Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 7 Starter]Bat starten bij aan/afmelden

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb mijn laptop voorzien van Windows 7 Starter omdat deze het snelste opstart en in principe alles doet wat ik daarop nodig heb. Nu heb ik 2 accounts waarvan ik er een wil gebruiken voor website ontwikkeling. Hiervoor moet ik dus de apache service hebben draaien met php ondersteuning etc. Het probleem is alleen dat dit normaal gesproken direct wordt opgestart bij het starten van Windows. Dit laatste wil ik niet, aangezien ik het normale account zo kaal mogelijk wil gebruiken (snelheid).

Ik heb al e.e.a. op google gezocht, maar het is onsamenhangende informatie wat ik tegen kom en niet opgeloste gelijke vraagstukken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het aanmelden en bij het afmelden een bat bestand gedraaid kan worden die deze services voor mij start en afsluit zodat ik bij het wisselen van accounts geen onnodige services heb draaien? Automatisch lijkt dit niet te gebeuren, want ze blijven als er eenmaal is opgestart op de achtergrond draaien.

telefoontoestel

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:23
Dit heb ik ooit eens gebruikt, wellicht werkt het ook voor jou:
(W2K)
Execute gpedit.msc (local Policies)

\Local Computer Policies\Computer Configuration\Scripts\shutdown\

For the machine.
There are settings for User logon/logoff in the User Configuration
section too.

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 20:09

X-DJiNn

Knooier !

Makkelijkste oplossing is denk ik het volgende:

Je zou een .bat kunnen plaatsen in een tekenreekswaarde van je register !
Meld je aan met het account dat je hiervoor wil gebruiken.

Start regedit

Ga naar:
HKEY_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Plaats hierin een nieuwe tekenreekswaarde met het desbetreffende pad waarin de batch staat.
Dit is alleen voor het automatisch starten.

Voor het afmelden zou je een snelkoppeling op je bureaublad kunnen maken naar een .bat bestand.
met in dat .bat bestand:

@echo off
c:\apache\bladiebla\afsluiten.exe
c:\windows\system32\logoff.exe <= AFMELDEN
OF OF OF
c:\windows\system32\shutdown.exe -s -t 3 <= AFSLUITEN na 3 sec

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Apache service op manual zetten. Vervolgens in je startup van je startmenu een .cmd file zetten met daarin de commandline
code:
1
sc start <naam apache service>

Service stoppen bij het afmelden wordt wat lastig om direct te doen, maar als je echt een shutdown doet zal ie doordat de startup op manual staat nooit automagisch starten als je inlogt als die andere user :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de bat voor starten en stoppen van services, maar het zou prettig zijn om het ook automatisch bij afmelden te kunnen uitvoeren. Zijn er nog andere manieren waarop ik zou kunnen zoeken voor een dergelijke opdracht?

telefoontoestel

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1. Zet de service op manual;
2. Maak een batch file die de service start en zet deze in de startup folder van je ontwikkel account;
3. Maak een batch file die de service stop en zet deze in de startup folder van je normale account.

Lijkt mij het makkelijkst en snelst.

Als je de pc aanzet is de service uit. Log je in met je normale account blijft hij uit, log je in met je ontwikkel account dan gaat hij aan..

Als je echt een script wil hebben die hem uitzet met uitloggen. Start gpedit.msc expand naar User Configuration -> Windows Settings -> Scripts -> LogOff. Succes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:50:
2. Maak een batch file die de service start en zet deze in de startup folder van je ontwikkel account;
3. Maak een batch file die de service stop en zet deze in de startup folder van je normale account.

Als je de pc aanzet is de service uit. Log je in met je normale account blijft hij uit, log je in met je ontwikkel account dan gaat hij aan..

Als je echt een script wil hebben die hem uitzet met uitloggen. Start gpedit.msc expand naar User Configuration -> Windows Settings -> Scripts -> LogOff. Succes.
:o Net zo geniaal als simpel.
Stoppen bij gewenste account indien gestart, starten bij gewenste account indien gestopt. En gestarte service opnieuw starten doet ie niet tenzij je restart opgeeft. Waarom denk ik daar nou niet aan? |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:50:

Ik heb vandaag even gezocht naar gpedit.msc maar kom deze op mijn computer niet tegen. Is er nog een andere manier om bij deze instellingen te komen?

telefoontoestel

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Niet met windows starter edition waarschijnlijk ;)

http://blog.bjornhouben.com

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:57
Kan je dat .bat bestandje niet gewoon in de Opstarten map van het Start Menu zetten?

Trouwens, gpedit.msc zit alleen op Professional en Ultimate versies, niet op lagere versies.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Vandaar. Het opstarten is ook prima gelukt via de run key in het register, alleen het afsluiten kon niet op die manier. Ik ben nu eens aan het vogelen met taakplanner want daarin lijkt ook e.e.a. aan instellingen te zijn.

telefoontoestel

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 20:09

X-DJiNn

Knooier !

telefoontoestel schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:15:
Vandaar. Het opstarten is ook prima gelukt via de run key in het register, alleen het afsluiten kon niet op die manier. Ik ben nu eens aan het vogelen met taakplanner want daarin lijkt ook e.e.a. aan instellingen te zijn.
Dan kun je ook het afsluiten van de Apache server in de Run key zetten van die andere gebruiker misschien !

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

Pagina: 1