Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Functie vergelijken met meerdere criteria

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een tool voor het bedrijf waar ik werk. Ik wil een waarde opzoeken aan de hand van meerdere criteria. Ik heb al flink zitten zoeken en mij lijkt Index samen met de functie Vergelijken het meest efficient.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om meerdere criteria in gebruik te nemen, één variable werkt echter wel correct:

code:
1
=VERGELIJKEN(A6 & B6; $A$5:$A$8 & $B$5:$B$8; 0)

Helaas krijg ik de error in de cell als waarde terug: #WAARDE!

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:29
Vanaf Excel 2007 is er een functie voor, voor Excel 2007 zijn er trucjes.

Bijgaand een voorbeeld om een waarde te sommeren op meerdere voorwaarden (=sommen.als() in Excel 2007)
code:
1
=SOMPRODUCT(--(INDEX(DATA;0;Kolom1)=Voorwaarde1);--(INDEX(DATA;0;Kolom2)=Voorwaarde2);INDEX(DATA;0;Waarde))

[ Voor 61% gewijzigd door Bolukan op 14-02-2011 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hier kan je alleen maar getallen bij opzoeken, ik zou graag ook de mogelijkheid willen hebben om strings op te zoeken. Welke functie kan ik vanaf 2007 of 2010 gebruiken om makkelijk een dergelijke string dmv meerdere criteria op te zoeken?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:29
Extra kolom in databestand toevoegen met combinatie van gewenste kolommen en dan daarop zoeken?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Excel heeft niets met programmeren te maken. Dat is op zn best VBA, wat volgens Waar hoort mijn topic? in Beveiliging & Virussen mag.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk dan om op meerdere velden te zoeken?
Pagina: 1