[SWFObject] Variabele hoogte afhankelijk van video dimensies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Hallo,

Ik ben bezig een video blog te maken waarin ik gebruik maak van een SWFObject. De videotjes die ik heb zijn echter variërend in dimensies en daar wil ik de (jw)player aan aanpassen. Ik wil dus een vaste breedte instellen en de hoogte laten afhangen van de dimensies van de video.

Ik heb nu de volgende regel code:
code:
1
SWFObject('{$player_url}player.swf','ply','480','320','9','#000000')
waarin 320 dus de hoogte is. Ik heb geprobeerd er niets in in te vullen
code:
1
'ply','480','','9', etc.
, een wildcardteken van mysql
code:
1
'ply','480','%','9', etc.
of een "100%" ervoor te gebruiken, maar niets daarvan werkt.

Ook heb ik een hele tijd zitten googelen met termen als "variable height SWFObject", maar nergens kon ik een antwoord vinden, terwijl ik het idee heb dat dit toch iets is wat veel voor zou moeten komen..?

Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Er is zover ik weet geen simpele fix voor.

De player zal naar buiten toe moeten rapporteren wat het aspect ratio v/h filmpje is (bijv. met ExternalInterface) en aan de hand daarvan zul je met JavaScript de hoogte v/d object tag vast moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Mmmm.. Dat zuigt redelijk.

Ik laat de videotjes ook converteren mbv encoding.com. Misschien dat zij kunnen doorgeven wat de dimensies zijn. Op de lange termijn lijkt me een php check mbv ffmpeg oid niet echt levensvatbaar, aangezien dat volgens mij heel erg zwaar voor de server is (als je duizenden bezoekers hebt..) (die duizenden bezoekers heb ik overigens nog lange niet, maar ik ben erg positief en denk graag in lange termijn oplossingen.. :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat de video's in een database staan, kan je niet bij het opslaan van een video ook de afmetingen opslaan? Lijkt mij het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Tja, dat is natuurlijk ook een optie. Dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken!