgroot bedrijf en dit mogelijk door middel van losse certificeringen, zonder een it achtergrond ;)

(en die ms certificaten zijn echt niet te hoog gegrepen, de enige waar ik moeite mee had was exchange van de boeken die ze bieden. Je moet alleen gewoon uitkijken voor hun vraagstelling, het is niet altijd het beste antwoord, maar het meest wenselijke antwoord vanuit MS standpunt dat ze willen horen :P )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Als je het woord netwerkbeheer letterlijk neemt, als in infrastructuurbeheer (switch, router, fw) dan heeft polthemol gelijk. Als je Windows server-beheer je wat lijkt, dan vind ik dat die certificaten zeker meerwaarde hebben en ze zijn zeker niet te hoog gegrepen. Kijk naast de standaard MS boeken ook eens naar Sybex. Koop eens een boek en probeer het eens, dan zie je vanzelf of je mee kunt draaien of niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.