Gesloten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Dit topic is net gesloten:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/144684

Met de mededeling: dit is moeilijk zelf te verzinnen zeg.

Nou, inderdaad. Want na de eerste levensbehoeften(pc, auto, enz) :) Had ik geen ideeen. En wilde graag de reacties zien. Ik vind het niet echt onzin, maar ja

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Juist, onzin dat is het :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Geen onzin? Het is onzin dat je dat aan ons moet vragen, het is onzin om hier te gaan verkondigen dat die 5000 op moet.

Heb je nooit gehoord van goede doelen (die zijn er blij mee hoor, aangezien jij toch niet weet wat je ermee moet) of van een spaarrekening.

Ik heb er een hekel aan om mensen te zien zeggen dat ze geld overhebben en maar niet weten wat ze er mee moeten doen terwijl er genoeg mensen honger moeten lijden en dat soort bedragen nog nooit gezien hebben. Laat staan dat ze het geld overhebben.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 11:53 schreef obsidian het volgende:
Geen onzin? Het is onzin dat je dat aan ons moet vragen, het is onzin om hier te gaan verkondigen dat die 5000 op moet.
Ik heb nergens lopen verkondigen dat die 5000 op moet.
Heb je nooit gehoord van goede doelen (die zijn er blij mee hoor, aangezien jij toch niet weet wat je ermee moet) of van een spaarrekening.
Ik heb natuurlijk wel gehoord van goede doelen. Overigens is het niet mijn geld. Verder kun je toch ook een reactie plaatsen met geef het aan een goed doel ipv een slotje?
Ik heb er een hekel aan om mensen te zien zeggen dat ze geld overhebben en maar niet weten wat ze er mee moeten doen terwijl er genoeg mensen honger moeten lijden en dat soort bedragen nog nooit gezien hebben. Laat staan dat ze het geld overhebben.
Zo was het absouluut niet bedoeld. Het was meer bedoeld als: Ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Wat heb je dan nog aan geld. En tuurlijk is het triest dat mensen op deze wereld honger lijden. Maar ik kan dat in mijn eentje niet veranderen heo graag ik dat ook zou willen.

Verder is je redenering een beetje krom want jij bent nu ook niet in een 3e wereld land om te helpen.
Dus vind ik je een beetje hypocriet. Als je het echt zo erg vind als je doet lijken.

edit:

No hard feelings overigens, ik kan leven met een verschil van mening

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik loop niet te verkondigen dat ik geld heb maar niet weet wat ik er mee moet, zou dat wel zo zijn dan zou ik er graag andere mensen mee willen helpen.

Verder word er wel gezegd dat het geld op moet, zou dat niet zo zijn dan zou de vraag niet gesteld worden en zou het geld gewoon op de bank blijven staan.

En ik heb zeer veel bewondering voor de mensen die in de 3e wereld landen aan het helpen zijn, en ik weet ook van mezelf dat ik dat niet zou kunnen en het trekt mij ook niet om dat te gaan doen.

Iedereen zou graag veel geld willen hebben (geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker) en wat ze er dan mee willen doen is hun eigen zaak. Als je er dan mee te koop gaat lopen om wat voor reden dan ook vind ik dat erg onsmakelijk en ongepast. Daarom is het topic gesloten. En daarmee is voor mij deze discussie gesloten.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 12:03 schreef obsidian het volgende:
Ik loop niet te verkondigen dat ik geld heb maar niet weet wat ik er mee moet, zou dat wel zo zijn dan zou ik er graag andere mensen mee willen helpen.
?
Deze reactie zou je toch ook in het topic kunnen posten?

Verder ben ik van mening dat je mensen en de 3e wereld niet kunt helpen met geld alleen.
Je moet ze opleiden en ervoor zorgen

Teveel mensen kopen hun schuldgevoel af met geld. Ze voelen zich schuldig omdat zij het goed hebben(en we hebben het erg goed in NL) en proberen dat gevoel kwijt te raken door geld te storten.
IMO niet de juiste manier

En andere mensen helpen kan heel goed zonder geld. De belangrijke dingen in het leven zijn namelijk niet in geld uit te drukken.

Maar het is en blijft een verschil van mening(en een communicatiestoornis) Maar vind het toch jammer dat het topic dicht is

