ehome infrarood (USBCIR) werkt niet op win7 64

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe PC gebouwt, alles werkt als een zonnetje(bijna)

Hiervoor op mijn oude pc had ik win7 32bit daar werkte IR goed, werd vanzelf mee geinstallerd.

Nu met de nieuwe pc detecteerd ie 'm wel maar zegt in apparaat beheer "het apparaat start niet."

Heb nu USB 3.0, oude was 2.0 zou het daar aan liggen ?

Heb al uren zitten googlen, veel geprobeert maar doet het nog steeds niet.

gr

Patrick

PS, de ir-ontvanger hoorde bij een acer media-center PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn er 64bit drivers voor het ding te vinden? En als je twijfelt of het ding op USB3.0 niet werkt, prik het in een USB2.0 poort, die heb je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon op je bordje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:11:
Zijn er 64bit drivers voor het ding te vinden? En als je twijfelt of het ding op USB3.0 niet werkt, prik het in een USB2.0 poort, die heb je hoogstwaarschijnlijk ook gewoon op je bordje zitten.
Haha, je was me al voor, ik zag in apparaat beheer dat ik meerdere controllers had, heb 'm nu op de voorkant aangesloten (schijnbaar de andere controller) en nu doet ie het wel.

wel klote dat ie op usb 3 niet werkt, wil de voorste toch vrij houden.

iig bedankt voor de snelle reactie. (erg snel)

gr

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor systeem heb je dan dat je achterop enkel USB3.0 hebt? Zelfs de meest uitgebreidde borden die ik ken hebben niet enkel USB3.0 poorten achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij USB 3.0 is het zo dat het alleen backwards compatibel is, met andere woorden dat USB 3.0 devices wel op USB 2.0 werken maar andersom een USB 2.0 device niet werkt op een USB 3.0 aansluiting. Maar zoals Terw_Dan al schrijft verbaasd het mij ook dat er achterop geen USB 2.0 op zit en er normaal maar 2 USB 3.0 zitten en de rest gewoon USB 2.0 is.