Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396223

Topicstarter
Opnieuw problemen met dit moederbord van Asus
1ste bord terug gestuurd ivm USB problemen waardoor pc helemaal niet werkte
2de bord na paar weken terug gestuurd omdat de pc zonder aanleiding opnieuw opstart, core3 wegvalt en de bios blijft hangen - ook opnieuw problemen met USB
Mobo/CPU/Memory opgestuurd naar Alternate en na paar dagen weer terug - Geheugen zou niet goed zijn-- Van GeiL geheugen 2x2GB naar Kingston 2x2GB
Hele spul weer ingebouwd (gelijk ook voeding vervangen voor zwaarder exemplaar)

Na paar dagen weer zelfde storing - Alternate opnieuw gebeld - kon het weer uitbouwen en opsturen.
Voor het uitbouwen een screenshot gemaakt met de melding wat er tijdens starten gebeurd:
Omdat Core3 weer uitgeschakeld is in de bios de volgende meldingen:
Press 4 to activate Asus Core Unlocker
The Current CPU can't use Asus Core Unlocker
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values en continue

3 dagen later telefoon : Alternate kon niets vinden alles werkt naar behoren en de meldingen zouden niet van toepassing zijn op mijn CPU (AMD Phenom II X4 955 CPU (Black Edition)

Op de vraag van mij waarom deze melding niet komt bij normaal opstarten maar alleen als Core3 niet meewerkt kreeg ik geen antwoord en enigste wat ik te horen kreeg was: hier werkt alles goed

De vraag of ik met bijbetaling geen ander moederbord kon krijgen was ook overbodig voor Alternate omdat dit mobo volgens hun goed was.
Ik moest zelf het mobo/cpu en geheugen maar testen buiten de behuizing (alsof ik een testbank thuis heb staan)

2 dagen geleden de hardware weer ontvangen (zonder de sata kabel die ik meegestuurd had) en jawel de eerste auto herstart met het verliezen van Core3 en het vastlopen op de bios is er al weer

Iemand toevallig dezelfde ervaringen met dit mobo of met de halsstarrigheid van Alternate ?

Ik zal Alternate de link sturen van dit bericht en hoop op reactie van hun terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate?? Enkele jaren geleden er uit gesodeknickerd. Manier van handelen bevalt me niet zo en met mijn geld kan ik overal terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:00
Waar heeft alternate dat moederbord vandaan? Een optie zou zijn dat je met de leverancier een RMA aanvraagt.

( Ik weet niet meer zeker maar volgens mij heeft alternate hun eigen leverancier met dezelfde naam )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
J.Christ schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:47:
Waar heeft alternate dat moederbord vandaan? Een optie zou zijn dat je met de leverancier een RMA aanvraagt.

( Ik weet niet meer zeker maar volgens mij heeft alternate hun eigen leverancier met dezelfde naam )
Nog steeds te verkrijgen http://www.alternate.nl/h...rden&l2=AMD&l3=Socket+AM3 maar ik zou er afblijven (van heel Alternate trouwens die kunnen mij door hun service nog geen schroefje voor een behuizing meer leveren)
PS de beoordeling die ik achtergelaten heb voor dit product is nooit geplaatst want negatieve beoordelingen zijn niet welkom

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 396223 op 14-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Wet verkoop op afstand geldt nu ook niet meer, zit je toch met een probleem.
Persoonlijk heb ik een ander bedrijf op het oog voor al mijn hardware aankopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
J.Christ schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:56:
Wet verkoop op afstand geldt nu ook niet meer, zit je toch met een probleem.
Persoonlijk heb ik een ander bedrijf op het oog voor al mijn hardware aankopen!
Hoor het graag als je een goed alternatief hebt voor alternate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geklikt en opgeslagen bij de Favo thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Dit is een bekend probleem met Alternate. Ik heb in een vergelijkbare situaties gezeten. En ondanks keiharde bewijzen kom je nergens bij Alterate. Ben er destijds ook nog eens door de politie uitgezet omdat ik weigerde weg te gaan bij het bedrijf totdat ik een oplossing had.

Kortom dit is een verloren zaak.

Mijn advies: Kijk eens bij andere winkels zoals Informatique of Azerty en koop daar een nieuw moederbord. zo te lezen denk ik dat dat je probleem is.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 19:15
Niet om het een of ander, maar:

Press 4 to activate Asus Core Unlocker
The Current CPU can't use Asus Core Unlocker
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values en continue

Deze melding staat op ieder ASUS moederbord met iedere CPU in combinatie en is bedoeld om triplecores to unlocken naar quadcores.

deze melding heeft verder niets met je probleem te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door hawker op 14-02-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 10:47

X-DJiNn

Knooier !

