Op Friday 16 March 2001 12:03 schreef obsidian het volgende:
Ik loop niet te verkondigen dat ik geld heb maar niet weet wat ik er mee moet, zou dat wel zo zijn dan zou ik er graag andere mensen mee willen helpen.
Omdat er werd geedit tijdens de reactie:
Verder word er wel gezegd dat het geld op moet, zou dat niet zo zijn dan zou de vraag niet gesteld worden en zou het geld gewoon op de bank blijven staan.
ben ik het niet mee eens. Als je geen doel hebt voor je geld blijft het zinloos op je bankrekening staan. Dan heb je dus geld waar je totaal niets mee doet behalve rentenieren.Terwijl er genoeg goede doelen te verzinnen zouden moeten zijn.
En ik heb zeer veel bewondering voor de mensen die in de 3e wereld landen aan het helpen zijn, en ik weet ook van mezelf dat ik dat niet zou kunnen en het trekt mij ook niet om dat te gaan doen.
Waarom trekt het je niet aan. Ik heb er een tijdje aan gedacht om het wel te gaan doen. Maar ik bedacht dat ik beter dingen kan doen waar ik goed in ben en dan helpen.
(Als ik eenmaal het geld heb. Steun ik zeker het Foster Parent, Uniceg en Artsen Zonder Grenzen)
Iedereen
zou graag veel geld willen hebben (geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker) en wat ze er dan mee willen doen is hun eigen zaak. Als je er dan mee te koop gaat lopen om wat voor reden dan ook vind ik dat erg onsmakelijk en ongepast. Daarom is het topic gesloten. En daarmee is voor mij deze discussie gesloten.
Het was dus absoluut niet om ermee te koop te lopen, maar om een discussie te starten of geld echt belangrijk is. De meeste mensen hebben wensen over wat ze willen kopen.Maar wat doe je als die wensen zijn ingevuld en je hebt nog geld. Er zijn dan een aantal opties:
1: Je gaat sparen voor iets groters en duurders --> de basis van onze consumerende maatschappij.
2: Je zet het op je rekening en doet er niets mee --> Heeft het geld geen enkele nut
3: Je besteed het aan goede doelen --> Je weet bijna zeker dat het goed besteed wordt, alleen heb je er zelf weinig aan, afgezien van je schuldgevoel