Allereerst: Als deze post niet op zijn plaats is dan mag hij gelocked of verwijdert worden en bied ik mijn welgemeende excuses aan.
Ik heb sinds vorige week opeens last van random BSODS op mijn Win 7 installatie. De BSODS zelf zijn ook verschillend. Zo heb ik de "irql not less or equal" de 0x0000001e, 0x000000a, "page fault in non paged area" en volgens mij nog wel wat andere. Bij google acties bij al deze errors komt het er vaak op neer dat het zowel hardware als softwarematig kan zijn.
Niet alleen een BSOD maar ook een freeze gebeurt zo nu en dan tussen de BSODS door. Zelfs in Veilige modus wil een crash voorkomen
. Ook crasht de machine tijdens de foutopsporing van de Kernel (F8 opstartmenu optie).
Om het wat moeilijker te maken het probleem op te kunnen lossen komt het voor dat ik rustig 2 uur lang geen probleem heb
. (Dan denk je Eureka! daar lag het dus aan! Maar nee daarna crasht de boel gewoon weer
)
Dit komt allemaal voor als ik niks doe, of alleen een beetje browse, tijdens een spelletje, of direct na het booten.
Hier de link voor mijn huidige setup: inventaris: Nice :)
Wat ik al geprobeerd heb:
Bij voorbaat dank!
EDIT: Nog niet gemeld: het gebeurde allemaal nadat ik een iso ging mounten in deamon tools (vandaar ook dat ik dat eraf heb gegooid). Geen andere veranderingen gedaan, software installs of hardware aanpassingen.
EDIT2: De videokaart in een ander slot is geen optie aangezien de cpu-stroomkabel vanaf de voeding dan in de weg zit. Dus heb deze alleen even opnieuw in zijn slot geprikt.
Met de hirens boot cd heb ik in minixp geboot. Deze draait prima. Daarin zit een virusscanner, deze kon wel wat trojans vinden
Die scanner heb ik 's nachts laten draaien en de minixp is niet gecrashed. Wellicht dan toch geen hardwareprobleem?
Ik ga vanavond kijken of ik win 7 op een andere schijf kan installeren om te zien of dat wel goed gaat.
Ik heb sinds vorige week opeens last van random BSODS op mijn Win 7 installatie. De BSODS zelf zijn ook verschillend. Zo heb ik de "irql not less or equal" de 0x0000001e, 0x000000a, "page fault in non paged area" en volgens mij nog wel wat andere. Bij google acties bij al deze errors komt het er vaak op neer dat het zowel hardware als softwarematig kan zijn.
Niet alleen een BSOD maar ook een freeze gebeurt zo nu en dan tussen de BSODS door. Zelfs in Veilige modus wil een crash voorkomen
Om het wat moeilijker te maken het probleem op te kunnen lossen komt het voor dat ik rustig 2 uur lang geen probleem heb
Dit komt allemaal voor als ik niks doe, of alleen een beetje browse, tijdens een spelletje, of direct na het booten.
Hier de link voor mijn huidige setup: inventaris: Nice :)
Wat ik al geprobeerd heb:
- één geheugenmodule gebruiken, en wisselen met de andere.
- BIOS update naar laatste versie
- Deamon tools uninstalled en zijn sptd(nogwat).sys verwijderd uit de drivers folder (had gelezen dat deze BSODS kon genereren)
- Windows systeemherstel naar een punt voordat de problemen kwamen
- Memtest een nachtje laten draaien, kwam uit op 9 uur, 12 succesvolle tests, geen errors
- Checkdisk op beide disks laten doen, geen fouten.
- Alle aansluitingen in de kast gecontroleerd en aangedrukt.
- Windows opnieuw installeren (toch zegt mijn gevoel dat het niet (of niet alleen) aan windows ligt
- Opslag-schijf en cdrom loskoppelen
- Videokaart in een ander slot stoppen (volgens mij heb ik nog een x16 slot, op dit moederbord) of sowieso even opnieuw inprikken
- Firmware van de SSD updaten
- Wellicht de drivers van de videokaart updaten. Maar gezien het feit dat ik al vrij snel crash, zal het een halve update worden.
Bij voorbaat dank!
EDIT: Nog niet gemeld: het gebeurde allemaal nadat ik een iso ging mounten in deamon tools (vandaar ook dat ik dat eraf heb gegooid). Geen andere veranderingen gedaan, software installs of hardware aanpassingen.
EDIT2: De videokaart in een ander slot is geen optie aangezien de cpu-stroomkabel vanaf de voeding dan in de weg zit. Dus heb deze alleen even opnieuw in zijn slot geprikt.
Met de hirens boot cd heb ik in minixp geboot. Deze draait prima. Daarin zit een virusscanner, deze kon wel wat trojans vinden
Ik ga vanavond kijken of ik win 7 op een andere schijf kan installeren om te zien of dat wel goed gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Lapti op 15-02-2011 09:46 ]