Mac Dual Boot
In deze thread bespreken we het Dual Booten (of Triple Booten) van je Apple computer (iOS devices meegerekend).
Populaire Dual/Triple Boot configuraties
Dual Boot configuraties bestaan vaak uit:
Ja, het kan!
Sterker nog, ik ben zelfs het levende bewijs.
Enkele uren geleden heb ik mijn MacBook Pro 13" 7,1 voorzien van Ubuntu, naast OS X.
De Applicatie om dit voor elkaar te krijgen, heet rEFIt.
Ik heb zelfs een volledige handleiding klaar:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=1427
Na dat alles (dus ook de configuratie), werkt Linux voor 100%.
Windows op een Mac?
Om Windows op een Mac te Dual Booten, heb je alleen je meegeleverde Mac OS X DVD's en een (legale) Windows DVD (W7 of Vista) of CD (XP) nodig.
Volg de instructies in de Bootcamp Applicatie, installeer Windows, installeer de drivers, die op de Mac OS X DVD's staan, en het werkt voor 80% (alleen Magic Mouse en Magic TrackPad werken niet).
Windows en Linux op een Mac?
Dit kan ook, rEFIt is daarbij nodig, en voor de rest heb ik er geen ervaring mee.
Android op een iOS Device?
Ook dat kan, maar vereist een jailbreak.
Ik heb alleen maar een iPod Touch 2G MC met iOS 4.0 Jailbroken, en aangezien dit niet werkt met deze iPod, heb ik er geen ervaring mee.
Mijn configuratie
iMac 10,1 21,5", 3.06 GHz: Mac OS X 10.6.6 Snow Leopard + Windows XP Pro SP2.
MacBook Pro 7,1 13", 2,4 GHz: Mac OS X 10.6.6 Snow Leopard + Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat.
Mijn redenen voor de Dual Boots
Op de iMac, gebruik ik Windows om mijn DS Capture Device (nu heet die YH-NITRO-CAPTURE) te kunnen gebruiken.
Op de MacBook Pro, gebruik ik Ubuntu voor zaken, die op Mac OS X moeizaam gaat (zoals betaalde Apps vs gratis Apps).
Een goed voorbeeld is een Hex Editor:
Op OS X heb ik moeite met het vinden van een werkende, gratis Hex Editor, en op Linux heb ik Bless, is gratis, en het werkt perfect.
Bovendien miste ik Compiz-Fusion bij het overstappen van PC naar Mac.
Hoe zien jullie configuraties eruit?
Wat is jullie reden om te Dual Booten?
Zijn er vragen hierover?
Eventuele benchmarks, screenshots, of foto's?
Dat doen we in deze thread.
In deze thread bespreken we het Dual Booten (of Triple Booten) van je Apple computer (iOS devices meegerekend).
Populaire Dual/Triple Boot configuraties
Dual Boot configuraties bestaan vaak uit:
- Windows versie + Andere Windows versie.
- Windows + Linux.
- Mac OS X + Windows.
- Mac OS X + Windows + Linux.
- iOS + Android.
Ja, het kan!
Sterker nog, ik ben zelfs het levende bewijs.
Enkele uren geleden heb ik mijn MacBook Pro 13" 7,1 voorzien van Ubuntu, naast OS X.
De Applicatie om dit voor elkaar te krijgen, heet rEFIt.
Ik heb zelfs een volledige handleiding klaar:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=1427
Na dat alles (dus ook de configuratie), werkt Linux voor 100%.
Windows op een Mac?
Om Windows op een Mac te Dual Booten, heb je alleen je meegeleverde Mac OS X DVD's en een (legale) Windows DVD (W7 of Vista) of CD (XP) nodig.
Volg de instructies in de Bootcamp Applicatie, installeer Windows, installeer de drivers, die op de Mac OS X DVD's staan, en het werkt voor 80% (alleen Magic Mouse en Magic TrackPad werken niet).
Windows en Linux op een Mac?
Dit kan ook, rEFIt is daarbij nodig, en voor de rest heb ik er geen ervaring mee.
Android op een iOS Device?
Ook dat kan, maar vereist een jailbreak.
Ik heb alleen maar een iPod Touch 2G MC met iOS 4.0 Jailbroken, en aangezien dit niet werkt met deze iPod, heb ik er geen ervaring mee.
Mijn configuratie
iMac 10,1 21,5", 3.06 GHz: Mac OS X 10.6.6 Snow Leopard + Windows XP Pro SP2.
MacBook Pro 7,1 13", 2,4 GHz: Mac OS X 10.6.6 Snow Leopard + Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat.
Mijn redenen voor de Dual Boots
Op de iMac, gebruik ik Windows om mijn DS Capture Device (nu heet die YH-NITRO-CAPTURE) te kunnen gebruiken.
Op de MacBook Pro, gebruik ik Ubuntu voor zaken, die op Mac OS X moeizaam gaat (zoals betaalde Apps vs gratis Apps).
Een goed voorbeeld is een Hex Editor:
Op OS X heb ik moeite met het vinden van een werkende, gratis Hex Editor, en op Linux heb ik Bless, is gratis, en het werkt perfect.
Bovendien miste ik Compiz-Fusion bij het overstappen van PC naar Mac.
Hoe zien jullie configuraties eruit?
Wat is jullie reden om te Dual Booten?
Zijn er vragen hierover?
Eventuele benchmarks, screenshots, of foto's?
Dat doen we in deze thread.