Toon posts:

Bart stopt met consumentjes!!

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net een brief waarin staat dat bART en UPC hun samenwerking beeindigen, Dit past binnen de strategie van bART om zich meer op de zakelijke markt te richten. Betaal ik dus meer voor het aanleggen van de COM21 (die op dat moment gratis was bij Chello) ben ik alsnog de lul. :'( Abonnement gaat van 25 naar 73 piek p/m!!! Je hoort zoveel klachten over chello en ik was supertevreden over bART. Hier ben ik inieder geval niet blij mee, en mezelf kennende zal de overgang van bART naar Chello weer met de nodige problemen zijn. |:(

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09

Canis Lupus

Vosbot

Hey Dennieboy,
ik heb ook vandaag die brief gehad, en ben natuurlijk ook niet blij.
Echter, ik had het al wel zien aankomen vanaf het moment dat UPC Eneco overnam.
Maar met die abbonnements kosten valt het wel mee: die 73,95 is inclusief gebruik van het kabelnetwerk. Dus al met al kom je zelfs 1 gulden goedkopen uit. :P

Oude situatie: 50,= voor Eneco, 24,95
voor bART
Nieuwe situatie: 73,95 voor Chello/UPC

En wat betreft de kwaliteit, dat kan ik alleen maar beoordelen door het uit te proberen, misschien valt het wel mee :)

edit: typo

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Yep, het is te hopen dat de kwaliteit er alleen maar op vooruit gaat, Chello is over het algemeen toch wel sneller als bART.

Ik heb de brief nog niet gekregen, maar had al van een vriend van mij gehoord dat ze zouden kappen.

;(;(;(;(;(;(;(;(;(;(;(

Toch balen

Het zou wel beter zijn als ze de abo-kosten op +/- 74 gulden laten

It seemed like a good idea at the time

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quote uit persbericht:
PERSBERICHT

bART Internet Services stopt met Internet via de UPC-kabel
Rotterdam, 16 maart 2001.
bART Internet Services en UPC zijn overeengekomen de samenwerking voor de
levering van Internet-access en -diensten via de kabel te beindigen. Dit
betekent dat bART per 1 mei 2001 zal stoppen met het aanbieden van
Internet via de UPC-kabel. Het besluit om de samenwerking te beindigen is
gezamenlijk genomen en past in de strategie van bART Internet Services
(onderdeel van VIA NET.WORKS) om zich meer op de zakelijke markt te
richten. Vandaag worden de bART-kabelabonnees genformeerd over de
beindiging van de Internetdienst op de UPC-kabel. bART-kabelabonnees
hebben de vrijblijvende mogelijkheid om over te stappen op een tijdelijk
chello-abonnement tegen vrijwel dezelfde prijs- en
abonnementsspecificaties.

Over bART Internet Services
bART is een Internet Service Provider voor de particuliere markt. Sinds
1994 biedt bART Internet-toegang aan. Sinds 1998 via de UPC-kabel. bART
Internet Services is een onderdeel van VIA NET.WORKS; een internationale,
single-source provider van Internet-toegang en services voor de zakelijke
markt.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Nou zorgt lupusv toch nog voor wat zonneschijn :z Ik dacht dat de de kosten voor de kabel zelf apart waren. Maar maakt niet uit. Heb inmiddels ook van collega's vernomen dat Chello sneller is. Waar ik gem. 50-60kb/s haal, halen zij boven de 150kb/s...Als dat waar is, hehe *D.

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op Friday 16 March 2001 16:52 schreef Dennieboy het volgende:
Nou zorgt lupusv toch nog voor wat zonneschijn :z Ik dacht dat de de kosten voor de kabel zelf apart waren. Maar maakt niet uit. Heb inmiddels ook van collega's vernomen dat Chello sneller is. Waar ik gem. 50-60kb/s haal, halen zij boven de 150kb/s...Als dat waar is, hehe *D.
Ja, dat is in de meeste gevallen waar, maar ik ken ook mensen die juist een langzame Chello-verbinding hebben terwijl mensen in de buurt met bART wel gewoon snel zijn.
Bovendien heb je met chello veel timeouts
en das niet echt lekker

Nou ja, ik zie het wel

Verwijderd

WAT!!! Gaan jullie 74 piek betalen voor je Chello Abonnement?!?!?!?!!?

