Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Sharepoint 2007] Herhaaldelijk vragen van wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik ben bezig om een Sharepoint site wat te verfraaien in Sharepoint Designer. De installatie van de Sharepoint omgeving beheer ik, helaas, niet zelf. Ik heb sharecollection administrator rechten binnen het systeem.

Nu bevindt ik mij niet binnen hetzelfde domein als de Sharepoint site en log dus ook in met domeinnaam\loginnaam

In principe kan ik nu alles wat ik er mee wil doen, alleen vraagt Sharepoint Designer om de haverklap weer om mijn wachtwoord. Soms moet ik bij 1 wijziging wel 10 keer mijn (correcte) wachtwoord invoeren. Ook als ik de Sharepointsite bezoek en een bestand wil bekijken, dan vraagt het systeem weer om mijn wachtwoord.

Na wat zoekwerk er achter gekomen dat het handig is om de Sharepoint aan je lijst met vertrouwde site toe te voegen, maar het gezeur om een wachtwoord blijft.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Het moet geen vertrouwde site maar een intranet site worden.

while (! ( succeed = try ()));

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hans_lenze schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:17:
Het moet geen vertrouwde site maar een intranet site worden.
Trusted site is meer dan voldoende.

Check ook eens volgende blog Klik

Weet niet of je via Vista enz... werkt maar heb ooit een 'login" probleem bij een klant ook opgelost door de "Trusted Site Settings" te wijzigen naar "Automatically logon with current username and password".

You can give it a try :) *Hoewel de kans ook bestaat dat je deze instellingen niet kan wijzigen omwille van domein policy's, maar dat is niet mijn vakgebied :) *

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Frankster
Om de 1 of andere reden registreert de server dat er een verkeerd wachtwoord gebruikt wordt. Ik snap daar niks van aangezien ik inmiddels zelfs copy-paste vanuit een kladblok om er zeker van te zijn dat het goed werkt...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je client OS (en de apps die je gebruikt zoals SPD) in eerste instantie jouw current credentials - zijnde niet je domain account - doorgeeft.

Je kan altijd nog van stored credentials gebruik maken. Welk client OS hebben we het over eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Frankster
alt-92 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:58:
Je kan altijd nog van stored credentials gebruik maken. Welk client OS hebben we het over eigenlijk?
Windows 7 (64-bit). Enig idee hoe je dit dan aan kan passen?

&Creative

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dj_vibri schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:03:
[...]

Trusted site is meer dan voldoende.

Check ook eens volgende blog Klik

Weet niet of je via Vista enz... werkt maar heb ooit een 'login" probleem bij een klant ook opgelost door de "Trusted Site Settings" te wijzigen naar "Automatically logon with current username and password".

You can give it a try :) *Hoewel de kans ook bestaat dat je deze instellingen niet kan wijzigen omwille van domein policy's, maar dat is niet mijn vakgebied :) *
Dat "automatically logon with current username and password" is al onderdeel van de rechten van de "Intranet" zone. SharePoint sites kun je het beste hieraan toevoegen (voor zover nog niet automatisch gedaan door een domain policy).

Voor TS:
  • Het kan zijn dat SPD geopent is in Contributor Mode i.p.v. Designer Mode.
  • Staan er op de pagina die je wilt bewerken wellicht images die gehost worden in een andere site collection (waar je dus geen rechten op hebt)?
  • Een DNS flush wil ook nog wel eens helpen (i.t.t. een IE cache flush die geen effect heeft op SPD).

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Dit probleem klinkt heel bekend. Toevallig vroeger eens op de zelfde server ingelogd, vanaf je computer buiten het domein, toen het wachtwoord opgeslagen wat later veranderd is? Dit hoeft dan niet eens sharepoint te zijn geweest, exchange, SMB share, etc.

In Windows 7 de "Credential Manager" openen en even zoeken naar die gebruikt worden voor de server waarmee je verbind. Die gooi je er uit en log opnieuw in op de site en kies voor wachtwoord opslaan.

Dit loste voor mij het probleem op, nadat ik in het domein mijn wachtwoord had veranderd. Een structuele oplossing heb ik niet, dus om de 3 maanden is dit mijn oplossing 8)7

• Frankster
Peecee: bedankt voor de oplossing! Dit was de truuk die voor mij werkte!

&Creative

Pagina: 1