Virtualisatie testomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Geachte Tweakerts,

Ik wil mijn thuisnetwerk een upgrade geven. Op dit moment heb ik een hardwarematige server draaien. Ik had daar voorheen VmWare Workstation draaien met een virtueel ubuntu systeem voor mijn IRC BNC en wat andere testdingetjes.

Daarna probeerde ik een VmWare Server (2.0) neer te zetten, echter kon ik daar niet naartoe verbinden met mijn eigen computer.

Even duidelijk waar ik naartoe wil:

Ik wil het zo hebben dat ik op mijn server een virtueel systeem draai. Die gebruikt de resources dan (natuurlijk) van mijn fysieke server. Ik wil met mijn eigen werkstation, of laptop, dat virtuele systeem kunnen beheren en besturen alsof ik hem bij wijze van spreken in VmWare Workstation heb staan.

Weet er iemand wat voor oplossing ik van VmWare daarvoor kan gebruiken en dergelijke? Ik vind op de site van VmWare alleen maar mogelijkheden zoals ACE en ESX alleen ik heb gelezen dat ESX alleen bepaalde netwerkkaarten ondersteunt en ik wil niet het risico lopen dat mijn netwerkkaart dus niet wordt ondersteund.

Ik ben benieuwd naar de reacties..

Als er meer info nodig is kan ik dat altijd uitzoeken voor jullie.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17
Even kijken of je netwerkkaart en je harddisk controller in de hardware compatibility list staan van VMware ESXi, zo ja, die is alvast gratis en de vsphere client welke je gebruikt om de boel te beheren lijkt redelijk op vmware workstation.

Anders kun je ook eens kijken naar Citrix Xenserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 05:47
w4rguy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:43:

Weet er iemand wat voor oplossing ik van VmWare daarvoor kan gebruiken en dergelijke? Ik vind op de site van VmWare alleen maar mogelijkheden zoals ACE en ESX alleen ik heb gelezen dat ESX alleen bepaalde netwerkkaarten ondersteunt en ik wil niet het risico lopen dat mijn netwerkkaart dus niet wordt ondersteund.
Ik gebruik thuis ESXi op een voormalige desktop pc. De Nvidia chipset wordt wel herkend, alleen RAID niet. Ook de netwerkkaart wordt herkend, ik heb een tweede netwerkkaart gekocht op basis van de hardware compatibility lijsten die je wel op internet kunt vinden. Zou hier even naar googlen en dan besluiten of je inderdaad ESXi kunt draaien en wat je eventueel ervoor moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Shartar schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik thuis ESXi op een voormalige desktop pc. De Nvidia chipset wordt wel herkend, alleen RAID niet. Ook de netwerkkaart wordt herkend, ik heb een tweede netwerkkaart gekocht op basis van de hardware compatibility lijsten die je wel op internet kunt vinden. Zou hier even naar googlen en dan besluiten of je inderdaad ESXi kunt draaien en wat je eventueel ervoor moet vervangen.
Hoe bestuur jij dan uiteindelijk je VM's, via VNC/RDP of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 20-09 05:47
w4rguy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Hoe bestuur jij dan uiteindelijk je VM's, via VNC/RDP of iets anders?
Via de vSphere Client, zoals GH45T hierboven ook al noemt. Als je Workstation/Server beetje kent dan kom je daar ook wel uit. De vSphere Client kun je via je ESXi server startpagina downloaden na installatie.

Via de vSphere Client console kun je rechtstreeks op je servers werken, als ze eenmaal draaien kun je uiteraard VNC/RDP gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Shartar op 14-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik weet van weinig (tot nu toe geen, eigenlijk) netwerkkaarten waar ESX niet mee samen wilde werken tot nu toe.
Probeer het gewoon eens uit, ESXi is toch gratis. Het doet verder precies wat jij zoekt en is heerlijk makkelijk in gebruik/beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Oke thanks, ik ga even wat checken en dan voorbereiden zodat ik binnenkort aan de slag kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
a.d.h.v. de topic titel dacht ik "Eindelijk eens een echt virtualisatie vraagstuk" niets blijkt minder waar. Deze vraag had je naar mijn mening best beantwoord kunnen krijgen door eens te zoeken op het forum en de search te gebruiken. De afgelopen maanden zijn hier af en aan virtualisatie topics gestart door mensen met soortgelijke ideeën.

In ieder geval zoals hierboven wordt aangegeven, ESXi downloaden, installeren op je fysieke machine en daarna connecten met een werkstation naar het opgegeven ip-adres. Vervolgens verschijnt de vraag of je de beheersoftware van VMware wilt installeren. Vervolgens kun je en de server bedienen en de virtuele machines beheren via een console. Of rdp voor windows ... voor linux

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Helaas, dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.. Er is meer dan genoeg informatie te verkrijgen/vinden over ESXi/XenServer/$virtualisatie..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.