Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• screenxxl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 06:28
Ik zit met een dilemma. Ik ben 23 jaar en zo'n 4 jaar actief werkzaam in de ICT. Ik ben al 3,5 jaar werkzaam voor een detacheerder en zit sinds november op een nieuwe opdracht. De opdracht is leuk en heeft voor mij nog veel uitdagingen.
Nu is het zo dat de opdrachtgever mij in november in vaste dienst wil hebben (mits we er samen uit komen qua voorwaarden). Ik weet alleen niet of ik dat wel wil. Wij (mn vrouw en ik) willen in de toekomst (1 a 2 jaar) verhuizen naar de andere kant van het land. Daarnaast vind ik dat ik niet heel veel verdien als ik dat vergelijk met andere tweakers. Hieronder het lijstje:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT beheerder nivo 4
Certificaten: MCITP EA, ITIL
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: jr netwerkbeheerder

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: neen
Laptop: Ja, van opdrachtgever
GSM: neen
Leaseauto: ja, Seat Leon 1.6 tdi
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbeperkt rijden in NL. Examens en trainingen worden vergoed
Land: NL
Regio: oost-nl
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 1900

Nu weet ik dat als ik bij de opdrachtgever ga werken ik er niet veel op vooruit zal gaan. En ik wil nu graag meer gaan verdienen.
Wat nu te doen?
- uitkijken naar een andere job? en met het oog op evt verhuizing iets in centraal NL? (met meer reistijd)
- blijven zitten (proberen meer salaris te krijgen) en pas op het moment van verhuizing wat anders zoeken?

Ik hoop dat mijn lange verhaal (excuses ;) ) duidelijk is.
Alvast bedankt voor de reacties.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik vind de redenen om niet in vaste dienst te gaan eigenlijk niet passen. Een contract voor onbepaalde tijd is voornamelijk een commitment van jouw werkgever naar jou, en dus vooral voordelig voor jou! Jij kan nogsteeds op ieder moment je ontslag aanvragen met inachtname van 1 tot 3 maand opzegtermijn (wettelijk = min 1)

Dus waarom zou je het niet doen? Wil je verhuizen of wat anders, dan kan dat zonder problemen lijkt me. Het verhaal over niet veel verdienen, lijkt mij gewoon bespreekbaar tijdens de contractonderhandelingen.

Je kan overigens altijd op gesprek gaan bij andere partijen. Ook kun je dan zien wat die je waard vinden. Kan eventuele onderhandelingspositie bij de huidige werkgever vergroten, als je dat nog wilt tenminste.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:09
Zo te zien aan je Leon heb je voor een jr. wel een redelijk budget.
Vergeet dat niet, ik vind je salaris namelijk niet eens zo heel erg slecht i.c.m. je lease.

Daarnaast zie ik het punt niet om, na 2 jaar, eens te kijken voor een andere baan in de randstad.
Zeker met je ervaring op dat moment, maak je natuurlijk wel wat stappen.

Echter is een contract voor onbepaalde tijd wel iets waar banken heel vrolijk van worden, anders moet je meteen een intentieverklaring vragen aan je nieuwe werkgeven op dat moment.

Heb je eigen geld? Dan wordt alles een stuk makkelijker.

Als jullie echt naar de randstad willen gaan zou ik zelf een contract voor onbepaalde tijd aangaan met je huidige werkgever (en proberen een stapje hoger te klimmen op de salarisschaal ;) ) en 2 jaar je werk doen.
Ondertussen zou ik proberen zo veel mogelijk te sparen; dit maakt je onderhandelingspositie wat makkelijker bij een bank mochten jullie echt naar de andere kant van het land willen gaan.

K to the KillaZ

• screenxxl
Ik heb niet echt een lease budget. Krijg de auto gewoon toegewezen.
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd.
Eigen geld heb ik wel, alleen niet zoveel dat de bank er blij van wordt.

Je wil dus zeggen dat ik moet blijven zitten waar ik zit en pas over 2 jaar (als we een huis hebben daar) een andere job zoeken?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 21:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

Persoonlijk lijkt het me handig bij je huidige detacheerder te blijven zitten, dan is het toch wat makkerlijker om straks bij de geplande verhuizing nieuw werk te vinden in de buurt van je nieuwe woonplaats, zonder zelf te moeten gaan soliciteren. Ik zou in de tussentijd nog een paar cursussen doen bij je huidige toko.

Overigens, ik neem aan dat je niet als netwerkbeheerder begonnen bent? anders spreken junior en 4 jaar ervaring elkaar toch een beetje tegen...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• screenxxl
Ben inderdaad begonnen als migratie medewerker. daarna hele tijd local user support engineer geweest. Nog even servicedesk gedaan en toen hier begonnen. Eigenlijk is het niet echt netwerkbeheer. We beheren klant firewalls. Krijg hier wel alles uitgelegd en ze willen me alles leren. Dat is wel erg fijn.
Daarom weet ik het ook even niet. Zit hier prima op mn plek.