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zal even overleggen met iemand anders, misschien ligt het aan mij. Is dat zo dan gaat ie weer open...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 12:03 schreef obsidian het volgende:
Omdat er werd geedit tijdens de reactie:
Verder word er wel gezegd dat het geld op moet, zou dat niet zo zijn dan zou de vraag niet gesteld worden en zou het geld gewoon op de bank blijven staan.
ben ik het niet mee eens. Als je geen doel hebt voor je geld blijft het zinloos op je bankrekening staan. Dan heb je dus geld waar je totaal niets mee doet behalve rentenieren.Terwijl er genoeg goede doelen te verzinnen zouden moeten zijn.
En ik heb zeer veel bewondering voor de mensen die in de 3e wereld landen aan het helpen zijn, en ik weet ook van mezelf dat ik dat niet zou kunnen en het trekt mij ook niet om dat te gaan doen.
Waarom trekt het je niet aan. Ik heb er een tijdje aan gedacht om het wel te gaan doen. Maar ik bedacht dat ik beter dingen kan doen waar ik goed in ben en dan helpen.
(Als ik eenmaal het geld heb. Steun ik zeker het Foster Parent, Uniceg en Artsen Zonder Grenzen)
Iedereen
zou graag veel geld willen hebben (geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker) en wat ze er dan mee willen doen is hun eigen zaak. Als je er dan mee te koop gaat lopen om wat voor reden dan ook vind ik dat erg onsmakelijk en ongepast. Daarom is het topic gesloten. En daarmee is voor mij deze discussie gesloten.
Het was dus absoluut niet om ermee te koop te lopen, maar om een discussie te starten of geld echt belangrijk is. De meeste mensen hebben wensen over wat ze willen kopen.Maar wat doe je als die wensen zijn ingevuld en je hebt nog geld. Er zijn dan een aantal opties:
1: Je gaat sparen voor iets groters en duurders --> de basis van onze consumerende maatschappij.
2: Je zet het op je rekening en doet er niets mee --> Heeft het geld geen enkele nut
3: Je besteed het aan goede doelen --> Je weet bijna zeker dat het goed besteed wordt, alleen heb je er zelf weinig aan, afgezien van je schuldgevoel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dan is de tekst in, en de titel van het topic onjuist. Zoals het er nu stond was het wel te koop lopen met 5000 piek die over is.

De discussie had dan moeten zijn: is geld belangrijk (ofzoiets)

En ten tweede, als je wilt weten waarom niet, open er dan maar een topic over. Hoever zou jij gan om mensen in een 3e wereld land te helpen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 12:23 schreef obsidian het volgende:
Dan is de tekst in, en de titel van het topic onjuist. Zoals het er nu stond was het wel te koop lopen met 5000 piek die over is.

De discussie had dan moeten zijn: is geld belangrijk (ofzoiets)

En ten tweede, als je wilt weten waarom niet, open er dan maar een topic over. Hoever zou jij gan om mensen in een 3e wereld land te helpen.
Stel je start zo'n topic dan krijg je waarschijnlijk redelijk weinig reactie's.
Terwijl je op deze manier waarschijnlijk meer reactie's krijgt.

Mijn bedoeling was om mensen eerst te laten zien hoe veel ze met geld bezig waren. (spiegel voorhouden) En dan daarover discussieren
Want als je vraagt maakt geld gelukkig. zegt iedereen toch meteen nee. en dat is dan meteen einde discussie. En dat vind ik jammer.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dan moet je de vraag zo formuleren dat het geen retorische vraag is. Geld maakt niet gelukkig weet iedereen. Maar hoe belangrijk geld eigenlijk is, dat weten veel mensen niet. En ze staan er ook niet echt bij stil... Dus het zou zeker een interessant topic kunnen zijn. Probeer het zou ik zeggen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Okay,

Ik zal er eens over nadenken, hoe ik het dan gaan formuleren.
De tekst was inderdaad iets te...
Bedankt voor de moeite!

wasigh
p.s. Ik zag trouwens dat je uit den bosch komt, zit je misschien op de hsbos?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op Friday 16 March 2001 12:34 schreef wasigh het volgende:
Okay,

Ik zal er eens over nadenken, hoe ik het dan gaan formuleren.
De tekst was inderdaad iets te...
Bedankt voor de moeite!

wasigh
idd, je zou dan toch de hele tijd replies krijgen in de trand van: geef maar aan mij. of ik weet het wel..

Schiet niemand wat mee op.

edit:
ik zat op hsbos, niet meer... twee jaar geleden geslaagd

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 12:36 schreef obsidian het volgende:

[..]

idd, je zou dan toch de hele tijd replies krijgen in de trand van: geef maar aan mij. of ik weet het wel..

Schiet niemand wat mee op.

edit:
ik zat op hsbos, niet meer... twee jaar geleden geslaagd
Nee, maar het bewijst wel, hoe erg mensen met geld bezig zijn en hoe materialistisch ze zijn.
Ik zit er pas 2 jaar, dan kan ik je nog nooit gezien hebben...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op Friday 16 March 2001 12:39 schreef wasigh het volgende:

[..]

Nee, maar het bewijst wel, hoe erg mensen met geld bezig zijn en hoe materialistisch ze zijn.
Ik zit er pas 2 jaar, dan kan ik je nog nooit gezien hebben...
idd. kan niet. :) En ik gooi hier een slotje op. Mee eens?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ja hoor,

Bedankt voor je tijd, Ben het niet gewend om slotjes te krijgen.
Ben hier ook niet om slotjes uit te lokken, daarom wilde ik wat uitleg.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Geen probleem, je hebt recht op uitleg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.