Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virussen gericht tegen 1 persoon

Pagina: 1
Acties:

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Wat ik me afvraag is of er virussen zijn die speciaal op de persoon gericht zijn?

Niet zozeer het phishing van 1 persoon, maar een virus wat in principe ook niets
beschadigt aan overige computers maar slechts zoekt in netwerken naar bepaalde namen
en vervolgens gegevens verzend of aanpast/wist etc.

Dit zijn virussen die natuurlijk bijna nooit opgespoord worden door virusscanners omdat maar 1 of enkele individuen hier echt last van hebben.

De prioriteit is dus laag om het op te sporen.

Hoe groot is de kans dat zoiets bestaat en wat kun je er aan doen mocht het voorkomen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet internetten....

Een virus voor maar 1 persoon is totaal niet interressant, aangezien je slachtoffers wil maken als viri-bouwer... De kans is tevens erg groot dat het om een nieuwe variant van een bestaand virus gemaakt wordt, en dan wel door de scanners worden onderschept.

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zouden die virussen waarschijnlijk niet opgespoord worden? Ze zullen waarschijnlijk alle karakteristieken hebben van een normaal virus, alleen wat specifieker checken. Ze zullen nog steeds triggeren op bepaalde acties, en daar kan een virusscanner waarschijnlijk gewoon op inspringen.

Er zullen vast wel zulke dingen bestaan, maar het lijkt mij dat de meeste virusmakers liever zoveel mogelijk mensen dwarszitten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja uiteraard bestaat dit.

Virussen met een doel bestaan uiteraard:
-Virussen die actief worden als je een bepaalde password tool hebt (stelen van wachtwoord van 1 bepaalde game)
-Virussen die heel erg gericht verspreid naar een doelgroep b.v. Dit
-Stuxnet die b.v. gericht is op Iran?

Een virus dat op 1 PC gericht is hoeft ook niet alle kenmerken van een virus te hebben. Het hoeft zich b.v. niet te verspreiden, maar kan met een doelgerichte actie(gerichte mail..) op die PC gezet worden.

En zoals je zelf aan aangeeft, als een programma maar genoeg gericht wordt het dus niet gescanned door standaard scanners. Zondermeer moet je in gedachten houden dat standaard scanners maar 80-99% van virussen (afhankelijk van je definitie wat een virus is) tegenhouden.

De kans is heel groot als er veel te winnen valt, en heel klein als er niks te halen is. (wraak halen is ook iets halen....)

De taktieken daartegen was je laatste vraag:
-Opstartlijst van programma's bestuderen ( hijackthis
-Afwijkende executable bekijken.
-Niks opstarten op een PC wat niet uit vertrouwde bron komt

[ Voor 30% gewijzigd door leuk_he op 14-02-2011 17:39 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.