advies aanschaf nieuwe router gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 16:49
Hallo allemaal,

Op het moment heb ik een linksys wrt54g V5, ik wil het liefst een router waar custom firmware op kan wat bij deze dus niet kan, alleen dd-wrt mini, maar die ondersteund geen ipv6

Hoe slim is het om de linksys wrt54gl te kopen(speciaal voor custom firmware gemaakt)

Ons gehele wifi netwerk is gebaseerd op G/B, nog geen N apparaten.

Alvast bedankt voor het antwoord :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het hangt er vanaf wat je eisen zijn. Waarom wil je bijv de custom firmware? Alleen voor IPv6 ondersteuning? Dan zijn er ook wel andere te vinden, ook met Wireless N ondersteuning (altijd handig voro de toekomst) en Gbit uplink poorten (kan ook op 100Mbit). Als je toch nieuw moet kopen, gewoon meteen goed doen :)
Zie http://tweakers.net/pricewatch :)
Als ik daar zoek op ipv6 kom ik iig pricewatch: DrayTek Vigor 2130n en pricewatch: DrayTek Vigor 2130Vn tegen :)

De vraag is overigens of je zo'n linksys 54gl nog makkelijk kunt vinden, is toch ook al een ouder beestje :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 14-02-2011 18:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
Voor hetzelfde geld heb je een hoop extra features met deze router:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

dd-wrt, gbit & n snelheid.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:35

Harrie

NederVlaming

De WRT54GL is al redelijk oud, en niet heel snel. Dat kan een probleem zijn als je een snel internet abonnement hebt. WAN->LAN routering halen ze maar max iets van 30-40mbit (afhankelijk van je firmware). Wireless is het nog iets trager. Dus als je future proof wilt zijn kan je nu best een snellere router kopen. (Ik heb zelf overigens een wrt54gl, erg tevreden mee, maar dus niet geschikt voor de moderne internet abbo's)

De TP-Link van Bas-r hierboven lijkt me een betere keus op het moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 14-02-2011 18:42 ]

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 16:49
Ik vind de voordelen van een custom firmware onder andere de gebruiksvriendelijkheid( denk aan tomato op een oudere wrt54g ) maar ook gewoon de uitgebreidere functies. Ik wil het zelf op linksys houden. Daarom dacht ik aan de wrt160nl dit is de opvolger van de wrt54gl, 100/1000 ethernet, wifi N, en custom firmware compatible( helaas geen tomato, lijkt er op dat die niet meer ontwikkeld wordt)