[Wildcat III 6110 ref2 final] Bruikbaar onder Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

Topicstarter
Ik heb nog een wildcat videokaart liggen ongeveer die van de link maar dan met een sticker ref 2 final er op.
Onder een vergrootglas staat er ook "Wildcat III 6110ref2 final" bij de geheugenmodules (afgesloten in zilveren behuizing) stat 512 ddr-eo2
Dus heeft de mijne 512mb ddr2 zo te zien.
Is het de moeite om deze te gebruiken of is het niks meer?
Krijg hem in ieder geval niet goed aan de praat onder Win 7 64:-(

Deze kaart maar dan met 512ddr
http://www.techexcess.net...graphics-accelerator.aspx

Op div sites staat:""You don't sacrifice quality for speed with 3Dlabs Wildcat III 6110"
Zou hij echt zo mooi beeld geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 282855 op 14-02-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uit je eigen link:
DirectX 7.0 support (single display only)
DirectX is Windows-only, dus Windows support is er zeker. Of het onder een 64b-versie van Windows 7 gaat werken is een geheel andere vraag. Welke van de twee is jouw vraag eigenlijk?

Verder zou ik je met klem willen vragen om zelf wat meer moeite te doen, en om minimaal aan te geven hoe je gezocht hebt, wat je vond (je hebt hopelijk meer dan die ene link gevonden), en wat je exact geprobeerd hebt.

Sowieso zou ik je aanraden om wat abstracter te kijken: zoek op welke chip er op dit geval zit, en ga zoeken naar drivers voor die chip voor jouw OS. Dat is meestal succesvoller dan zoeken op één specifieke kaart.

Edit:
Sowieso lijkt me erg sterk dat hier 512MB op zit, als je op de 3DLabs site gaat kijken naar de manual zie je dat het om een 64MB of 128MB AGP kaart gaat.

Daar vind je ook drivers, maar aangezien het hier om een oud stuk hardware gaat kun je geen support verwachten voor OSsen die nieuwer zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 14-02-2011 15:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 14:17

CaDje

Framedrops for life

Ik denk dat je met een simpele moderne kaart beter af bent. 512 mb geheugen is tegenwoordig niet echt meer bijzonder, en ddr1 is ook al vrij oud. Kwa beeld kwaliteit hebben ze het waarschijnlijk over het modelleren in 3d software. Als dat je doel is ben je volgens mij beter af met een goedkope Quadro of FireGL / FirePro kaart.

edit:

Als ik op de site van 3dlabs kijk kom ik niet veel verder dan Windows XP en X64, dus ik denk niet dat er een windows 7 driver is.

[ Voor 17% gewijzigd door CaDje op 14-02-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:41:
Uit je eigen link:

[...]

Verder zou ik je met klem willen vragen om zelf wat meer moeite te doen, en om minimaal aan te geven hoe je gezocht hebt, wat je vond (je hebt hopelijk meer dan die ene link gevonden), en wat je exact geprobeerd hebt.

Sowieso zou ik je aanraden om wat abstracter te kijken: zoek op welke chip er op dit geval zit, en ga zoeken naar drivers voor die chip voor jouw OS. Dat is meestal succesvoller dan zoeken op één specifieke kaart.
Het geheugen zit afgesloten in zilveren behuizing(had ik er bij gezet:-)

Volgens een vriend van mij is het een Demo/pre release kaartje, op google vind ik dan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe kom je erbij dat het een demo oid is?

Ik vind genoeg over de Wildcat III 6110, en dat was destijds niet eens de high-end kaart (dat was de 6210), dus lijkt me raar dat een evt future tech geval op de 6110 en niet de 6210 gebaseerd ging zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou dat komt omdat ik deze kaart gekocht heb van eBay bij een seller met wel meer Demo en ontwikkelings modellen.
Ik had er ook al een demo Abit mobo vandaan, een juser hier wees mij daar toen op.
Anyway onder Vista 32 draait hij gewoon goed, even ut2 geprobeerd en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42
Anoniem: 282855 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 05:32:
Nou dat komt omdat ik deze kaart gekocht heb van eBay bij een seller met wel meer Demo en ontwikkelings modellen.
Ik had er ook al een demo Abit mobo vandaan, een juser hier wees mij daar toen op.
Anyway onder Vista 32 draait hij gewoon goed, even ut2 geprobeerd en ziet er goed uit.
Voordat Vista uit kwam ging 3Dlabs failliet. Gezien de 6110 wat ouder is, vind ik het zelfs al top dat de kaart onder XP draait. Maar hoe krijg jij een kaart draaiende onder een OS met een compleet ander drivermodel waar 3Dlabs nimmer drivers voor heeft gemaakt? Want dan vind ik het ook eens leuk mijn Wildcat 6110, 7110 Realizm 200 en 800 werkend te zien onder Vista. Hoorde namelijk juist van gebruikers dat de kaarten niet onder Vista en Seven werken.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Pagina: 1