Toon posts:

Probleem bij het branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips 8x4x32 en een AOpen 48x CD-ROM speler.
Cd-rom is prim.slave van de hardeschijf.
Cd-burner is sec.master. op eigen IDE-poort.

MP3's burnen van HDD naar CD-r gaat prima, maar het on-the-fly burnen van audio-cd naar cd-r is een drama. De muziek hakkelt en stakkelt. Echt niet om aan te horen.

Ik heb geprobeerd via Easy CD Creator 4 de bestanden van de audio-cd om te zetten naar een WAV file op de HDD, maar dit gaat bij het creeren van de WAV al fout. Nu heb ik een image gemaakt van de cd maar dat klinkt ook nog niet echt geweldig.

Hoe los ik dit op? Ligt dit aan de software. Aan mijn pc kan het niet liggen.

P633 Mhz, 64Mb, 48xAOpen CD-ROM, 8x4x32 Burner, Windows ME, Easy CD Creator 4, heb ook beschikking over Nero 4.0.

Wat moet ik nog proberen??? Ben ten einde raad. Heb op 1 audio cd al 6 cd-r's verknoeit. Heb 'm ook nog maar pas, die cd burner, maar ik wil het wel graag goed hebben.

Is het misschien nog een idee, om voordat ik ga branden alles wat op de achtergrond draait uit te zetten??? behalve explorer en systray??? Mijn bureaublad is al uit en mijn screensaver heb ik weggezet. Ik heb het powermanagement van mijn pc aangepast. Hij springt niet meer op standby.

Welke tweaker kan me helpen??? :'(

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 07:47

EelCapone

Ik kom je halen!

Je kunt het volgende proberen:

- Kijken of dr nieuwere IDE drivers voor je mobo bestaan
- Ander burn-proggie gebruiken (ikzelf gebruik nero)
- Probeer eens te branden op een lagere snelheid (begin eens met 1x)
- BIOS update?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Verwijderd

Ik denk dat het een combinatie van factoren is. In iedergeval kan ik niet 1 ding aanwijzen en zeggen: dat is je probleem.
Op welke snelheid brand je on the fly?
1. Ik zou ervoor kiezen om bijvoorbeeld op 6 speed te branden.
2. Ik zou 64MB intern geheugen upgraden naar minimaal 128MB.
3. sec. master -> cd rom
primary slave -> brander
4. Nero of nog beter mijns inziens het beste "audio brand programma" gebruiken:
EAC (exact audio copy). zie http://www.exactaudiocopy.de/

Tot slot zou ik tijdens het experimenteren voorlopig ff een cd-rw gebruiken.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.

On-the-fly brand ik op 4 speed. Heb ook al op 8 speed geprobeerd, maar dat gaat heleml fout.
Ik ga dit weekend even een dimm ophalen van 64 mb. Die ga ik erbij inzetten, upgraden naar 128 mb dus...
CD-ROM en burner even omdraaien. Betekent dit dat ik mijn burner moet doorlinken op de HDD of kan ik gewoon mijn CD-ROM aan de HDD laten zitten. Burner zit nu op een apart IDE kanaal. Helemaal only the lonely op 1 kabel.
In ieder geval de jumpers omzetten. Maakt dit zoveel verschil??? :?

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 12:33 schreef Red_Devil het volgende:
CD-ROM en burner even omdraaien. Betekent dit dat ik mijn burner moet doorlinken op de HDD of kan ik gewoon mijn CD-ROM aan de HDD laten zitten. Burner zit nu op een apart IDE kanaal. Helemaal only the lonely op 1 kabel.
Je moet het allemaal proefondervindelijk uitproberen. Dus cd rom apart aan 2e IDE controller hangen en jumper verzetten naar master. Brander aan HDD controller hangen en jumper verzetten in slave.
Suc6.