Waarom moet de rest dan fl 90,- dokken???? Da's dus met 2 maten meten :( Als dat echt waar is, zal ik die eikels weer eens aan de tand gaan voelen :(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Huh jullie betalen 73 piek/m ik betaal 89 piek/m...............

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik zit al ruim twee jaar bij bArt naar volle tevredenheid voor F60 per maand. Altijd snel, heel zelden problemen.

:(

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Ja tot 31 december 2001 lappen de "oud" bART gebruikers 74 pieken...Na deze datum gaan we over op het standaardpakket van Chello met de daarbij behorende prijs (zal dus ook wel 89,- zijn)....Heeft dat standaard Chello abonnement dezelfde specificaties als bART? Dan doel ik op het onbeperkte data verkeer in tegen stelling tot bijvoorbeeld Sonera Quicknet die ook een abonnement heeft met een max. van 600mb!!!

Verwijderd

Ik heb net ook de brief gelezen.

Als ik een kennis twee straten verder moet geloven zal ik er kwa snelheid op vooruit moeten gaan >100KB/s tegen 40KB/s :)

maar geen vast IP meer :(

afwachten maar.....

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook bericht gehad dat Bart ermee stopt. Dat betekent tot het einde van het jaar dezelfde prijs per maand en per 1-1-2002 89,- gulden(of eigenlijk 40,38 euro, want de gulden bestaat dan niet meer).

Het vervelendste vind ik eigenlijk dat ik een nieuw email adres krijg: dat van bart was nu juist ingeburgerd.
Die 89 gulden komt wel erg dicht bij een ADSL abonnement. Maar even kijken wat ik zal doen.

Verwijderd

yup, geen vast ip, dat wordt helaas geen servertje meer opzetten..

ik balen man, over 3 weken kwam bij ons eindlijk de bart aansluiten, en gaan ze er nu mee kappen :(

dat wordt dus tjello of sonera

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
sorrie hoor maar ik haal NOOIT lager dan 60Kb
over het algemeen zit ik ergens tussen de 100/180Kb soms haal ik zelfs 400Kb

en mijn kabel modem is in 6 maanden in totaal 15min down geweest

daar kan sonera/chello dus niet aan tippen
mijn collega's hebben ook sonera/chello maar die zijn 3x per week down voor een paar uur

IK WIL bART !!!!!!!!!

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Die vuile t#ring (&#$&(#.. :( |:( Nou ja. Zo erg is het ook weer niet, maar toch.

Heb je net lekker een kabel abonnement, moet je weer naar een ander. Weer iedereen je meel adres doorgeven. :') |:(

Het lijkt me zelf een goed idee om over te stappen op adsl, alleen biedt, voor zover ik dat kon zien, alleen KPN dit aan in Rotterdam.

Mijn vraag is dan ook: wie heeft er adsl in Rotterdam, via welke aanbieder en provider en wat zijn de resultaten?

So Long

DeJa Vu! ;)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 15:09

^^0nMe

Got Babana's?

Argh !!!!!!!!!
Klote zooi, ik ben juist erg blij met de goede helpdesk, lage abbo kosten, zeer goede pingtijden en onbeperkt downloaden. Ook is de verbinding zeeeeer betrouwbaar, en nu moet ik overstappen op chello ?
Ok, 's nachts waarschijnlijk hogere dl speeds, maar ik speel veel spellen, en als ik dan dooie pingtijden heb, dan dump ik die chello en ga ik denk ik voor adsl.
Maar met een beetje geluk heb ik EN goeie ping, EN hoge dl speeds, maar dat zal hier in kralingen weer niet :(

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Niet zomaar ARGHHHHH maar een gigantische mega ARGHHHHHHHHHHH.

Ik heb nu zo'n 1/2 maand Bart.
Goed gekeken wie in Rotterdam de "beste" verbinding levert en wie de minste downtijd heeft etc.etc.
Ik wou me niet laten leiden door aanbiedingen zoals : gratis aansluiten en/of 3 maanden geen abbo kosten betalen maar puur door kwaliteit.
Nu zou ik willen dat ik het wel gedaan had, me laten verleiden met aanbiedingen.
IK VOEL ME ZWAAR GENAAID en zoenen zal er ook wel niet in zitten ;) .
Ik heb van Bart helpdesk het volgende "adres" gekregen:

Bart internet services
postbus 29041
3001 ga Rotterdam

Met de tip om te gaan klagen bij de directie.

