Eerst en vooral: ik heb geen ervaring met WQL. De nood om WQL te gebruiken is er omdat ik een script uit een labo wil herschrijven voor een productieomgeving. Momenteel vraag ik alle properties op en dan doe ik in PoSh een pipe naar Where-Object. Het nadeel van deze methode is dat ik alle properties binnentrek en dan een filter toepas, terwijl het efficiënter is om enkel de data die ik wil binnen te trekken vanuit de bron.
Probleem: NOT LIKE. Wat opzoekingswerk leert me dat dit niet bestaat in WQL. Dit viel als volgt op te lossen:
Je kan dus blijkbaar wel WHERE NOT doen. Maar: er is een tweede voorwaarde.
En dat werkt natuurlijk niet, aangezien de WHERE aan de NOT vast hangt. Wat ik wil is het equivalent van:
Als iemand een oplossing voor het ontbreken van "NOT LIKE" kent hoor ik het graag.
Probleem: NOT LIKE. Wat opzoekingswerk leert me dat dit niet bestaat in WQL. Dit viel als volgt op te lossen:
SQL:
1
| SELECT Name FROM $SMSClass WHERE NOT SystemOUName LIKE '%server%' |
Je kan dus blijkbaar wel WHERE NOT doen. Maar: er is een tweede voorwaarde.
SQL:
1
| SELECT Name FROM $SMSClass WHERE NOT SystemOUName LIKE '%server%' AND SystemOUName LIKE '%$DG%' |
En dat werkt natuurlijk niet, aangezien de WHERE aan de NOT vast hangt. Wat ik wil is het equivalent van:
SQL:
1
| SELECT Name FROM $SMSClass WHERE (SystemOUName NOT LIKE '%server%') AND (SystemOUName LIKE '%$DG%') |
Als iemand een oplossing voor het ontbreken van "NOT LIKE" kent hoor ik het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2011 13:13 ]