Als ik kijk naar het gemiddelde salaris kom ik ongeveer uit op je leeftijd x 100. Dat is bij mij niet echt het geval.

ik had ook een kleine auto kunnen blijven rijden. Daar veranderd mijn salaris niet mee. Dus rijd ik liever iets groter ivm mn dochter (kinderwagen enz)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

die salaris vuistregel kan ik weinig over zeggen (ben zelf geen MBO-er), maar wellicht kan je met je huidige werkgever om tafel gaan zitten over je salaris?

Ik heb mijn eerste jaar werkervaring ook opgedaan bij een instap-detacheerder (rijden jullie toevallig ook veel aygo's/mini's?), daarna een heeeeeel mooi aanbod gekregen bij een ander bedrijf. Toen ik bij toko 1 aangaf weg te gaan was de eerste vraag wel of ze me niet konden overtuigen door wat aan mn arbeidsvoorwaarden te doen.. Nu was bij mij het vertrouwen wel een beetje weg, en hadden ze dat aanbod nooit kunnen matchen (en als ze dat wel zouden doen hadden ze me dus het eerste jaar vrij hard genaaid), maar ik denk dat ik er best een paar honderd uit had kunnen slepen als ik had gewild.

Als je je werk goed doet zal die detacheerder je toch willen houden, jij bent immers hun product. Je kan dan met je manager om tafel gaan zitten en (open!) aangeven dat je iets aan je salaris wilt doen, bijvoorbeeld in combinatie met nieuwe cursussen/certificaten. Wat je werkgever waarschijnlijk wel doet is een x bedrag verhoging per certificaat, op die manier kan je wat aan je salaris doen, en sta je er beter voor als je over twee jaar toch een stap wil gaan maken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Even reageren op de salaris regel van leeftijd x 100. Ik zie dat jij in Oost Nederland woont, hier zijn je vaste kosten beduidend lager dan bijv in de Randstad. Dit telt natuurlijk ook mee. Geloof mij maar er zijn meer mensen die mondiaal verdienen dan de mensen die hier posten ;). Helaas posten naar mijn gevoel meer de mensen die juist extra uitblinken in loon. Dit geeft snel een vervormd beeld van de werkelijkheid weer.

Volgens mij is geeft een vast contract alleen maar voordelen voor jouw als werknemer, ik zie daarom ook weinig redenen om hier niet op in te stemmen (behalve de voorwaardes dan, hier kan je op onderhandelen).

• screenxxl
Voor de duidelijkheid. Ik heb op dit moment een vast contract bij de detacheerder.
En de detacheerder zit in de randstad. Dus ik weet niet of ze dan ook kijken naar de woonplaats?

We rijden verder geen aygo / mini. Maar het princiepe van het bedrijf is wel gelijk. Bij elk microsoft certificaat 50 euro bruto erbij. Heb er dus al 350 euro bruto bij gehad. Verder heb ik het afgelopen jaar geen 'normale' loonsverhoging gehad omdat ik mn MCITP EA heb gehaald. Ze zeggen dat ik dan te duur wordt in verhouding tot mn leeftijd en ervaring.
En natuurlijk zit ik bij de opdrachtgever voor een bedrag waarin geen ruimte meer is voor loonsverhoging (zegt men tenminste)

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Misschien voor je overstapt, heb je niet iets van een relatiebeding oid dat je in de weg zit? De meeste detacheerders hebben wel zo'n clausule. Verder denk ik dat wanneer het een korte periode is, dat ik zou blijven zitten waar ik zat.

Als je concrete verhuisplannen hebt, zou het wel eens goed uit kunnen pakken dat je bij een detacheerder in je nieuwe regio zit. Wellicht krijg je daar wel redelijk snel een nieuwe opdracht oid.

/(bb|[^b]{2})/

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

JohnR schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:08:
Misschien voor je overstapt, heb je niet iets van een relatiebeding oid dat je in de weg zit? De meeste detacheerders hebben wel zo'n clausule.
Veel bedrijven huren alleen in bij detacheerders als de mogelijkheid tot overname expliciet mogelijk is en wordt vastgelegd

@Screenxxl

Ah, ander bedrijf dan ik voor ogen had, maar het concept (50 euro per papiertje) komt me akelig bekend voor. Zeuren over marges zullen ze altijd doen, of het waar is of niet (ze zouden wel gek zijn, tegen jou zeggen dat ze je te weinig betalen). Ik zou toch eens met je manager gaan praten wat er qua groei (zowel qua kennis/salaris) te regelen is, zo kan je nog even lekker profiteren van de vrijheid van een detacheerder voor je gaat verhuizen.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hou in je achterhoofd dat wat je opdrachtgever betaald aan de detacheerder fors hoger ligt dan jouw loon. Hier heb je dus duidelijke onderhandelingsruimte.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• screenxxl
Dat wordt dus een gesprek met mn accountmanager.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1