Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video's thumbnails cacheable maken (missende expires header)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Thumbs op http://tweakers.net/video/ en dezelfde thumbs op de frontpage in het Video's blockje hebben geen Expires headers en worden dus bij elke pagerefresh opnieuw opgehaald. Beetje zonde van de bandbreedte lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Dit probleem is inmiddels opgelost, bedankt voor de tip!

Er is wel voor gekozen om de expirationtijd niet te ver in de toekomst te zetten zodat een wijziging van de screenshot door de redactie toch nog binnen afzienbare tijd zichtbaar wordt. Hoe dan ook zou dit al duidelijk verschil moeten maken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
15 minuten max voor een video welke 3 uur online staat lijkt me nog niet erg efficiënt..

Verder missen de video's die al een paar dagen met een vaste thumb staan een Last-Modified header en laden dus alsnog opnieuw bij een refresh.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Een Last-Modified header zal in de toekomst ook worden toegevoegd. Op dit moment wordt het tijdstip van een screenshot-wijziging niet opgeslagen en is het niet mogelijk om dit op een nuttige manier in te bouwen. Maar het staat wel op het lijstje onder het kopje optimalisatie :)

Dit topic is gesloten.