[PW] Tijd voor een ILC-categorie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18
De laatste tijd komen er steeds meer Interchangeable Lens Cameras. Deze zijn momenteel geloof ik allemaal te vinden onder de SLR-categorie, maar dat is volgens mij niet terecht: in de meeste gevallen is er geen sprake van een spiegelreflex. Nu het aanbod hier zich snel uitbreidt zou het wellicht praktisch zijn om er een aparte categorie voor te maken?

Volgens mij vallen in ieder geval de Panasonic G-, de Olympus PEN-, de Sony Alpha SLT- en NEX-, en de Samsung NX-reeksen in deze categorie. Daarmee kom ik op ruim 80 SKU's op dit moment, waaronder alle populaire niet-Canon/Nikon modellen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Het is eigenlijk alleen het stukje 'spiegelreflex' dat de verschillende soorten camera's doet afwijken. Verder komen de functionaliteiten van de soorten grotendeels overeen. Dit zie je terug in de specificaties en bijhorende filters, deze zijn voor beide soorten camera's gelijk.

De reden dat we de producten niet scheiden, is dat er teveel overlap is. Vergelijk dit met notebooks en laptops. Mocht je niet een duidelijke voorkeur hebben, dan kan je met de filters een selectie samenstellen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Okay, daar zit wat in. Het probleem is alleen dat juist door die grote overlap het nogal moeilijk is om de ILC's van de DSLR's te scheiden. Misschien kan er dan een filter of tag bijgeklust worden zodat je toch iets kan selecteren? Volgens mij komt bijvoorbeeld een deel van de interesse voort uit de beperktere grootte van de bodies van ILC's, maar er is bijvoorbeeld nu geen eenvoudige manier om daarop te selecteren.

(En dit neemt niet weg dat de categorienaam Spiegelreflexcamera's wat verwarrend kan zijn als je in veel ILC-reviews leest dat deze juist geen spiegelreflex hebben.)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Hoop dat een klein bumpje okay is.

Rustacean

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Ja, dat is okay want ik was vergeten te reageren.

Het lijkt me een goed plan de ILC's te onderscheiden van de spiegelreflexcamera's door een specificatie toe te voegen. Dit zal op korte termijn gerealiseerd worden.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• djc
Goed om te horen, dank!

Rustacean

Pagina: 1