Of het gaat helpen weet ik niet (ik heb er zelfs een heel slecht gevoel over :( ).
Wat ik wel weet is dat dit geintje me zo'n 550 gulden extra heeft gekost (toch een leuk mobo'tje met een amd'tje).
(Maar aangezien ik gezegend ben met een rechtsbijstandverzekering zie ik (tegen beter weten in) toch misschien een lichtpuntje).
Volgens de helpdesk heeft de directie het pas deze week tegen het personeel gezegd maar het wil er bij mij echt niet in dat ze dit alles in een week besloten en geregeld hebben. Dit speelt al veel langer en zeker langer als 2 weken (wat stomtoevallig de tijd is dat ik bij Bart zit).
Ik ga het hier niet bij laten zitten, no way.
Maar ik zie ook in dat ik als eenling niet echt wat kan doen. Maar mi zijn er nog veel meer eenlingen in Bart land.

Genepten aller landen, verenigt jullie.

Ik zie zo gauw niet in hoe maar, lang leve het forum, antwoord zal gauw komen, toch?

Als extraatje krijg je bij Chello ook een dynamisch IP, aan de ene kant "veiliger" maar aan de andere kant wel een beperking.
Geen ftp meer, geen vaste quake 1 (jawel ;) )server meer etc. etc.

Nogmaals IK VOEL ME ZWAAR GENAAID.

CU
AKA"godverdegodver"ACE

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• djmartyn
  • Laatst online: 08-08 08:45
Die IP is wel dynamisch, maar ik heb al ruim 4 maanden dezelfde IP.

Verwijderd

IK dacht dat bart alleen het internet aanleverde maar dat de infrastructuur door upc geleverd werd ???Correct me if i'm wrong!

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 13:33 schreef che het volgende:
IK dacht dat bart alleen het internet aanleverde maar dat de infrastructuur door upc geleverd werd ???Correct me if i'm wrong!
infrastructuur was van die eneco maar die heeft upc overgekocht...

eneco heeft zelf nooit kabelinternet aangeboden maar deed dat via bart en slownera... nu bied upc het zelf ook aan

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Op zaterdag 17 maart 2001 12:50 schreef djmartyn het volgende:
Die IP is wel dynamisch, maar ik heb al ruim 4 maanden dezelfde IP.
klopt, als je 5 dagen offline bent krijg je pas een ander IP-adres.

Maar ik vind het idd echt een fucking naaistreek van die vuile klootzakken! Ik ben erg tevreden over bART (ook voor elk gezinslid apart e-mail adres), en nu moeten we over op Chello, die met zo'n fucking dynamisch IP werkt (ok niet zo erg, maar als je op vakantie bent geweest... :()

musica | fotografica | amalia

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik heb gehoord dat de consumentenbond er iets tegen probeert te doen, want als bART ermee kapt heeft Chello eigenlijk een monopoliepositie (muv van Slownera, maar wie neemt dat nou nog).

Dus er is misschien nog een klein lichtpuntje in deze zware tijd. ;(

*snif*

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik heb trouwens nog geen brief gehad

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 23:12 schreef Strumxector het volgende:
Ik heb gehoord dat de consumentenbond er iets tegen probeert te doen, want als bART ermee kapt heeft Chello eigenlijk een monopoliepositie (muv van Slownera, maar wie neemt dat nou nog).

Dus er is misschien nog een klein lichtpuntje in deze zware tijd. ;(

*snif*
overal in het land is er maar 1 kabelmaatschappij, dus waarom nu wel actie ondernemen?

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

:r daar gaat m'n coole subdomein en 12 emailadressen en vast IP!
Uit inside info heb ik vernomen dat het gewoon een truuk van UPC is om alleenrecht op de kabel te krijgen! (chello=UPC)
Ik ga er hard over denken om over te stappen op ADSL... kutzooi, de gemeente gaat toch ook niet zeggen: sorry, onze gemeente wordt overgenomen dus krijgt u een ander adres?

aAarGhh

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op maandag 19 maart 2001 10:26 schreef achappey het volgende:

[..]

overal in het land is er maar 1 kabelmaatschappij, dus waarom nu wel actie ondernemen?
Ze zijn er al een tijd mee bezig, maar er gebeurd niets :'(

Pagina: 1