Ik heb dan welliswaar de Asus M4A87TD-EVO maar die draait vlekkeloos eigenlijk.

Via NoRRoD aangeschaft welke zeer klantvriendelijk is.

Ik heb die Core-Unlocker er wel op zitten, maar weet eigenlijk niet waarvoor deze te gebruiken. In de Bios staat ook dat er kans is op een instabiel systeem.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Heb je al een bios update gedaan ?

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
reactie op X-DJINn: bios update gedaan door Alternate

reactie op Hawker: Hoe kan het dan dat ik deze melding niet zie bij een koude start (dus van uit naar aan) en na een auto herstart van pc hij hangt/ core 3 uitgeschakeld is en deze opnieuw op auto moet zetten en deze meldingen wel laat zien ?
Daarbij heb ik geen triple core maar direct een quad gekocht dus valt niets te uppen naar quad want dat is het al

ik heb deze discussie gestart om een oplossing te vinden niet om expertises in twijfel te trekken (of je moet bij Alternate werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391039

Ik ben de hele week met een asus mobo in gevecht geweest, de 895GTD/usb3 .
Het zal wel niet zo zijn maar let ook op dat je unlock switch niet omhoog staat?
Want niet alleprocessors kan je de extra core unlocken zoals bij mijn 720 x3 mijn 4e core is faulty
daarom is het een x3 geworden :D.
Maar dan chrasht me moederbord dus wel gewoon. er zit een switch op het moederbord en in de bios moet die ook uitstaan. En als altenate dit met een goed 3core zit te doen dan doet moederbord ook goed.

Trouwens ik heb het mobo ook moeten terug sturen omdat deze kapot uit te winkel is.
Alternatief alternate vind ik eerlijk gezegd wel beetje mycom, want daar kan je gewoon een onderdeel ruilen zonder gezeur.
Ik dacht dat ik ook voedingsproblemen had en dan zeggen ze zelf koop even een voeding is dat het niet dan ruil je hem maar gewoon om.
Alternate vind ik de slechste winkel kwa service en dan betaal ik liever 10euro meer per onderdeel voor een beetje service.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 391039 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:20:
Ik ben de hele week met een asus mobo in gevecht geweest, de 895GTD/usb3 .
Het zal wel niet zo zijn maar let ook op dat je unlock switch niet omhoog staat?
Want niet alleprocessors kan je de extra core unlocken zoals bij mijn 720 x3 mijn 4e core is faulty
daarom is het een x3 geworden :D.
Maar dan chrasht me moederbord dus wel gewoon. er zit een switch op het moederbord en in de bios moet die ook uitstaan. En als altenate dit met een goed 3core zit te doen dan doet moederbord ook goed.

Trouwens ik heb het mobo ook moeten terug sturen omdat deze kapot uit te winkel is.
Alternatief alternate vind ik eerlijk gezegd wel beetje mycom, want daar kan je gewoon een onderdeel ruilen zonder gezeur.
Ik dacht dat ik ook voedingsproblemen had en dan zeggen ze zelf koop even een voeding is dat het niet dan ruil je hem maar gewoon om.
Alternate vind ik de slechste winkel kwa service en dan betaal ik liever 10euro meer per onderdeel voor een beetje service.
Succes
Alternate is vaak ook nog eens lang niet de goedkoopste, ik heb er veel te veel slechte verhalen over gehoord. Azerty, dat is MIJN winkel :D ;) ja serieus ook, goede service, snelle reacties, klantgericht en ook vaak een van de goedkoopste zoniet dé goedkoopste :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

In je bios kun je de instelling ASUS Core unlocker standaard aanzetten.

Tenminste,... bij die van mij wel (M4A87TD EVO)

BIOS:
Advanced
CPU Configuration

Daar heb ik alles op Enabled staan,
behalve :

ASUS Core Unlocker : Disabled
CPU Core Activation : Auto

Ik heb er een AMD Athlon II 445 (triplecore) op staan.

En krijg die melding die jij krijgt in iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Klik !

Wat ik hieruit kan opmaken, is dat het probleem ligt bij je processor. Deze kan simpelweg niet geunlockt worden. Op de site hadden ze 8 stuks uit de zelfde serie getest waarvan 1 niet geunlocked kon worden.

Het verhaal gaat welliswaar over een ander moederbord, maar vergelijkbaar probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door X-DJiNn op 15-02-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
volgens mij heeft hij al een paar keer vermeld dat hij een TRUE QUADCORE heeft...of niet ?

Ryzen cloud9

Pagina: 1