Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
hoi,

mijn huidige speedtouch router 780wl begint de laatste paar dagen kuren te vertonen, en ben daarom opzoek naar een nieuwe modem/router ter vervanging van de speedtouch.

nou was mij verteld dat de fritzbox-en wel aan te raden zijn, en via tweakers prijsvergelijking zag ik de 7570 staan met vhdsl als optie (voor mogelijk in de toekomst als dat aangeboden wordt door mijn ISP).

mijn vraag hierover is, heeft iemand ervaring met deze router?

en, weet iemand of deze router de verbindingstype RFC1483 LLC bridged ondersteund?
ik zit via het BBned op internet.

heb een search gedaan op google, en in de manual gekeken. heb er niets over terug kunnen vinden.

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

alvast bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 16:04

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

als je internet+bellen hebt van kpn , dan kan je het vergeten
je internet kan je wel gebruiken alleen je telefoon krijg je niet aan de gang

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
nee ik heb speedxs en dat gaat via BBned (concurrent van kpn)

en kpn gebruikt PPPoE of PPPoA ben ik even vergeten.

maar speedxs gebruikt RFC1483 LLC bridged als verbindingstype. En hier heb ik ook internet + bellen. werkt op zich prima, maar de router moet nu een aantal keren herstart worden op een dag wil ik kunnen internetten.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

Als ze van dat product de sip gegevens vrijgegeven hebben kan ik je zeker een fritzbox aanraden . Hele mooie doosjes die erg stabiel zijn.

En wil je wat meer dan zijn ze nog te kraken ook.
Kpn gebruikt veelal pppoa en bridged wordt altijd slecht ondersteunt . Ik had het het liefst ook gehad maar dan moet ik al gauw een small bussiness lijn nemen

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YustMe, ja je kan met de fritzbox een bridged verbinding opzetten. Dit doe ik als Guidion - Monteur regelmatig.

Al is het dan met de 7170, of 7340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Ik heb toch maar de 7390 besteld, de supporter van avm raadde deze aan ipv de 7570. ook omdat de 7390 meer functies zou hebben dan de 7570, wat ik best wel vreemd vond.

maar ok, dat terzijde!

met bridged bedoel ik dan de verbindingstype RFC1483 bridged ip LLC. dat is wat via BBned wordt aangeboden. KPN heeft weer een andere verbindingstype.

dus even voor de duidelijkheid, ik wil deze modem router als alleen staande modem router gebruiken. ik ga er geen 2e modem voor of achter hangen.

belangrijkste functie vooor mij is de DMZ optie.

@Siekman, wat bedoel je met dat ze nog te kraken zijn ook? kun je er je eigen FW opzetten? of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
wilde even mededelen dat ik de 7390 uiteindelijk heb gekocht en was woensdag aangekomen.
had wat problemen er mee, maar wist deze uiteindelijk op te lossen.

de router is compatible met het bbnet netwerk en aangesloten providers. voor zowel internet als telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

Sorry voor een late reactie

Je kan een telnet functie vrijgeven met een analoge telefoon op poort 1 van de fritsbox. Waardoor je zaken aan kunt passen welke niet via de webinterface mogelijk zijn .
En er zijn , vooral op duitse fora , diverse images te verkrijgen met aangepaste functies.

Om maar even een voorbeeld te noemen , je zou er een cardsharing server van kunnen maken ( cardsharing is een manier om zwart naar de schotel te kunnen kijken via een andermans kaart )

Maar de 7390 is een goed modem , alle type internet verbindingen zijn ermee te realizeren en tevens de bridget verbindingen .

je gaat er veel plezier van hebben

Netwerk Engineer

Pagina: 1